Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Jag är sugen på att äta upp min matlåda nu... men jag skall låta bli.

30 oktober 2012, 00:08
Moderator
Det blev renstek på macka istället. :oops: Det måste vara hyenans fel, allt detta asätande!

30 oktober 2012, 00:30
Avslutat konto
Haha, äsch, vi kvinnor behöver mycket järn om inte annat. Själv vill jag gärna vara veg men kan inte pga lågt hb-värde. Det är svårt att få i sig dagsbehovet av järn via kosten även om man är köttätare ju (som kvinna då).

30 oktober 2012, 00:34
Moderator
^sjo.

Så lägligt att du skrev det just nu när jag just drämt i mig ännu mer renstek. Det är faktiskt den tiden på månaden nu.

30 oktober 2012, 00:38
Medlem
Kycklinggryta är på gång just nu.

30 oktober 2012, 16:16
Medlem
Det blev en god gryta och 4 matlådor att lägga i frysen blev det oxå.

30 oktober 2012, 20:42
Moderator
Åh, skönt att ha färdiga matlådor i frysen! Förut brukade jag lyckas med att ha det, faktiskt. Ungen äter mig ur huset. :P Eller så orkar jag bara inte planera så bra längre.

Idag körde jag med en riktig nödlösning: micrad färdigköpt raggmunk med jordgubbssylt och grädde samt råkost. Sonen tycker att jordgubbssylt och grädde passar till raggmunk, och det gick ju faktiskt. Det var väl inte min mest kulinariska upplevelse direkt, men det höjde blodsockret tillräckligt för att lugna mitt humör tillräckligt snabbt. Inte blev det så mycket disk heller.

30 oktober 2012, 20:44
Medlem
Fransk löksoppa, min andra soppa som jag gjort själv. Den första
gjorde jag förra veckan, köttsoppa på högrev och grönsaker.

30 oktober 2012, 23:44
Medlem
LÖKSOPPA! :08:

Fan vad gott det är.

31 oktober 2012, 00:13
Moderator
Idag är jag så där lite husmoderligt finurlig och tar tillvara på saker så att de inte går till spillo. Den gummiaktiga blomkålen som legat lite för länge i kylskåpet kokas ihop med potatis till mos. Den lilla slatten vispad grädde från igår kommer att blandas ner i moset tillsammans med en mjölkslatt och lite olivolja, gräslök och örter. Diverse grönsaksrester och småskrynkliga rotfrukter har finskurits till råkost, med bitar av apelsin i. Till detta blir det varmrökt makrill.

31 oktober 2012, 19:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.