Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Undrat hur folk kan säga att det "[nästan] inte är någon skillnad" på ett (tämligen bra) digital"piano" och ett piano. Och varför jag nästan alltid i praktiken går på sådant fast jag vet bättre sedan evigheter. De som hävdar att jag är helt NT-fierad har väl rätt. :( Inte för att jag av andra skäl skulle kunna vara utan pianoprotesen, men jag blir snart spyfärdig av att behöva den.

29 november 2012, 02:30
Medlem
Skulle höra lunchföreläsning om den där tankestyrda protesen från chalmers som gjort rubriker i andra länder. Men det var slut på plats. Gratis smörtgåsar hade de iaf fler av än de hade platser, så jag fick det jag främst kom för. http://www.chalmers.se/sv/nyheter/Sidor/Tankestyrd-protes-forandrar-livet-f%C3%B6r-amputerade.aspx

29 november 2012, 13:07
Avslutat konto
Orange skrev:
Zombie skrev:
Ja, ni är nog aspergare båda två tror jag. :04: Och Incos förslag var faktiskt bra.

Ja, det var det absolut.

Även det med att lista alla sina tics. Jag har gjort det nu också. :mrgreen:

29 november 2012, 15:01
Medlem
Kikat in i min livmoder.

29 november 2012, 18:28
Medlem
Zombie skrev:
Undrat hur folk kan säga att det "[nästan] inte är någon skillnad" på ett (tämligen bra) digital"piano" och ett piano. Och varför jag nästan alltid i praktiken går på sådant fast jag vet bättre sedan evigheter. De som hävdar att jag är helt NT-fierad har väl rätt. :( Inte för att jag av andra skäl skulle kunna vara utan pianoprotesen, men jag blir snart spyfärdig av att behöva den.

Jag önskar att det inte vore någon skillnad, för ett digitalpiano skulle kanske vara en bra lösning för en ljudöverkänslig som jag som får problem av större, välklingande akustiska pianon. Ändå har jag länge hållit benhårt fast vid att jag måste ha ett akustiskt. Vad jag definitivt måste ha är tillgång till akustiska pianon/flyglar, men det går att lösa.

Idag har jag jobbat, tränat och lyssnat på Ralph Vaughan Williams pianokonsert.

29 november 2012, 23:28
Moderator
:shock: Vad fan skrev jag där? Hur trött var jag? Vilken bana tänkte jag i, om någon? Naturligtvis har jag aldrig gått på att det egentligen skulle vara samma sak, däremot att det skulle vara likt nog för någon sorts nödtvunget opretentiösa vardagsbehov.

Vet åtminstone någon ljudöverkänslig musiker som har fått sig specialöronproppar utprovade, som ska dämpa sådär nödtorftigt jämnt... men det är säkert dyrt och kvaliteten kanske digitalpianomässig. Undrar om det görs några bra pianon med ljudnivå för flerfamiljshus med gipsväggar? I det gamla östblocket kanske i så fall??

30 november 2012, 01:14
Medlem
Varit på shopping och höll på att frysa ihjäl innan bussen hem kom.

30 november 2012, 22:59
Medlem
Ätit kinabuffé och druckit rödtjut med 5 andra aspergare :07:

1 december 2012, 01:26
Moderator
Vad fan då gjort idag? Jag är oskyldig!

1 december 2012, 04:07
Medlem
Det var inte jag i alla fall

1 december 2012, 18:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.