Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Fått en stor lyckokänsla i magen! Att jag är så lyckligt lottad!
Jag är skapligt frisk( reumatismen håller sig lugn)
Muskelvärken under kontroll med magnesium.
Jag har kläder jag gillar, inte nya men jag tycker om dem väldigt mycket!

Jag fick sms av min ( arga dotter) att hon varit på café opera och dansat hela natten.
( så idag var hon glad).

Jag har mat att äta( åt en god frukost)
Jag har fina barn som säger att de har en snäll mamma :09: .
Och jag känner att jag tycker om er här på forumet så otroligt mycket !
Ni är helt underbara, jag blir så glad att få läsa om era dagar, att ni delar med er av era bekymmer och glädjeämnen.

Jag är lycklig att jag lärt känna ufo och er!
Mitt liv har aldrig varit bättre! :09:

Jag ville dela med mig av mitt lycko mag bubbel!
Och ni har stor del att det finns där! :09:

4 november 2012, 14:20
Moderator
Åh, det lät ju härligt! Här har det frukosterats och lunchats och luftats katter och inte så mycket mer. Sonen är kreativ idag, så det är stökigt värre.

EDIT: ÄNNU härligare! :D

4 november 2012, 14:21
Moderator
Ja, visst är magnesium bra?! Det påminner mig om att jag måste köpa en ny burk. Den har varit slut ett tag, och det börjar märkas.

4 november 2012, 14:22
Medlem
Incognita skrev:
Ja, visst är magnesium bra?! Det påminner mig om att jag måste köpa en ny burk. Den har varit slut ett tag, och det börjar märkas.

Jag ska skicka efter något från hälsokosten, den ska vara ännu bättre.
Har inte kommit till skott bara, jag fick en mejl till en internet affär.
Jag är inte helt nöjd med Apotekets magnesium.
Min kropp verkar förbruka stora mängder magnesium.

Ja magnesium är helt fantastiskt, jag gick på starka tabletter och morfin plåster för min muskelvärk, så var det magnesium brist.
Helt sjukt :mrgreen:

4 november 2012, 14:27
Moderator
Jag köper mitt på Life. L-Lysin är också en favorit mot alla slags skadade vävnader (började med det mot Rosacea och blev av med värken på köpet). Magnesium skall t.o.m. vara bra mot pms... :shock: Jädrar ja! Det var bättre när jag åt det! Det avgör saken. Magnesium skall inhandlas PRONTO.

4 november 2012, 14:31
Avslutat konto
Härligt, kaninmamma! :09:

OnT: Hittat häftiga hemsidor om miljonprogram. Försöker hålla mig borta från dem eftersom jag behöver fortsätta med mitt arbete.

4 november 2012, 14:42
Moderator
Orange, har du läst Per-Markku Ristilammis Rosengård och den svarta poesin? Den boken fick mig att se på världen på ett nytt sätt. Jag bor för övrigt i ett miljonprogramområde och stortrivs. Eller, tja, det är ju inte som en stuga i skogen eller bergen eller vid havet, men i brist på det så...

4 november 2012, 15:07
Avslutat konto
Incognita skrev:
Orange, har du läst Per-Markku Ristilammis Rosengård och den svarta poesin? Den boken fick mig att se på världen på ett nytt sätt. Jag bor för övrigt i ett miljonprogramområde och stortrivs. Eller, tja, det är ju inte som en stuga i skogen eller bergen eller vid havet, men i brist på det så...

Nej, men jag ska kolla upp den!

Jag bor i en förort som byggdes en liten tid innan miljonprogrammen och som gränsar till miljonprogram. Min dotter går på dagis i närmaste miljonprogram. Jag trivs här, även om man märker av de sociala poblemen på olika sätt. Hade helst bott lite lagom ödsligt vid havet, helst på Orust, men som du säger - i brist på det så. :)

4 november 2012, 15:12
Medlem
miljonprogrammet <3

Börjar bli dags att bulldozra alla våra städer igen och rätta till misstagen från den gången dock. Vi borde bygga enbart innerstad i Europeisk eller möjligen Manhattan-stil (men utan bilar) och inte ha några förorter, då kan städerna vara nog små för att alla ska ha nära till naturen och till resten av staden. Vacuumtåg med 8000 km/h skulle göra det lättare med centralplanerade städer, det skulle inte spela nån roll var folk bodde så länge det var på samma kontinent, bostadsbrist skulle inte hindra folk att gå på vilket universitet de ville på hela jorden t.ex, eller för den delen gå på globala elitgymnasier på en annan kontinent utan att flytta hemifrån, så länge man bor inom en mil från en hållplats. Problemet är väl att världen utanför skandinavien+nederländerna och möjligen Tyskland är för barbarisk för att global ultramodernistisk centralstat ska gå att genomföra inom detta århundrade även om det tekniskt och ekonomiskt är det enda rimliga...

Såg en bok på konstmuséets butik som handlade om sthlms dysfunktionella statsbyggnad under 1900-talet, med sympatisk titel: brev från utopia eller nåt liknande.

4 november 2012, 15:42
Medlem
Höhö
Bild

4 november 2012, 17:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.