Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Fiskspad i bröd? Jag är skeptisk.

Man kan ha allt möjligt som degspad. Kycklingben passar dock mindre bra, men dessa plockar man lätt bort.

Det skulle väl bli en ny typ av knäckebröd. :lol:

16 november 2012, 13:17
Moderator
Hur fan vart klockan över midnatt och jag vet inte ens vad jag ska äta idag?

19 november 2012, 01:10
Medlem
Det fenomenet känns igen. I sådana situationer blir det ofta något väldigt enkel för min del - i värsta fall bara en banan och lite nötter och sedan går jag och lägger mig, vilket inte är något som jag rekommenderar (bör jag väl tillägga).

19 november 2012, 02:19
Moderator
Å hjälp nej. Frågan är om jag skulle kunna sova på så fastande mage.

Min köttbulltiningsdimensionering verkar ha okejat sig efter Schubbes anvisningar härommånaden. Men den fysikaliska lag jag redan förut tyckte mig ha stött på har bekräftat sin eventuella existens: hur mycket köttbullsås du än gör så räcker den inte.

21 november 2012, 01:39
Moderator
Sås? Det har jag rationaliserat bort från vardagen. Förutom kall gräddfilssås till fiskpinnar då - annars blir det ramaskri från min son.

21 november 2012, 01:44
Moderator
Men Jösses Josefsson ändå! Huru låter sig köttbullar och annan torrmat ätas utan sås? :shock:

21 november 2012, 01:46
Moderator
Mina älgfärsbiffar är allt annat än torra, skall jag be att få påpeka. ;) Och så kan man ju ha saftig råkost till.

21 november 2012, 01:54
Moderator
Jaja, jag talade inte om dina hemgjorda älgfärsbiffar. De växer säkert inte i munnen när man äter dem utan sås. Som fabrikstrillade köttbullar, och fiskpinnar som jag fick nog av i skolmatan.

21 november 2012, 02:00
Moderator
Ah. Jag brukar försöka undvika att äta sådant som jag måste dränka i sås för att få ner. Föredrar sådant som är gott helt enkelt. :P Fast det innebär tyvärr att det ibland bara blir müsli istället. Eller nötter och frukt, här också.

21 november 2012, 02:03
Moderator
Nu skall jag äta en ytterst fantasilös middag bestående av micrad färdigköpt pannkaka från frysdisken. Har inte hunnit handla.

21 november 2012, 02:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.