Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Bundit åtta flugor till nästa säsong flugfiske :)

1 december 2012, 19:37
Medlem
Coolt! :)

Själv har jag softat.

1 december 2012, 19:46
Medlem
Varit ute i snön och det vackra vinterlandskapet med barn, katter, sambo, stjärtlapp och embryo.

1 december 2012, 21:38
Moderator
Jag har gosat med en bäbis och med hundar och katter och med min egen son. Är troligen ganska oxytocinstinn vid det här laget. :08:

Och så har jag börjat läsa vidare i 1Q84 av Murakami efter en tids oförklarlig läsångest. Åh, vad boken är bra!

Konstaterat att min bror är någon att vara stolt över. Mysig familj har han också.

2 december 2012, 00:14
Medlem
Aspergerträff.

2 december 2012, 02:27
Medlem
Sjungit i en kyrka på första advent som förstärkningskorist. Tänkte då att det är "välsignat" att få vara med på detta så att jag är tvungen att tänka på annat än sånt som oroar mig på olika sätt, för en stund. Kyrkokören förstärktes även av medlemmar ur en annan kör som jag varit medlem i tidigare innan jag "bytte upp mig" till en kör med mycket högre ambitionsnivå, från vilken jag tagit uppehåll denna termin eftersom jag kände mig så utanför att det inte var roligt att sjunga längre. (Kanske ett problem som jag skulle kunna lära mig hantera, men det är hög social svårighetsgrad där i varje fall.) Min gamla kör var egentligen ett något lättare gäng att vara med i eftersom de är färre och åldersmässigt blandade, men dirigenten är inte professionell och repertoaren ingen utmaning för mig. Ändå började jag nästan längta tillbaka när jag träffade dem idag. Både de och den svårare kören verkar vilja ha tillbaka mig, och det är ju positivt.

2 december 2012, 15:36
Moderator
Jaha, där kom körlängtan också. Och ensemblelängtan. Inte varit med någonstans sedan ungdomen. Utom just i en del som inte har varit musikaliskt utmanande och där jag med "normala" mått "borde" ha varit ledare istället – vilket mina sociala handikapp effektivt har omöjliggjort. Numera skulle jag kanske inte orka vara med i något heller.

2 december 2012, 16:06
Medlem
Samma som igår, dvs. ute i snön med barn, katter och sambo varefter sambon och jag tog en långpromenad runt en sjö. Sedan har jag kokat risgrynsgröt och knäck samt gjort en omgång äggsmör.

Imorgon sväljer jag barnmördarpillret. :?

Just ja: Ena katten klättrade genast upp i den nyuppställda julgranen och välte den ett antal gånger innan hon tröttnade. Det blir en intressant jul.

2 december 2012, 20:45
Medlem
Har lärt mig ett nytt kraftuttryck, mental AIDS. Det osar av kränkhet!

3 december 2012, 00:42
Avslutat konto
Fått en mindre kris då min tröga hjärna just tagit till sig att aspergers syndrom är något medfött och permanent. Ätit en saffransgiffel och en pepparkaka. Lämnat tillbaka 10 böcker till biblioteket. Tagit hand om hostigt barn. Promenerat, med mera.

Allt känns tomt och meningslöst just nu. Jag önskar jag var en gladlynt person. Någon med lite jävla liv i sig. Nåväl. Dags att laga middag. Punkt.

3 december 2012, 17:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.