Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Shopoholic
| | | | Ron Jeremy skrev: Nu tröstar jag mig med shopping igen, jag tröstar mig på något vis antar jag när jag mår skit. Har alltid blivit tråkad för mitt ointresse för ljuseldning, men nu surnade jag till och började sätta mig in ljus och dess olika material, råkade hamna i en ljusaffär på nätet....400 spänn för vaxljus. Ikeas parafinljus släpper jag inte innanför dörren, det ska vara vaxljus, sojavaxljus eller i nödfall stearinljus i nödfall. Till ljus behövs ljusstakar, har hittat ett par skitsnyga väggkandelabrar av gjutjärn för 500 kr/st, en sådan på vardera sidan om spegeln i hallen, med ett silverfärgat vaxljus i varje! vill köpa! Sedan en femarmad gjutjärnskandelaber på bordet, skulle matcha vedspisen, och vaxljus, ev ett doftljus i mitten på denna....plånboken gråter...jag vill ha!!! | | | | |
Fan... Jag kan förstå det där, fan vad jag själv kan vilja ha litet vackert runt mig... men jag kan stänga av den sidan när det inte är möjligt. Kan stänga av den för effektivt istället. En utjämningsventil skulle behövas mellan obalanserade själar. Och du har förstås ingen som i dagsläget är lämplig att ta hand om börsen din och skedmata ur den i portioner som är en realistisk kompromiss?
|
4 november 2012, 02:53 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
| | | | Zombie skrev: | | | | Ron Jeremy skrev: Nu tröstar jag mig med shopping igen, jag tröstar mig på något vis antar jag när jag mår skit. Har alltid blivit tråkad för mitt ointresse för ljuseldning, men nu surnade jag till och började sätta mig in ljus och dess olika material, råkade hamna i en ljusaffär på nätet....400 spänn för vaxljus. Ikeas parafinljus släpper jag inte innanför dörren, det ska vara vaxljus, sojavaxljus eller i nödfall stearinljus i nödfall. Till ljus behövs ljusstakar, har hittat ett par skitsnyga väggkandelabrar av gjutjärn för 500 kr/st, en sådan på vardera sidan om spegeln i hallen, med ett silverfärgat vaxljus i varje! vill köpa! Sedan en femarmad gjutjärnskandelaber på bordet, skulle matcha vedspisen, och vaxljus, ev ett doftljus i mitten på denna....plånboken gråter...jag vill ha!!! | | | | |
Fan... Jag kan förstå det där, fan vad jag själv kan vilja ha litet vackert runt mig... men jag kan stänga av den sidan när det inte är möjligt. Kan stänga av den för effektivt istället. En utjämningsventil skulle behövas mellan obalanserade själar. Och du har förstås ingen som i dagsläget är lämplig att ta hand om börsen din och skedmata ur den i portioner som är en realistisk kompromiss? | | | | |
Jag har redan en som portionerar ut pengarna men jag är tyvärr för listig för mitt eget bästa... Blev dessvärre nyss ägare till 2 st väggkandelabrar av gjutjärn och nu har jag hittat en bordskandelaber i gjutjärn som är VILL HA!!!!! Jag känner mig extremt kreativ just nu på dagarna, vill inreda hela mitt hem på nytt! Men på kvällarna ramlar jag tillbaka ner i ångesthelvetet.
|
4 november 2012, 13:47 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
Vill inte låta okänslig men undrar om du kanske är inne i ett skov, RJ? Mixed state låter det som. Ta hand om dig!
|
4 november 2012, 14:41 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Orange du är inte alls okänslig bara bra att någon säger till . Har idag hunnit bli ovänner med hustrun, varit och tittat på marmorbord som matchar bordskandelabern jag vill ha. Hustrun sa att jag var bippo igen och att hon skulle ringa psyk, bara för att man är glad och kreativ lovade att jag skulle gå hem och ta ett par Zyprexa och gå och lägga mig. Jag förstår att det nog ligger nåt i det du skriver Orange, och även vad min hustru sa så jag tog medicinen och blir snart trött. Men jag blir bara så jäkla sur när ingen begriper någonting utan bara är negativa!
|
4 november 2012, 18:00 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
Ja RJ, jag förstår att du säkert känner dig pigg och glad men det är ju just det som är det knepiga... om du är hypomanisk/manisk ett tag så kommer det förmodligen en depp-krasch senare. Jag vill inte förstöra någon glädje för dig.
|
4 november 2012, 18:58 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Instämmer med Orange. Jag vill inte heller förstöra någon glädje för dig, men självkännedom kanske kan vara en mycket god vän.
|
4 november 2012, 19:16 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Tack ska ni ha, jag behövde höra från fler än min hustru att det började braka iväg. Det obehagliga är att jag inte litar på min hustru, trots att hon aldrig gjort mig något ont. Hon lever för sitt jobb och det resulterar i att jag inte berättar någonting för henne, och jag får inte ens prata med henne om det, det är tabu och det krävs så jäkla lite för att välta allt nu.
|
5 november 2012, 08:50 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Lättad att det vi sa hjälpte litet. Men förhållandet till din hustru verkar ju ha sina sidor det med. (Och du har inga andra irl-kontakter du kan söka stöd hos, som är oberoende av din hustru men utan risk för... eh... romans? Åtminstone i vården om inte annat?)
|
5 november 2012, 17:39 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Så bra att du kan använda forumet för ett slags reality-check då! Och bra att veta att det är OK om vi agerar reality-check.
|
5 november 2012, 19:11 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|