Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Jag hatar aspergare 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag hatar aspergare
sugmundfreud skrev:
Jo, jag tror honom faktiskt. Att han felaktigt beskyllt några för att vara hans stalker, det är en annan femma som jag kan tillskriva paranoian.

Aspergerstalkers är ett vedertaget begrepp. De finns runtomkring oss. Senaste grejen jag hörde var en bekants tonårsdotter som hade en kille med "bokstavsdiagnos" efter sig. Jo tack, låt oss säga Aspergers syndrom, så har vi nog de viktigaste bokstäverna samlade.

Han hade varit efter henne säkert ett halvår, trots bryska avvisanden från henne och trots att hon har stadig pojkvän. Det hela nådde sin kulmen när han mordhotade hennes pojkvän. Då ryckte modern till tjejen in, fixade möte i skolan och sade att nu får det vara nog!! Det lugnade väl ner sig då, men han lär ju fortfarande vara betuttad i denna tonårstjej.

Jag kommer att vara den sista som förvånas om det blir en tidningsrubrik i stil med: Tonårskille skar halsen av rival. Och underrubrik: mördaren hade Aspergers syndrom och ADHD.

Och du har inte noterat att Josef3 beter sig precis så mot den stackars killen han kallar för sin "stalker"? (Vi kan kalla honom E). Här är en tråd där Josef3 berättar att han till och med har gått och bråkat med E:s mamma. Så långt har alltså Josef3:s stalkande av E gått. Och jag tycker det har gått alldeles för långt!

22 februari 2010, 08:30
Avslutat konto
Han får vad han förtjänar. Han borde ha lämnat mig ifred för all framtid. Såna äckel är inte välkomna i mitt liv.

22 februari 2010, 09:56
Medlem
sugmundfreud skrev:
Aspergerstalkers är ett vedertaget begrepp. De finns runtomkring oss. Senaste grejen jag hörde var en bekants tonårsdotter som hade en kille med "bokstavsdiagnos" efter sig. Jo tack, låt oss säga Aspergers syndrom, så har vi nog de viktigaste bokstäverna samlade.

Han hade varit efter henne säkert ett halvår, trots bryska avvisanden från henne och trots att hon har stadig pojkvän. Det hela nådde sin kulmen när han mordhotade hennes pojkvän. Då ryckte modern till tjejen in, fixade möte i skolan och sade att nu får det vara nog!! Det lugnade väl ner sig då, men han lär ju fortfarande vara betuttad i denna tonårstjej.

Jag kommer att vara den sista som förvånas om det blir en tidningsrubrik i stil med: Tonårskille skar halsen av rival. Och underrubrik: mördaren hade Aspergers syndrom och ADHD.

Klart att det finns, men det är nog sällan det blir till rena handgripligheter.

Man behöver oxå se fenomenet ifrån andra hållet. När tjejer leker med Aspie-killar så får de nog skylla sig själva om de blir stalkade efteråt. För vissa av dessa killar är det ingen lek, utan blodigt allvar. Det är ungefär samma sak som när en autist får en tantrum och omgivningen inte förstår ett skvatt.

22 februari 2010, 11:03
Medlem
Mats skrev:
Ufo skrev:
Mats skrev:
Den förföljelse han pratar om existerar bara som en fantasi i hans huvud.

Klarar du av att lämna referenser på det där påståendet?
Om ja: Så vill jag se det.
Om nej:Så var det där ett personangrepp.

Personangrepp är legio på det här forumet.
Jag försöker bara anpassa mig till nivån.
Det är inte lätt - men jag försöker.

Välkommen till gänget. :mrgreen:

22 februari 2010, 11:05
Medlem
Mats skrev:
sugmundfreud skrev:
Josef3 skrev:
Det är så vedervärdigt att bli förföljd av personer som är som handikappade bebisar i skallen men uttrycker sig som professorer i statsvetenskap. Jag blir galen.

:lol: Fan alltså, detta låter riktigt vedervärdigt. Man behöver nog inte vara narcissistisk för att finna det där outhärdligt. Just i och med frenesin och att det pågår år ut och år in.

Men jisses!!! Du tror väl inte på riktigt att Josef3 är förföljd av några aspergare??? Förutom att vara narcissistik är Josef3 dessutom paranoid. Den förföljelse han pratar om existerar bara som en fantasi i hans huvud.

Vem är du att bedöma vem som blir stalkad eller ej? Man behöver inte vara paranoid för att bli stalkad men man kan mycket väl bli det av att bli stalkad. Man kan nog även må rätt dåligt av kommentarer om att man är paranoid och inbillar sig, av sånt som faktiskt förekommer i ens liv.

Jag var själv utsatt för ett antal år sen, det hela avrundades på ett väldigt *trevligt* sätt, genom att ringa min läkare en helg och påtala att jag var psykotisk. Han ringde mig morgonen efter och var jätteorolig, men jag var givetvis inte psykotisk, men mådde rätt dåligt av sånt som hänt i mitt liv. Detta enda samtal gör att jag fortfarande varje gång blir bedömd med oro i blick om jag håller på att bli manisk/psykotisk. Något jag mig veterligt aldrig varit, men som iofs ingår i sjukdomsbilden att förneka. Så hur jag än gör kommer jag aldrig bli kvitt den stämpeln .....

22 februari 2010, 13:44
Medlem
Mats skrev:
Och du har inte noterat att Josef3 beter sig precis så mot den stackars killen han kallar för sin "stalker"? (Vi kan kalla honom E). Här är en tråd där Josef3 berättar att han till och med har gått och bråkat med E:s mamma. Så långt har alltså Josef3:s stalkande av E gått. Och jag tycker det har gått alldeles för långt!

Jo, det har jag noterat. Mr Ecstasy är en mycket sjuk människa. Jag har sett bild på honom. Man ser i ansiktet att det är en mycket störd människa. Visst, Josef3 kanske sitter och ljuger om alltihopa. Men vilka är då dessa troll som förföljer honom och riktar sig mot honom? Dessa har man ju sett och beskrivningen passar ihop med Mr Ecstasys utseende och den beskrivning Josef3 gett av honom.

Jag har själv skapat många troll genom årens lopp på olika ställen. Ens egen personlighet lyser alltid igenom till sist.

När man är stalkad blir man galen. Att ständigt vara påpassad gör att man nästintill självantänder till sist. Jag har inte varit stalkad på internet, men väl IRL. Jag kan inte påstå att jag var en jätteoskyldig hukande kvinna när mitt ex blev dömd för grov kvinnofridskränkning. Jag var ju tvungen att trappa upp våldet själv för att få underlag till polisanmälan, för att han skulle ge mig feta blåmärken, mordhot via sms, sända mig hotelsebrev etc. en gång prejade han mig och en kompis av vägen, men jag lyckades parera det så jag inte åkte ner i diket.

Detta och mer krävdes för att bli av med honom. Han hade inte asperger, men väl Psykopati och ADHD.

ADHD är verkligen smuts. Och ja, jag har någon variant av det själv, typ Damp, minns inte det nya namnet.

Har du blivit stalkad någon gång, Mats?

22 februari 2010, 15:25
Avslutat konto
Det där med att paranoian förstärks av att man blir stalkad stämmer bra i mitt fall. Jag vet att jag några gånger felaktigt anklagat folk för att vara min stalker och det var pågrund av ökad paranoia.

22 februari 2010, 15:50
Medlem
Och jag har blivit mycket mer överkänslig sedan Gogge-historien. Man mår inte bra av att bli taskigt behandlad. Vi sitter i samma båt, och vi har kanaliserat det på olika sätt. Jag kanske skulle ha mått mycket bättre om jag också hade haft förmåga att bryta konvenansen och bara bete mig mot folk utan att bry mig om deras tänkbara reaktioner. Nu sitter jag bara och håller inne med allt tråkigt som händer som får mig att må dåligt, samtidigt som jag inte har någon samtalskontakt för att prata av mig med någon - och samtidigt tar på mig att jobba med frågor där man får ta del av många andras elände också. Knappast någon bra kombination, det får jag onekligen ta på mig...

22 februari 2010, 17:54
Avslutat konto
Samtalskontakter måste betraktas som tilltugg/accessoarer. De gör inte hela måltiden eller utstyrseln men de hjälper om man redan har resten.

Folk som förlitar sig på samtalskontakter för att lära sig förstå sig själva och må bättre famlar i blindo. Ingen annan människa kan ens komma i närheten av att förstå den komplexitet som utgör det egna psyket. Att använda samtalskontakter för att döva smärtan är i längden lika konstruktivt som narkotikamissbruk.

22 februari 2010, 18:06
Medlem
Det kan säkert stämma. Jag skulle behöva både prata regelbundet med någon, och komma igång med hjälp från Habiliteringen med att få struktur i tillvaron. Jag har visst alltid varit beroende av rutiner, men totalt oförmögen att skapa några.

22 februari 2010, 19:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.