Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Skriver ungefär samma här som på det andra forumet (Solrosen nästa vecka gäller såklart än, detta är två veckor efter det):

Nya tag redan!

Jag var på Café Hängmattan i dag. Ligger efter Stigbergsliden "Carl Johangatan eller vad heter det?).

Kvinnan som arbetade där var oerhört snorkig, men manne var bra. Buffén var super!

Jag är ingen vegetarian, men vissa rätter, samt ost, gör sig vegetariskt. Samt att det är lättare att äta lätt mat och inte bli stoppmätt eller fylld av tillsatser (fler vegoställen är mer intresserade av hälsa än vanliga ställen).

Denna gång hade de lasagne, men de har olika varmrätt varje dag. Lasagnen var super.

Jag kollade även Språkcaféets buffé för 79 kr också, och den var änna futtig. Varmrätten hade varken kcal eller ordentligt protein. Därför gick jag och mamma ändå till Hängmattan.

Så vad sägs om en lunch på café Hängmattan onsdagen den 5/12 2012? De öppnar 11:30, så vi kan ses på Stigbergstorgets hållplatser strax före.

Jag kan tänka mig att åtminstone året ut luncha varannan vecka med aspergare, och träffa mamma varannan vecka. Sedan ska jag nog träffa mamma och pappa varannan vecka, men skulle kunna tänka mig var tredje vecka (mamma, pappa, aspergare). Vill ha er alla :lol:

Har på begäran ändrat trådrubriken till det aktuella datumet efter att planerna ändrats. /mod. Inco


14 november 2012, 21:40
Medlem
Inlägg Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Nå? :07: Ni som följer med till Solrosen kanske vill med på detta också. Tyckte nästan den var ännu bättre än Solrosen.


16 november 2012, 13:19
Medlem
Inlägg Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
På det andra forumet har vi diskuterat datum m.m. och 5/12 är borta. 12/12 på Hängmattan är det som gäller nu.

Ska be admin ändra i rubriken här. De som är intresserade får gärna ge respons i tråden, så jag och andra vet. Annars riskerar man att en del inte kommer för de tror att ingen kommer (gäller även hur jag tänker).


23 november 2012, 14:58
Moderator
Inlägg Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Vad roligt ni verkar ha! Kul! Hoppas att jag orkar komma förbi någon gång.


23 november 2012, 15:02
Medlem
Inlägg Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Incognita skrev:
Vad roligt ni verkar ha! Kul! Hoppas att jag orkar komma förbi någon gång.

Ja, jag hoppas det blir av denna lunchgång. Förra ställdes ju in.


23 november 2012, 15:06
Medlem
Inlägg Re: Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Jag kommer.


26 november 2012, 00:36
Medlem
Inlägg Re: Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Har bestämt tiden till att vi äter 11:30 när de öppnar, om det inte innebär att väldigt många droppar av.

Jag har ingen lust att stå och glo i över två timmar efter min tid på hab. Och utan mat orkar jag inget göra under tiden heller (äter ju frukost vid 05:30, så det har ju gått en stund och jag är vrålhungrig och matt).

Ni som absolut inte kan, skriv det här, ifall vi måste ha en senare tid i alla fall.

Tipsade om Govindas på det andra forumet. Dit kan vi gå en annan gång om ni är intresserade. Indisk mat serverad på rostfri bricka. Och de är jätteglada när man tar om (i alla fall var de det när jag åt där för tio år sedan).


27 november 2012, 23:59
Medlem
Inlägg Re: Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Kopierar in samma text som jag lade på Aspergerforum. Eventuellt kommer det med en person som jag inte tror är med på forumen. Yetin känner personen.

Liten uppdatering inför i morgon då.

1. Vi samlas vid hållplats Stigbergstorget kl. 11:15. Sedan tar vi oss nedför backen en bit till Café Hängmattan som öppnar 11:30. Skönt att inte komma nära 12 när lunchfolket kommer (det var inte så fullt att det blev för jobbigt, men skönt att ta första omgången utan att stå i kö vid maten, eller vänta på att tomma fat ska bytas).

2. Hur ni känner igen mig:
- 184 cm lång kvinna.
- Utsvängda 70-talsjeans i normalfärg.
- Hår som räcker mellan axlarna och armhålorna i längd, litet hårspänne med svart tygrosett på min vänstra sida (lite sidbena, ingen lugg), och oftast två tofsar, ibland två flätor om jag får till det. Rödbrunt hår.
- Svartgrå kanvasryggsäck.
- Jacka vet jag inte än, men ljusgrå täckjacka, svart parkasliknande eller jaktgrön lång täckjacka.
- Har alltid vintertid svarta små urgamla öronlappar (ingen annan som har LOL).
- Står ofta och pillar med min vitas Galaxy S III...
- Halvt bortbiten framtand

Minns nu inte vilka som anmält sig säkert här, gör er gärna hörda igen och bekräfta här i tråden. Misstänker ni att ni kommer sent eller kan missa något, PM:a mig för att få mitt telefonnummer så ni kan ringa mig.


11 december 2012, 20:43
Avslutat konto
Inlägg Re: Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Jag kommer!


11 december 2012, 21:28
Medlem
Inlägg Re: Lunch på Café Hängmattan GBG 12/12
Jag också.


11 december 2012, 21:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron