Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
LSD och empati 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg LSD och empati
Hejsan, knarkade ganska mycket för ett par år sen och testade bland annat LSD.

Under själva ruset upplevde jag, förutom dödsångest och självmordstankar även en förståelse för hur andra människor fungerade.. mao min empati förstorades..

Nu undrar jag, om det är någon av er lirare här som har upplevt samma sak, eller känner till någon forskning om ämnet.

Eftersom det skulle äga rättså rejält att ha empati som en NT.

:D

/Maxie

22 februari 2010, 23:12
Medlem
Inlägg Re: LSD och empati
För det första saknar man inte empati bara för att man är aspergare, för det andra är hallucinogena droger knappast rätt sätt att vare sig bli mer empatisk eller förstå andra bättre.

Ut bland folk istället.

23 februari 2010, 00:10
Avslutat konto
Krigarn skrev:
Ut bland folk istället.

Jag tror inte LSD är hans problem. Misstänker att han aldrig ens provat. Hans egentliga problem består förmodligen i att han är en mindervärdig reject, ett vandrande och talande lyte. Luktar troll lång väg. Får se om han kan prestera något värt att reflektera över, om inte kommer han att sättas på ignore av mig.

23 februari 2010, 00:17
Medlem
Citera:
Nu undrar jag, om det är någon av er lirare här som har upplevt samma sak, eller känner till någon forskning om ämnet.
Kolla på flashback.

Jag såg att någon skrev i en annan tråd idag att han känner empati. Kanske personen har knarkat oxå, vet ej. Frågade hur det kändes, men jag fick inget svar. :twisted:

Själv tror jag på empati lika mycket som jag tror på hokuspokus. Dvs "det" funkar men bara om man inte är uppmärksammad.

23 februari 2010, 01:16
Medlem
maxiebraxie skrev:
Under själva ruset upplevde jag, förutom dödsångest och självmordstankar även en förståelse för hur andra människor fungerade.. mao min empati förstorades..

Upplevde var nog en korrekt beskrivning. Uppfattade korrekt verkar mindre troligt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/LSD

23 februari 2010, 01:37
Avslutat konto
Tänker inte ens vänta på att han presterar något tänkvärt. Jag vet ju vem han är, en äcklig person jag inte vill ha någonting med att göra. Är rätt säker på att det är min stalker. Även om så inte är fallet så är det ingen stor förlust att sätta honom på ignore.

Så, han är ignorerad nu. Jag ser inte vad han skriver.

Ni andra kan diskutera med honom hur mycket ni vill men det är för att få reaktioner från mig han är här. Tyvärr för honom blir det inga mer svar från mig. Har han någonting att säga mig blir han tvungen att göra det som sig själv, inte som ett påhittat hysteriskt alias i stil med "Hannah".

23 februari 2010, 10:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.