Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
INSTÄLLT! Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg INSTÄLLT! Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat
Tänkte se om intresse finns för AW nu på fredag.

Stället heter Alta Marea och ligger på Linnégatan. De har italiensk buffé 15:30 till 18 har jag för mig, för 56 kr, och vin/öl kostar 39 kr hela kvällen.

Det är ett lugnt ställe, men vi har inte varit där just när maten serveras, dock har det varit lugnt och bra att sitta där när vi kommit vid 19. Så det har blivit lite av en favorit och säkert kort för oss fattiglappar.

Jag har rekognoserat färdigt för att inse hur saker hänger ihop med gratisbuffér, åldersgrupper, ljudnivåer o.s.v. så jag kommer inte propsa något på att gå runt på spaning. Vi kan hålla oss på Linné, på ett och samma ställe, eller om någon har bättre förslag så går det ju att diskutera.

Någon gång vill jag testas kolgrillen i Mölndals bro, men ska nog kolla med maken först så slipper vi obehagliga ljudöverraskningar (jag är ljudkänslig som fan egentligen, men kan hantera det utan att må allt för dåligt).

Är det nu så att många vill vara med, men tycker att Alta Mareas pris är för högt, så ligger "Istället" nära, och där får man vin/öl för 36 fram till 19 (eller om det var 20) och äta hur mycket man vill från en minibuffé för 20 kr (kött, pasta, potatis, sallad och snacks brukar det vara - 5 skålar). Lite högre ljudnivå med musik (men vi kunde ändå samtala när vi åt där) och vi blir splittrade om vi delar oss. Men jag vill nämna det ändå ifall någon faller på Alta Mareas 56 kr - så får vi hitta på något. Bättre att alla kan vara med än att hålla sig strikt till planering och regler.

Jag eller någon annan har inte sett den här italienska buffén, så det får bli en överraskning. Men vi gillar som sagt stället. Funkar det inte, så har vi "Istället" som nödlösning för alla. Jag är som sagt inte låst vid planeringen om det visar sig att det finns bättre saker som alla vill.

Skriv helst i tråden om ni är intresserade, så att andra ser att det kommer folk. Det har hänt att folk inte kommer på träffar för de såg inget intresse i tråden och trodde att ingen kom (och så hade folk bara PM:at). Så visa gärna intresse här, och PM:a också om ni vill fråga om mitt telefonnummer eller fråga saker som ni inte vill skriva öppet.

Jag har tänkt att kanske ta med min halv- (eller hel-?)aspige make, men det är osäkert. Om inget intresse alls visas, så tror jag att jag och maken går ensamma på något nytt ställe, typ kolgrillen i Mölndal eller kollar ljudnivån och maten på Adas.

***

OBS: var det någon som hellre ville testa Solrosens buffé och börja AW där på kvällen, så säg bara till så ändrar vi dit om alla intresserade vill.

Rubriken ändrad på trådskaparens begäran /mod. Zombie


9 december 2012, 12:33
Medlem
Inlägg Re: Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat (buffé med lågt pris)
Har inte tid den här gången.


12 december 2012, 04:53
Medlem
Inlägg Re: Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat (buffé med lågt pris)
Yetin skrev:
Har inte tid den här gången.

Ok, synd, men vi ses säkert andra gånger.


12 december 2012, 06:46
Medlem
Inlägg Re: Göteborg 14/12: AW igen, italiensk mat (buffé med lågt pris)
INSTÄLLT p.g.a. dålig uppslutning.

Planerar in samma AW efter helgerna!


14 december 2012, 11:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron