Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
|
12 december 2012, 13:12 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Sov då, men konstaterar att det ju beror på ambitionsnivån också. 12/12 1212 har varit och farit, för att inte tala om 11/11 1111. Undrar om några gjorde något särskilt då? Firade, eller darrade och besvor? Nästa med sistnämnda ambitionsnivå skulle möjligen kunna anses vara 22/22 2222 omräknat till 22/10 2223. Kl. 12:12 sov jag. Hon var 12:17 när jag minns att jag koxade efter.
|
12 december 2012, 13:47 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Eh... 010101 är väl nästa tillfälle som motsvarar 121212. Men visst, båda börjar ju egentligen med 20 respektive 21 så det är ju fusk. Fast det de pratade om var kombinationer att skriva i vigselringen, som anledning till varför folk måste vänta 89 år till nästa "magiska" tillfälle.
|
12 december 2012, 14:41 |
|
 |
kullan
Medlem
|
Har varit och handlat. Det blev dagens uppgift idag.
|
12 december 2012, 14:55 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag firat den stora dagen genom att posta ett inlägg 12:12.
|
12 december 2012, 17:22 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Jo, det var det jag tänkte på. Och fusk är ju inget för en aspie. Aha.  Och sådana NT-tankebanor skulle man gissa... 
|
12 december 2012, 17:25 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
...och så har jag besvurit Zombie och Incognita som i sin uppblåst vetenskapliga nit agerar glädjedödare: Gå och bajsa på någon annans galej, va'?
|
12 december 2012, 17:33 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Fem sjättedels anledning till fest är också en anledning - sådeså!  (<-- en dansstil som också går under namnet "combat" och som passar alldeles utmärkt på rigida aspergares baluns (känn er alltså som hemma dear Z och I  ))
|
12 december 2012, 17:40 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
...men om man nu ska vara rigid, så borde man även räkna sekunder och bråkdelar av sekunder, men då kan ju vän av ordning fråga sig hur mycket man egentligen hinner parta på 12 bråkdelar av en sekund och på det kan jag svara att man intet hinner parta på 12 bråkdelar av en sekund - såvida man inte rör sig väldigt långsamt relativt de andra förstås, men vad för sorts värd är man då om man bara själv har skoj och knappt ser röken av de andra - såvida man inte befinner sig bland träbockar och stofiler förstås, vilket man ju, inser jag nu, faktiskt gör - fast hur kul är det att rulla hatt ensam, hur relativ den än är? Slutsatsen måste alltså bli att man bortser från futtiga detaljer som årtal och shit.
|
12 december 2012, 18:01 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Varit på röntgenundersökning vid Backaplan, fått alla julklappar handlade (en del i nordstan och andra beställda från adlibris) och ätit jättegod vegetarisk lunch tillsammans med trevliga aspergare. En inte helt oäven dag. Jag känner mig piggare än vanligt. Tror att en stor tyngd lyftes från mina axlar igår i och med diagnoserna. Nu är en lång tids grubblande över och jag är mer pigg på att göra saker; mer extrovert. Det känns fint.
|
12 december 2012, 18:32 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|