Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
@Incognita:
Du har inte funderat på ett jobb som olfaktor?

Jag gissar att du kanske inte skulle stå ut så länge; jag ville nog mest bara snobba mig med ordet "olfaktor". :04:


26 november 2012, 23:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Exakt vad gör en sådan? Räknas det att bedöma sina kollegors ventilation och tala om vilka som behöver justera inställningarna bara genom en sniff? För det gör jag redan. Kan jag begära lön för det? :04:


27 november 2012, 00:06
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Träningsvärk har jag, på baksidan av låren. Jag skulle testa om jag fortfarande levde upp till mitt internationella rykte som "the Swedish high-kicker", vilket jag gjorde, och det visade sig vara så roligt att jag hade lite svårt att sluta...


27 november 2012, 00:15
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Du kanske kan bli konsult åt diverse ventilationsfirmor och fastighetsskötare!? :04:

Dock tänkte jag på provsmakare när jag använde ordet "olfaktor".


27 november 2012, 00:40
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Träningsvärk har jag, på baksidan av låren. Jag skulle testa om jag fortfarande levde upp till mitt internationella rykte som "the Swedish high-kicker" [...]

Haha, kan du utveckla? :D


27 november 2012, 11:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Mensig och har ont i kroppen.


27 november 2012, 12:26
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Fan att man ska bli konvalescent även efter givande och roliga saker. Men det var värt det. Fast vad ska jag göra nu? Konfronteras med understimulerande vardag/ha själ som kräver stimulans och kropp som kräver vila och bli hängande i ett ingenting...

Solenoid m.fl., önskar man hade trollspö...


27 november 2012, 17:00
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Orange skrev:
Incognita skrev:
Träningsvärk har jag, på baksidan av låren. Jag skulle testa om jag fortfarande levde upp till mitt internationella rykte som "the Swedish high-kicker" [...]

Haha, kan du utveckla? :D


Jo, när jag nyligen var i Oslo på nätverksträff med kollegor från Norge och Storbritannien informerades jag om att jag fortfarande gick under detta epitet, som kan härledas från en workshop för ett par år sedan. Eller rättare sagt två. Jag deltog i två olika internationella workshops som överlappade med varandra (fast den ena hos oss och den andra i Norge; det blev lite jäktigt).

På workshop nr 1 var det en viss tysk-amerikansk-kanadensisk professor som demonstrerade sin bibehållna vigör genom att lägga upp benet högt på ett räcke för att knyta skon, varpå hans eminenta kollega till fru blev tvungen att demonstrera att hon kunde detsamma. Jag hängde på den improviserade tävlingen genom att sparka rätt upp i luften, ovanför mitt huvud, och blev därmed utkorad till internationell mästare i denna gren.

På workshop nr 2, när alla deltagarna (från olika nordiska länder och Storbritannien) under en middag lyckades bli helt absorberade av en insekt en ganska lång stund, bidrog jag med ovanstående lilla anekdot som exempel på andra märkliga saker man ägnar sig åt på workshops - varför jag avkrävdes en demonstration. Och plötsligt var jag "the Swedish high-kicker" med hela gänget.

Och nu fick jag alltså ett infall att ta reda på om jag fortfarande kunde leva upp till det. Kan ju vara bra att veta ifall ytterligare demonstrationer skulle avkrävas mig (det lär inträffa - det är ett sådant gäng). Nästa gång (som kan tänkas infalla på en konferens i Australien i sommar) har jag nog inte någon nyopererad fot att skylla på.


27 november 2012, 17:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Fan att man ska bli konvalescent även efter givande och roliga saker. Men det var värt det. Fast vad ska jag göra nu? Konfronteras med understimulerande vardag/ha själ som kräver stimulans och kropp som kräver vila och bli hängande i ett ingenting...

Aj då... Hoppas att du hämtar dig snart.


27 november 2012, 17:34
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack. Det går nog, det var vad jag räknade med. Jag är ju sjuk och det går bara inte att inte ens försöka leva ändå. Behövde bara få något utlopp för skiten och följde trådrubriken exakt.

Du kan då inte anklagas för att sparka neråt iallafall. :lol: Hur är det med slickandet? :P


27 november 2012, 17:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron