Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Google som skramlig 60talsdator! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Google som skramlig 60talsdator!
http://www.masswerk.at/google60/


Det här är RIKTIGT häftigt, iaf om man har suttit vid en sån dator på riktitgt!


11 december 2012, 23:21
Medlem
Inlägg Re: Google som skramlig 60talsdator!
Coolt!


12 december 2012, 02:26
Moderator
Inlägg Re: Google som skramlig 60talsdator!
Jag misstänker att jag också kommer att tycka det när jag orkar klicka på länken. Lider av ett irrationellt motstånd mot att klicka på länkar och videos.


12 december 2012, 02:34
Moderator
Inlägg Re: Google som skramlig 60talsdator!
Ja, den var häftig. Dator med mänskligt tempo liksom. Och med en viss chans att ana hur det kunde ha känts att känna vad en datamaskin gör, ungefär som ett riktigt musikinstrument bredvid en synt. Och såpass enkel att den nästan blir användarvänlig bara för det. (Fast nätsökningen går knappast på den tid den skulle ha tagit på 60-talet, om nätet hade funnits då – för att nu bortse från de inbyggda självmotsägelserna i den kombinationen.)

Hann du med att sitta vid en sådan, Svante?


14 december 2012, 16:25
Medlem
Inlägg Re: Google som skramlig 60talsdator!
Ja, det fanns en gammal sån vid ett gymnasiums datorsal där jag hängde innan gymnasietiden. Kylt rum för sånt behöver stora datorer, ingen skärm, utan skrivare. Enorm moj :)

Fick bara prova lite, det jag fick göra vad att sitta vid en terminal och spara mina filer på det gemensamma filutrymmet. Det var stort när man var en liten nörd! :)


14 december 2012, 19:07
Medlem
Inlägg Re: Google som skramlig 60talsdator!
Jag funderar fortfarande på att försöka få fatt på en sådan där sak och komma hem till dig Svante och helt enkelt ställa in den hos dig :D


14 december 2012, 20:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.