Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Upp och ner. Ut och in.


10 november 2012, 03:00
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
:08: härlig läsning Orange!
Ja det påminde nog om vad psykolog skulle sagt om mig med.
Ojämn begåvning, duktig på att prata, men förstår dock inte allt som andra säger.
Omgivningen uppfattar mig med som att jag klarar mer än vad jag faktiskt gör.
De blir irrettterade och jag har blivit ledsen och otroligt stressad.

Kanske vi aspie tjejer uppfattas väldigt verbala och begåvade socialt.
Men blir sjukt trötta och slut att vi går in i väggen.
För man blir så ledsen när man inte har orken att jobba / plugga , ta hand om barn , hem,
Sociala kontakter .
Jag tror oftast att vi inte reder ut allt hemma arbete, för då är orken slut.
Och en stor besvikelse kommer, varför orkar jag inte det alla andra orkar.
Varför ser inte mitt hem så vackert och välordnat ut som min ev Nt vän har.

Man känner sig misslyckad och otillräcklig kvinna och mamma hela tiden.
Fast man faktiskt gör otroligt mycket.

Nu känner jag att jag kan hitta förståelse för mig själv, inte kräva så mycket.
Som sagt vara mer snäll mot mig själv.
Unna mig att vila .
Vi får stötta varandra flickor :09: Männen har säkert andra krav som de känner , och inte klarar!

Det är bra att de inte ger diagnos lättvindigt , det håller jag med om.
Men ibland behövs den för att kunna få extra stöttning.
Jag klarar inte allt som krävs i mitt arbete , jag klarar inte att förstå mina barn som är Nt , då behöver jag råd.
Härligt orange att det gick så bra!
Jag är otroligt glad för sin skull. :08:
Många kramar till dig Orange / Kaninmamma

+1


10 november 2012, 12:51
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Efter två överinspirerade dagar kraschade jag igår. Nu håller jag på och samlar mig efter 14 timmars nattsömn.


10 november 2012, 12:53
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Efter två överinspirerade dagar kraschade jag igår. Nu håller jag på och samlar mig efter 14 timmars nattsömn.

Bra att du tillåtit dig maratonsova i alla fall! Då kommer man snabbt på fötter igen.


10 november 2012, 15:06
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jo, det låter bra. Och inspirationen låter som bra frön? Välkommen tillbaka!


10 november 2012, 15:39
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Åh, tack för omtanken! Nu har jag sovit ännu mer.

Jo, inspirationen var bra. Det var väldigt givande seminarium, nätverkande och vänskaplig samvaro i Oslo. På vägen hem var hjärnan på högvarv och jag konstruerade en teoretisk modell, eller kanske t.o.m. två modeller, som jag tror att det kan bli något av.

Igår hade jag dessutom terapi, och det var nog rätt så omtumlande. Jag lyckades nå ett lager djupt inne i mig som jag trodde var dött. Efteråt grät jag både över sådant i min barndom som jag inte visste kunde beröra mig känslomässigt och över ett dödsfall som jag inte kunnat sörja förut (vilket fått mig att tro att jag måste vara en förskräckligt kall individ längst inne, känslomässigt död - men det var jag alltså inte; snarare låg jag i koma, och nu har jag visat tecken på uppvaknande).


10 november 2012, 18:20
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
ett dödsfall som jag inte kunnat sörja förut

Alltså, jag tyckte ju att det var fruktansvärt, men jag kunde inte känna det. Det var en kusin som i mycket ung ålder krossats av en två ton tung cementpelare. Man tycker ju att man borde gråta över det, men jag gjorde alltså inte det förrän igår - flera år senare.


10 november 2012, 18:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tycker ni att jag är hemsk nu, efter vad jag skrivit ovan? Jag är i alla fall väldigt glad över att jag inte är död inombords.

Dagsformen idag är förskräckligt ineffektiv. Jag skulle ju skriva som en tok i helgen, hade jag tänkt, inspirerad som jag var. Det har inte blivit någonting av med det. *suck* Väntar på att bli faster och bli gammal.


11 november 2012, 16:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Tycker ni att jag är hemsk nu, efter vad jag skrivit ovan? Jag är i alla fall väldigt glad över att jag inte är död inombords.

Dagsformen idag är förskräckligt ineffektiv. Jag skulle ju skriva som en tok i helgen, hade jag tänkt, inspirerad som jag var. Det har inte blivit någonting av med det. *suck* Väntar på att bli faster och bli gammal.


Nej! Tvärtom... asch :01: menar att jag tycker att det är svårt att uttrycka en väl formulerad mening i ämnet, jag är naturligtvis inte glad över allt som sker i människors inre och vad de sen måste gå igenom (måste?) men ändå glad att få ta del av dina framgångar på såväl inre området som med de yttre förmågor etc, det är dig väl unt och förtjänt.

(Kan tycka jag kunde ville vilja bidra med något angående sorg känslor beteenden m.m. men... inte öppen med det i den här tråden, svårt annars också)

Skriver som en tok gör ju en annan det blir inget av det heller... den som väntar på att bli gammal har något att se fram mot :P

db


11 november 2012, 17:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Oj då :oops: , tack db - det värmde. Känner mig som en så hemsk människa ibland.

Skriva som en tok i det avseendet gör väl ändå jag mer än du. :P


11 november 2012, 17:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron