Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Låg nivå på forumet?
Och tror du inte på NDs egen bakgrundsbeskrivning av vem Stieg Larsson är, så kan du läsa samma sak på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Stieg_LarssonFör en bakgrund till Anne-Lena Lodenius så duger hennes egen blogg ganska bra: http://annalenalodenius.blogspot.com/2007_02_01_archive.html. Om hon inte är Marxist-Stalinist så vet jag inte vem som skulle vara det.
|
22 februari 2010, 11:18 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Du kan inte likställa ett partis egen propaganda med en journalistisk granskning. Vad jag vet är ND ett högerparti och inte journalister...
|
22 februari 2010, 12:15 |
|
|
rdos
Medlem
|
Den granskning Marxist-Stalinister gjort av ND passar bättre som skithuspapper än intellektuell läsning. Tror du oxå att länstyrelsen och JO kan göra oberoende granskningar av socialtjänsten, eller att länstyrelsen kan granska HVB-hem när socionomer sitter på styrelseposter och dubbla stolar? Ibland undrar jag om det inte är du som är en obildad bonnläpp snarare än jag.
|
22 februari 2010, 12:43 |
|
|
Pemer
Medlem
|
Det är ingen som helst ursäkt för att ta ut det på andra som med stor sannolikhet också kan tänkas må skit. Jag hade anmält "ohelig avkomma"-inlägget och sedan skrev jag bara en varudeklaration att det kunde vara läge att tagga ner nu. Det var inte i min verklighetsbild att gå in i fajten, hittills har jag inte tagit till ett enda tillmäle i något inlägg till snubben, hittills bara tigit och lidit, och anmält inlägg ett par gånger, och nu fräste jag ifrån att han faktiskt inte är anonym för mig längre. Det var det enda jag gick in i diskussionen om. Ja, det var som sagt gjort. Men var detta nu ett forum där det skulle vara normalt och helt okej att vara ett jävla svin mot andra så är det väl. Jag fattade faktiskt inte det.
|
22 februari 2010, 15:05 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Menar du just denna aktuella diskussion. För annars har vi ju tex: Källa: viewtopic.php?f=4&t=646&start=10Det är väl tänkt att det ska vara okej för medlemmarna att sköta sina egna dispyter i ganska stor mån, även om det blir en hård ton. Nemas problemas att bli arg och ta till tillmälen. Inte rekommenderat, men tillåtet. Mycket med anledning av och med extra hänsyn tagen till det funktionshinder de som hänger här har. Ett funktionshinder som kan göra det svårt att vara behärskad och diskutera på NT-vis för många av dem.
|
22 februari 2010, 16:14 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Jag vet mycket väl vilka ovanstående är och jag högaktar dem för deras insatser. Tycker du ska läsa deras böcker om extremhögern istället för att köpa populismen ND och SD för fram. Men du är ju kryptonazist, så jag vet inte om det hjälper...
|
22 februari 2010, 17:24 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
ND är fortfarande inte journalister utan ett politiskt parti som verkar utifrån egna (skumma) intressen. Jag förstår inte hur du kan vifta bort alla sammankopplingar som gjorts mellan SD/ND och nazism. Snacka om att sitta fast med strutshuvudet i sanden...
|
22 februari 2010, 17:28 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag vet för det första inte varför jag ska läsa något om "extremhögern", eftersom ND inte ens är ett högerparti. De är ett nationalistiskt parti vars partiprogram går ut på att värna svenska kulturella traditioner och vår nations suveränitet. Såväl vänstern som liberalerna är eniga om att Sverige ska delta i det mångkulturella experimentet, att det globala samhället och ekonomin ska hyllas. Själv tycker jag du borde utbilda lite på vilka extremvänstern är, vilka diktaturfasoner av sovjetmodell de förordar och använder, samt vem de egentligen jobbar för. Det blir väldigt lustigt när kommunistpatrask stödjer saker man inte trodde de skulle kunna stödja, som t.ex. multinationella företags härjningar. Det är ju sådant man indirekt stödjer genom att stödja den "svenska modellen". Vad tycker du förresten själv om att NDs demonstration emot pedofili saboterades av vänsterpatrask?
|
22 februari 2010, 17:39 |
|
|
rdos
Medlem
|
|
22 februari 2010, 17:40 |
|
|
Pemer
Medlem
|
Fan också, det där hade jag helt förträngt. Bajs att jag for med osanning.
|
22 februari 2010, 17:46 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|