Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Tack hörni!

Kom just på att jag inte vet vart jag ska, eller rättare sagt vet inte var stället ligger. Brukar egentligen ta en "provrunda" när jag ska till nya ställen men det glömde jag totalt av den här gången. :?

Jaja. Det går nog fint, får vara ute i god tid.



5 november 2012, 00:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Morgontrött. Zzzzzz gäsp.


5 november 2012, 09:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Asmix skrev:
Zombie skrev:
Ojdå, jag glömmer saker. Naturligtvis önskar jag också lycka till båda två!

Också jag håller tummarna.

Tack :09: tack för tummarna !
Jag är en av er på riktigt ! Så jag känner mig glad och lycklig!
Nu kan jag få ro på insidan.
Livet har precis börjat :08:


5 november 2012, 20:17
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Har varit ganska utslagen av feber förra dygnet och känt att hjärnan inte mår så bra av att inte få nya intryck. Det blir värre rundgång än vanligt. Nu mår jag bättre och kan inte låta bli datorn men borde vila.


6 november 2012, 12:14
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Du får krya på dig, Spader! Inte kul att vara sjuk. :(

------
Min dagsform är bra. Jag är hoppfull och känner mig lite lättare i kroppen än jag brukar göra. Mina känsor inför att bli utredd är hittills sådana här: :08:. Jag är alltså väldigt nöjd med gårdagen. Min uppfattning efter samtalet är att de inte är lättvindiga med att sätta diagnoser men att de samtidigt har bra insikt i att man som aspergare kan ha anpassat sig lite och lärt sig att dölja en del symtom.

Bedömningen blev att det finns starka skäl för utredning och stor möjlighet att jag får AS-diagnos eftersom psykologen bedömde att jag har symtom inom de tre områdena kommunikation, socialt samspel och begränsade beteenden och intressen. Vi pratade också om känslighet för ljud och annat. Psykologen trodde dock inte på ADHD för min del men sa att om jag har det så framkommer det av utredningen.

Psykologen bedömde att jag är väldigt högfungerande men att min begåvning troligen är ojämn och att jag kanske har för höga krav på mig inom vissa områden; alltså folk förväntar sig att jag ska vara stark inom alla områden inklusive det sociala därför att jag är verbal och intelligent (hennes ord). Hon lade tyngdpunkten på att en diagnos kan hjälpa mig få mer förståelse för mina svårigheter från omgivningen, men att jag kanske också kan ha nytta av vissa av de rättigheter man har som diagnosticerad autist.


6 november 2012, 13:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:08: härlig läsning Orange!
Ja det påminde nog om vad psykolog skulle sagt om mig med.
Ojämn begåvning, duktig på att prata, men förstår dock inte allt som andra säger.
Omgivningen uppfattar mig med som att jag klarar mer än vad jag faktiskt gör.
De blir irrettterade och jag har blivit ledsen och otroligt stressad.

Kanske vi aspie tjejer uppfattas väldigt verbala och begåvade socialt.
Men blir sjukt trötta och slut att vi går in i väggen.
För man blir så ledsen när man inte har orken att jobba / plugga , ta hand om barn , hem,
Sociala kontakter .
Jag tror oftast att vi inte reder ut allt hemma arbete, för då är orken slut.
Och en stor besvikelse kommer, varför orkar jag inte det alla andra orkar.
Varför ser inte mitt hem så vackert och välordnat ut som min ev Nt vän har.

Man känner sig misslyckad och otillräcklig kvinna och mamma hela tiden.
Fast man faktiskt gör otroligt mycket.

Nu känner jag att jag kan hitta förståelse för mig själv, inte kräva så mycket.
Som sagt vara mer snäll mot mig själv.
Unna mig att vila .
Vi får stötta varandra flickor :09: Männen har säkert andra krav som de känner , och inte klarar!

Det är bra att de inte ger diagnos lättvindigt , det håller jag med om.
Men ibland behövs den för att kunna få extra stöttning.
Jag klarar inte allt som krävs i mitt arbete , jag klarar inte att förstå mina barn som är Nt , då behöver jag råd.
Härligt orange att det gick så bra!
Jag är otroligt glad för sin skull. :08:
Många kramar till dig Orange / Kaninmamma


6 november 2012, 15:37
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Spader skrev:
Har varit ganska utslagen av feber förra dygnet och känt att hjärnan inte mår så bra av att inte få nya intryck. Det blir värre rundgång än vanligt. Nu mår jag bättre och kan inte låta bli datorn men borde vila.

Krya på dig :08: själv ligger jag som en dö sill , var tvungen att gå hem tidigare.
Ont i huvudet och magen!
Dagar man behöver pyssla om sig själv. Lite choklad tröst och kaffe !
Ta hand om dig med spader :09:


6 november 2012, 15:44
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Trött efter en tur in till stan.


6 november 2012, 17:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
kullan skrev:
Trött efter en tur in till stan.

Håller med dig fullkomligt , vad trött man blir av att springa i affärer. :)


6 november 2012, 18:44
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Spader skrev:
Har varit ganska utslagen av feber förra dygnet och känt att hjärnan inte mår så bra av att inte få nya intryck. Det blir värre rundgång än vanligt. Nu mår jag bättre och kan inte låta bli datorn men borde vila.

Undrar om det är något som går, på olika håll i landet? (Har hört det av någon mer i dagarna...)

Vet inte om du ligger i farozonen för kroniska besvär, men försök att inte lägga dig där heller... ;)

**********************

Glad av vad Orange skriver. Och Kaninmamma när hon mår bättre ;)


6 november 2012, 18:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron