Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Simhallen - hu! Det hör till det värsta man kan utsätta sig för av allt som anses vara trevligt. Fast vattenjympa är skönt.


Oj, varför då?


4 november 2012, 14:43
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Åka till mamma som har födelsedagskalas. Ska ge henne cava och ostron, baileyspraliner, en minicyklamen, hemgjort schampo och några kort.

Har med cava och ostron så det räcker till mig också :D


4 november 2012, 14:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Orange skrev:
Incognita skrev:
Simhallen - hu! Det hör till det värsta man kan utsätta sig för av allt som anses vara trevligt. Fast vattenjympa är skönt.


Oj, varför då?

Folk överallt, förfärlig akustik om man är ljudkänslig, som bäddat för att inte hitta när man inte ens har glasögonen på sig, och så kan ungen drunkna om man inte är tillräckligt uppmärksam. Och så det där med hygienen... Ni har väl hört om hur de försökte få bukt med smygkissandet i basängerna genom att tillsätta en kemikalie som skulle göra urinet synligt - och hur de raskt fick sluta med det för att det läckte om var och varannan tant?! Och så är det bökigt i största allmänhet - ta sig dit, komma ihåg hänglåset (här måste man köpa ett annars), betala, hitta, hålla ordning på grejer och tid, tvaga sig före och efter, vara avklädd bland andra människor, hantera kissnödig unge... Blir matt bara jag tänker på det.


4 november 2012, 15:02
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Orange skrev:
Incognita skrev:
Simhallen - hu! Det hör till det värsta man kan utsätta sig för av allt som anses vara trevligt. Fast vattenjympa är skönt.


Oj, varför då?

Folk överallt, förfärlig akustik om man är ljudkänslig, som bäddat för att inte hitta när man inte ens har glasögonen på sig, och så kan ungen drunkna om man inte är tillräckligt uppmärksam. Och så det där med hygienen... Ni har väl hört om hur de försökte få bukt med smygkissandet i basängerna genom att tillsätta en kemikalie som skulle göra urinet synligt - och hur de raskt fick sluta med det för att det läckte om var och varannan tant?! Och så är det bökigt i största allmänhet - ta sig dit, komma ihåg hänglåset (här måste man köpa ett annars), betala, hitta, hålla ordning på grejer och tid, tvaga sig före och efter, vara avklädd bland andra människor, hantera kissnödig unge... Blir matt bara jag tänker på det.


Ah... ja. Tänkte inte så långt. Har ännu inte besökt badhus med mitt barn.


4 november 2012, 15:15
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Läsa en biologibok för fysiker, de kallar levande saker för maskiner och virus för "intriguing examples of macromolecular assembly", så jag är nöjd i det avseendet. Har för mig de kallade virus vackra också. Men amerikansk mångordighet, usch. Tycker alla ämnen som inte är strikt icke-matematiska och inte kan uttryckas med nån sorts symbolisk logik ska skrivas i samma stil som svenska/tyska matte/fysik/programmeringsböcker, dvs så få ord som möjligt. Även svenska böcker i andra ämnen än matte/fysik är oförsvarbart mångordiga, jämförbara med amerikanska matteböcker. Amerikanska böcker i annat än matte-fysik saknar motsvarighet på svenska... De svenska sociologiböckerna jag haft har dock varit mer kompakt skriva än de svenska nationalekonomiböckerna trots att de senare egentligen bara behöver bestå av grafer, tabeller och ekvationer, med mkt lite text.


4 november 2012, 16:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tvätta i tvättstugan. Blää.


5 november 2012, 09:13
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
No work and much play makes Orange a dull girl... Nu ska jag logga ut från forum och ägna många timmar åt studier. Snart klar med allt ju. Ska bara unna mig en paus för promenad vid något tillfälle.


10 november 2012, 15:08
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag titta på några dokumentärfilmer och sedan försöka sova men följande behöver tas itu med:
-räkningar
-beställa biljetter till dotterns julshow
-vinterskor
-göra en julbudget
-julhandla
-bestämma oss

Lillan har gradering i karaten snart och nya danskurser, karatekurser, pianokurser inför nästa termin måste planeras för.
Så sätt igång.


28 november 2012, 00:18
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fara med min son för att hälsa på min bror och hans familj med lilla bebisen. :09:


30 november 2012, 16:18
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Fara med min son för att hälsa på min bror och hans familj med lilla bebisen. :09:

Låter mysigt :09: / kram kaninmamma


30 november 2012, 22:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron