Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Jag beskyller här med UFO för mitt lidande! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jag beskyller här med UFO för mitt lidande!
Kanske ska ta historien från början...

I somras så började jag med flugfiske. Det är ett lagom nördigt sätt att försöka få en fisk att bita på en krok... Min tanke ända sedan barnsben har varit "Kan en engelsk jävla lord lära sig att stå där och flärpa ut en sådan där så ska fan jag oxå kunna lära mig det."

Så jag följde med en kompis ut och provade. Fick ett gammalt spö av honom så det var ju bara att börja. :)

Kan säga att min grabb på 16 år följde med första gången och han fick en hel del fina skratt när jag hängde de små tingestarna som kallas flugor som julgransprydnader i alla tallar och buskar som fanns i närheten av mig. Men skam den som ger sig... Nu har jag lyckats lära mig att få ut en sådan däringa sak mellan 10 och 20 meter. :D

Sedan så är det ju så att min gode vän UFO har gett mig ett tips om att "buksimmare" är mums mums för firrar. Efter ett jävelusiskt letande på nätet så har jag konstaterat att det inte finns några flugor som liknar en buksimmare med den viktigaste detaljen. Den lilla men ack så viktiga gasbubblan vid bakkroppen! :o Så nu har jag beställt mig ett sett för flugbindning och väntar med spänning på att det ska komma hem så jag kan tillverka buksimmare!

Och det är FAN vad det ska gå sakta när man väntar på nått så. Jag beställde ju grejerna i tisdags så varför har jag dom inte hemma nu???

Min slutsats är att det är helt och hållet UFOs fel att jag lider som få just nu! :05:

22 november 2012, 10:06
Moderator
Inlägg Re: Jag beskyller här med UFO för mitt lidande!
Här fiskas i grumliga vatten, ser sig den lojale modden nödsakad att grumsa. Är det en fluga eller? ;)

22 november 2012, 17:05
Moderator
Men jag förstår ju att det är traumatiskt att få spö av en kompis. Och fiskeflugor som julgransprydnader låter ju något roligare än de där trista kulorna...

22 november 2012, 17:15
Medlem
Min ända tröst är att jag fått min bror att gilla flugfiske och han har lurat med UFO ut så nu är han oxå fast i flugfiske träsket. Fattas bara att jag ska lura han till att börja binda flugor så jag har förstört det sista lilla "normala" hos han :D

22 november 2012, 19:49
Medlem
Men man blir förbannad när man ser det här....

http://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

22 november 2012, 19:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.