Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Konst i Götet 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Konst i Götet
Solenoid skrev:
Amazing thai ligger vid Avenyn. Rätt dyrt. Asiatisk grillbuffé där man plockar råvaror som sedan wokas. Nära 200 kr.

Vi eller jag följer med på konsten, sedan går vi till Amazing thai. Om jag kommer själv, äter jag inte där pga priset. Vi har velat prova länge, men alla helger är fyllda av annat. Denna lördag verkar allt gå att kombinera dock.

Ok. :)

21 november 2012, 23:24
Medlem
Orange skrev:
Solenoid skrev:
Amazing thai ligger vid Avenyn. Rätt dyrt. Asiatisk grillbuffé där man plockar råvaror som sedan wokas. Nära 200 kr.

Vi eller jag följer med på konsten, sedan går vi till Amazing thai. Om jag kommer själv, äter jag inte där pga priset. Vi har velat prova länge, men alla helger är fyllda av annat. Denna lördag verkar allt gå att kombinera dock.

Ok. :)

Om andra vill gå till Amazing thai samtidigt, så är det ok alltså.

Det är som Bamboo ungefär om jag förstår alla beskrivningar rätt. Har bara ätit vanlig thaibuffé vid lunchtid där en gång. Vanliga färdiga rätter.

http://www.amazingthai.nu/buffe.aspx Där står 175... Fick för mig att det kostar 195. Vet inte vad som är rätt. Om jag minns fel eller om sidan inte är ordentligt uppdaterad. På en matsite står 160 kr för något år sedan, så 175 kanske stämmer då. Någon som vill med? De börjar 12, så när som helst efter museet.

Inte klokt vad jag har råd att äta ute när jag skippar bilen. Hur jag än äter, så blir det billigare totalt än när jag körde bil och skippade maten. T.ex. åka på AAF-träff kostar 150 i bensin (ingen P-avgift vid denna aktivitet, men annars kan det ju bli flera hundra i sådan avgift på andra ställen i GBG) - men tar jag bussen och följer med och äter ute, kommer jag undran med drygt hälften.

22 november 2012, 07:35
Medlem
Någon som tänkt följa med till Amazing thai i morgon?

Hur länge tror ni att träffen är annars? Jag har fått för mig att ni tänkte äta ihop efteråt ändå, men vad kan det röra sig om för tid? Tänker på hur jag ska planera ätandet före jag åker. Jag (och gubbe) är med på museet, och när alla ska äta, går vi till AT och får se om fler vill med dit. Det är ju tyvärr lite dyrt, men jag har velat prova detta ställe i flera år nu. Var en del på Bamboo förut, och detta verkar vara liknande fast kanske bättre.

Efteråt, beroende på tid, ska vi kolla om det finns vin för sunkhakspriser på Avenyn. LOL Man måste alltid recognosera!

23 november 2012, 15:09
Avslutat konto
Jag har inte råd att äta på Amazing thai så jag äter antingen på något billigare ställe, om någon annan också ska göra det då, eller hemma.

När ska vi träffas imorgon?

23 november 2012, 16:21
Medlem
Var det inte 12? Utanför museet? Eller innanför vid entrén?

23 november 2012, 20:17
Medlem
Det blir ett billigare matalternativ för mig också.

Vi kan väl förslagsvis träffas utanför porten till museet?

23 november 2012, 22:51
Medlem
Vi träffas utanför ingången. Jag har solidaritet med de som har mindre pengar eller bättre förmåga att planera sin ekonomi än jag och är därför med på billighetslunch.

24 november 2012, 04:18
Medlem
Hoppas inte det framstår som jag skiter i de som inte kan gå på AT? Jag har egentligen inte råd att gå dit särskilt ofta heller, men har velat ta mig dit och testa i flera år nu.

Sedan har det hänt saker varje helg nu, och det blir liksom aldrig av. Så tänkte kombinera två aktiviteter (AS-träff och "ätas på AT").

När jag läste Yetins inlägg funderade jag och fick lite dåligt samvete. Hoppas inte resonemanget är vändbart och att jag är osolidarisk? Det verkar ju som att alla äter till normalpris ihop, utom jag. Hoppas det är ok? Jag har försökt planera in Amazing thai ända sedan i början av sommaren, och det har ALLTID varit hinder på olika sätt.

Varje lördag som jag HAR kunnat gå annars, har vi (aspergare eller de gånger jag var med citypolarna) varit ute på AW eller annat i matväg har hänt på fredagen, och då vill jag inte vräka i mig buffé igen dagen därpå. Jag har regel om max 2 gånger per vecka (om ena gången innebär thai eller annan inte för tung mat), och inte 2 dagar i rad.

Om ni alla går till ett smartare ställe, så kanske det inte gör något om jag droppar av? Usch, känner mig lite dum om jag gör fel.

Å andra sidan, för mig som äter som jag gör, är alla ställen som inte är buffé oekonomiska eftersom jag måste hem och äta mer mat. Tror inte jag lyckats bli mätt av någon färdigrätt någon gång. Igår åt jag TVÅ McWrap på McDonalds (kupong, och hade lovat barnen en "AW") och blev inte mätt. Men fick halva ena sonens hamburgare (big Mac) och blev hjälpligt mätt efter att även ha fått halva lightcolan med massor av bubbel. McDonalds är banne mig inte billigt! Eftersom jag äter som jag gör, lönar det sig i princip alltid med buffé om det kostar max som på AT. Äter ju bara det på hela dagen, och mycket lätt dagen före och efter. En person som inte äter så mycket på en gång å andra sidan, förlorar kanske på buffé om den inte är väldigt billig (typ som på Istället).

24 november 2012, 09:38
Medlem
Jag tycker verkligen att ni ska unna er Amazing Thai! Du har ju sett fram emot det. Det kommer fler tillfällen att äta tillsammans.

24 november 2012, 10:47
Medlem
Spader skrev:
Jag tycker verkligen att ni ska unna er Amazing Thai! Du har ju sett fram emot det. Det kommer fler tillfällen att äta tillsammans.

Hoppas det blir bra.

Egentligen hade jag ju inte planerat Amazing thai som AS-grej, utan kombinera först konst med aspergare, sedan "droppa av" för att besöka Amazing thai. men så verkade det som att någon kanske ville gå med till AT, och det var ju ok, om det gick. Men nu är det ju inte billigaste lunchhaket, utan blir mer sällsynt restaurangbesök.

Några helger som jag kunde gå, var det födelsedagar så jag måste stanna hemma eller besöka släkting (varannan vecka 3 gånger i rad... och snart dags för sista höstfödelsedagen) och sedan fick jag även tag på kuponger där man åt dyrare buffé för halva priset (70 i stället för 139) och det var ett helsicke att planera in dessa så inte kupongerna frös inne. Då blev det förstås inget AT heller.

Så hoppas inte ni tror att jag tycker att träffen ska ändras och gå ut på AT-besök och att jag struntar i de som inte kan. När jag gör AS-grejer, vill jag att så många som möjligt ska kunna vara med. Håller på att kolla AW just nu så det ska passa i avstånd, med bussar, priser, buffé som passar alla i fråga om vegetariskt och mängd och pris. Billig alkohol o.s.v. Jag har själv inte råd att rulla pengar omkring mig, och väljer hellre fler gånger ute, och mer vin, än dyrt, sällan och lite.

24 november 2012, 11:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.