Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Nästa
Låg nivå på forumet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Låg nivå på forumet?
När jag skrev om låg nivå menade jag nog mest rent intellektuellt. Å andra sidan så är nivån på AF oxå väldigt låg just nu, vilket mer beror på hur AF utvecklats till ett NT-anpassat forum med en åsiktsmaffia.

Att man får uttrycka sig som man vill, och hellre skäller ut folk än att lindar in förolämpningar, ser jag inte som låg nivå, utan som ett behagligt klimat som passar mig. Verkar som aspie-forum tagit efter lite efter mitt Yahoo-forum på den punkten. :mrgreen:

21 februari 2010, 12:28
Medlem
Så länge vi har en egen Gogge-typ här som gör en poäng av att han själv är något helt annat mycket ädlare och att han hatar aspergare och skulle vilja slå sönder ansiktet på någon av oss med hammare känns stället verkligen som just ett Flashback för aspergare. Jag har varit väldigt ovillig att skriva här en längre tid när man fått se något påhopp från Josef mest varje gång man kommer in och läser allt skrivet sedan man var här sist. Det har känts lika kul att komma för att kika in här som det gör på Flashback. "Har Gogge skrivit något nytt elakt om mig" - "Har Josef skrivit något nytt elakt om mig"

Själv lever jag mitt liv i en uppriktig strävan att sköta mitt eget och försöka få ha det bra, och att vara snäll, varm, omtänksam och hjälpsam mot min omvärld. Livet har för det lönat mig med att jag fått just ingenting tillbaka för det. Jag har inte fått något värdigt liv där jag kunnat försörja mig själv, kunnat få ett socialt liv som motsvarar vad jag själv är kapabel att ge rent socialt... och dessutom drabbas jag ständigt av de elakaste jävla typer som finns, som njuter av att plåga andra och alltid hittar mig. Hoppas det känns jävligt fint, Josef!

21 februari 2010, 17:05
Medlem
Ett litet men ändock viktigt tillägg åt Pemer.
Josef sprider skit om allt o alla. Han driver ingen häxjakt mot enskilda vad jag ser.

21 februari 2010, 18:06
Medlem
Sant, i någon mån. Jag har sett några smädanden av någon eller några andra personligt utpekade också, det har jag...

21 februari 2010, 18:09
Medlem
Pemer skrev:
Sant, i någon mån. Jag har sett några smädanden av någon eller några andra personligt utpekade också, det har jag...

Gillar du matematik?
Josefs attackinlägg delat med hans totala inlägg = Josefs attackgrad.
Dina attackinlägg delat med dina totala inlägg = Din attackgrad.

Jag orkar inte räkna ut de faktiska värdena, men kan på rak arm säga att din attackgrad överstiger Josefs

21 februari 2010, 18:17
Medlem
"Attack"? Försvar kallar jag det. Och jag har inte skrivit mer här än jag har just för att det inte har känts trevligt att vara här när man har sett något påhopp någonstans i någon tråd nästan varje gång man kommit in här. Till sist orkar jag inte mer och fräser ifrån. Orsak och verkan-faktorn, typ? Det är ungefär som Flashbacks logik att jag och Gogge var ungefär lika goda kålsupare... :roll:

Josef anger sig själv vara feldiagnosticerad icke aspergare som hatar oss för att han har fått vår diagnos. Måste ju vara viktigare att detta skulle vara hans jaktmarker att smäda oss än att vi själva kan trivas här.

21 februari 2010, 18:32
Medlem
Pemer skrev:
Josef anger sig själv vara feldiagnosticerad icke aspergare som hatar oss för att han har fått vår diagnos.
Visst är det ett aspigt beteende :lol:

21 februari 2010, 18:39
Medlem
Jag måste nog säga att Josef3s *påhopp* svider betydligt mindre än somliga av dem jag fått på a-forum. Att det dessutom gjordes med moderatorers goda minne och att tillsägelserna överlag ges till somliga emedan andra somliga får göra i princip vad som helst känns för mig betydligt otryggare än stämningen här.

Och som Ufo säger, de haglar jämt över alla, inte beroende på personen i fråga utan mer på hur Josef3 mår och sånt kan jag ta ;)

21 februari 2010, 19:25
Medlem
Pemer skrev:
Josef anger sig själv vara feldiagnosticerad icke aspergare som hatar oss för att han har fått vår diagnos. Måste ju vara viktigare att detta skulle vara hans jaktmarker att smäda oss än att vi själva kan trivas här.

Fast nu talar du för alla. Jag stormtrivs med Josef3. Vi har mycket att lära av honom. Du som är engagerad i Aspergerfrågor har väl egentligen ganska stor nytta av att lära dig hantera och förstå de svåraste fallen, sådana som Josef3?

21 februari 2010, 19:28
Medlem
Kan så vara. Om han skulle visa något intresse av schysst kommunikation, så, kanske...

Det jag mest ser att vi har att lära av honom är förmågan att vräka ur sig vad man vill utan att bry sig om hur den man vräker ur sig om kommer att må av det.

Jag mår för dåligt av oförtjänta pungsparkar av människor jag aldrig gjort något mer ont än att råka finnas. Jag är jävligt känslig för sådant. Jag lägger så stor del av min energi på arbete som kommer fler än mig själv till del, och livet har lönat mig med att jag får mer ovett från de sorter som hittar något att reta sig på hos mig och vad jag gör än uppskattning från de som är positiva. Det är fruktansvärt tärande i längden, man undrar lite vem man lurar när man biter ihop och härdar ut och fortsätter försöka.

21 februari 2010, 19:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 103 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.