Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Ljus 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Ljus
... om den inte vore litet uttjatad...


7 november 2012, 17:13
Medlem
Inlägg Re: Ljus
Zombie skrev:
... om den inte vore litet uttjatad...

Exakt och inte var den PK heller.


7 november 2012, 22:42
Medlem
Inlägg Re: Ljus
Göra ljus var jättekul :D, 75% bivax 25% stearin blev perfekt i värmeljus och det var lättare än
jag trodde. Har fått hem ett par bordskandelabrar av mässing, i dem blir det rullade vaxljus tror jag,
de passade perfekt bredvid min dimfontän som förövrigt hypnotiserar mig, har legat och glott på
dimmorna som sveper fram över den, får så torr luft här när jag eldar vedspis så den behövs tycker
blommorna och jag.
Ett gäng små flaskor med eteriska oljor gick perfekt att göra doftljus med, några droppar i varje ljus bara.
Mina väggkandelabrar var större än jag trodde får fundera lite över hur jag ska placera dem, de väger
fläsk....
Nu har jag en stor 20 kilos golvkandelaber i sikte, den är av gjutjärn och skitläcker, som hämtad
ur någon skräckfilm, skulle vara ruskigt snygg vid sängen :07: men där finns inte plats, får fundera igen...
Kul är det iaf, här ska det göras mer ljus imorgon.
Håller på och rensar mitt hem från ikea skit, finns snyggare, bättre och billigare på blocket, ikea :evil:.
Marmorbord är det bra priser på nu, vill ha ett röd grön mellerat, så det blir till att leta.


13 november 2012, 22:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.

cron