Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Antagligen gör jag det i brist på något som ger mig något att göra. Frågan är om det också finns självdestruktivitet i bilden eller om jag "bara" är ett uttråkat djur som gnager på sitt eget ben.


8 november 2012, 20:36
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Vad i helvete sticker jag ut hakan i saker där jag bara får däng och blir ensam för, förutom att jag inte skulle orka fullfölja dem ens om jag inte fick det, när jag inte ens orkar laga mat eller skaffa mig något umgänge irl och kan få febersymptom om jag duschar och går ut...

Jo, jag vet att några tycker det är bra. Men jag orkar inte.

Ta en paus om det är jobbigt. Det är inte värt att diskutera i många fall. :|


8 november 2012, 22:39
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nej, jag vet. Men så får man plötslgt kvalificerat motstånd, med bra frågor och stor övertalningskraft, i en riktning som kan bli rejält farlig, komplett med förbistring mellan i grunden olika synsätt och personlighetstyper och minimala utsikter att någon annan antar utmaningen.

Vore det inte för det kunde man nöja sig med att det är svårt att bryta en vana när man måste göra något och ändå inte orkar eller har fantasi till något vettigare. Kanske. Om inte något annat måste-ta-ansvar dyker upp...


8 november 2012, 23:27
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Jag förstår. Jag tycker AF blivit ganska intressant på sistone men en del debatter håller jag mig undan från. Vill inte bli för engagerad.


8 november 2012, 23:42
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Knappt vuxen och redan klokare än jag... ;)


8 november 2012, 23:52
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Knappt vuxen och redan klokare än jag... ;)

Haha, säkert. :P


8 november 2012, 23:55
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
På den punkten och just nu iallafall. Det kan vara så relativt och så upp-och-ner såntdär...


9 november 2012, 00:01
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
På den punkten och just nu iallafall. Det kan vara så relativt och så upp-och-ner såntdär...

Jo, det är ju så.

Känner mig inte speciellt vuxen eller klok. När jag var liten var jag ganska lillgammal, i tonåren var jag i vissa avseenden brådmogen, men nu... nu ser jag mig som ett stort barn. :D

OnT: Min dagsform är trööööött. Behöver nog kolla järnvärdet igen. Verkar inte som det förbättrats nämnvärt på sistone. Jag hoppas det är järnvärdet som spökar, då är det åtminstone ganska lätt att åtgärda.


9 november 2012, 00:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Orange skrev:
Känner mig inte speciellt vuxen eller klok. När jag var liten var jag ganska lillgammal, i tonåren var jag i vissa avseenden brådmogen, men nu... nu ser jag mig som ett stort barn. :D

Jo, känns ju på många sätt igen.

Orange skrev:
OnT: Min dagsform är trööööött. Behöver nog kolla järnvärdet igen. Verkar inte som det förbättrats nämnvärt på sistone. Jag hoppas det är järnvärdet som spökar, då är det åtminstone ganska lätt att åtgärda.

Hoppas jag med. Tänker annars på otillräcklig vila efter psykologmötet?

************

OnT efter nattpromenad: knasterkallt och vidunderlig stjärnhimmel trots natriumljus (eller vad nu de nygamla gula är för något). Känns åtminstone friskare.


9 november 2012, 02:26
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Orange skrev:
OnT: Min dagsform är trööööött. Behöver nog kolla järnvärdet igen. Verkar inte som det förbättrats nämnvärt på sistone. Jag hoppas det är järnvärdet som spökar, då är det åtminstone ganska lätt att åtgärda.

Hoppas jag med. Tänker annars på otillräcklig vila efter psykologmötet?

************

OnT efter nattpromenad: knasterkallt och vidunderlig stjärnhimmel trots natriumljus (eller vad nu de nygamla gula är för något). Känns åtminstone friskare.

Tror inte det beror på otillräcklig vila. Jag ska pallra mig iväg och kolla järnvärdet igen.

Låter som en mysig vinterpromenad!


9 november 2012, 11:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.