Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Nästa
Kattråden - the one and only! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Jo, det var fint gjort. Förstår att du saknar henom, Yetin.


13 september 2012, 10:55
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Har några kattungar här hemma, lyckades få ett fint foto av en av dom.

Bild


13 september 2012, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Kewt 0v3rl04d


13 september 2012, 21:40
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Det var en bra bild, 47x! Inte lätt att få till bra skärpa på ett så rörligt objekt som en kattunge! Ljuset i bilden är väldigt fint också. Och kattungen förstås!


14 september 2012, 14:59
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Vilken sötnos!
Behöver hen snytas eller ska nosen vara så där svartpigmenterad?


14 september 2012, 17:25
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Min katt har varit här över helgen. Jag tog inga kort, men man kan ju alltid google efter kattungar!

Bild


28 oktober 2012, 22:20
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Vår svartvita katt är supersnäll! Både mot sin syster och oss. När syrran var i upplösningstillstånd i badrummet då någon skulle duscha och dörren ut för ett ögonblick var stängt, kom Lisen och kramade om henne med tassen över nacken och slickade på hennes kind, nosade och försökte lugna ner.
När Lisen själv fastnade med tassen eller tasspälsen, oklart vilket, i en hylla i frysen som avfrostades så slickade hon min hand när jag hjälpte loss henne, fast det tog sin tid då tassen fryst fast på något märkligt sätt.
Vilken annan katt som helst hade nog huggit i självförsvar men hon verkade på något sätt förstå.

En väldigt snäll katt. :08:


3 november 2012, 11:15
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
... och kanske telepatisk?


5 november 2012, 05:01
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Hur då?

Nu har samma snälla katt två gånger i smyg nattetid krafsat ut allt socker ur sockerskålen samt åtskilliga gånger lustmördat mitt garnnystan av ylle. Hon kanske tycker att sockerskålen vore underbart hygienisk att kissa i och att det känns bra att bära runt på och massakera ett grymt imponerande byte som ett får ändå måste vara?


17 november 2012, 01:20
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Åh, det påminner mig om min första katt Spinoza (må-hon-vila-i-frid), som styckmördade mina fårskinnstofflor efter mörkrets inbrott. En gång när vi bodde över hos min mamma hade hon köpt varsin leksaksråtta till alla fyra katterna (mina två och hennes två). Spinoza var skygg och aspigt obekväm med att bo någon annanstans än hemma, så hon vägrade att komma fram och leka med råttan under dagen. Morgonen efter var dock alla fyra råttorna slitna i småbitar, prydligt uppradade i fyra fluffiga högar (på samma sätt som fårskinnstofflarna tidigare).

När hon var kattunge styckade hon gärna toarullar om hon kom åt. Rullen som satt i hållaren fick hon inte loss, men den hade tydliga bitmärken. Hon måste ha hoppat upp och huggit i den medan hon var i luften.

Yllegarn förresten... :? Det kan gå riktigt illa om katten sväljer ner snören, har jag hört. Kanske bättre att hitta något annat för katten att massakrera?


17 november 2012, 13:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron