Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
idag har ja å min son varit hos farmor å hjälpt henne me en ny video. förstår inte varför alla insturstions böcker ska vara så jobbiga :(

27 oktober 2012, 20:27
Medlem
Zombie skrev:
OnT: ådragit mig feber eller någon såndär lätt hjärnhinneinflammation som vissa hävdar ska ingå i kroniskt trötthetssyndrom eller fan vet vad fast jag verkligen knappt har gjort någonting. Lurats av undertryckt verksamhetslust att sticka ut hakan i dödfödda ämnen på AF. På låg nivå. :05:

Vad jobbigt! Mildrar ju inte direkt tröttheten. Hoppas att det inte tär för hårt på dig. Hoppas också att du fortsätter sticka ut hakan (för det behövs) men att du har bättre tur med hur debatten utvecklas i trådarna.

27 oktober 2012, 20:36
Medlem
kazar skrev:
idag har ja å min son varit hos farmor å hjälpt henne me en ny video. förstår inte varför alla insturstions böcker ska vara så jobbiga :(

Manualer är oftast inte gjorda för vanligt folk. Ibland verkar det som de inte ens var gjorda av människor utan något slags robotar, särskilt när de är översatta från ett annat språk.

27 oktober 2012, 20:39
Medlem
Asmix skrev:
Manualer är oftast inte gjorda för vanligt folk. Ibland verkar det som de inte ens var gjorda av människor utan något slags robotar, särskilt när de är översatta från ett annat språk.

ja brukar hoppa över dom å fixa de ändå om ja har en bra dag :) ja märke idag att de stod fel i papperena (e dyslektiker om nån stör sig på att ja stavar fel :P)
de hjälper ju inte heller när maskin bara har engelska när man ska fixa alla installationer :(

27 oktober 2012, 20:54
Medlem
Sett nya hamiltonfilmen. Ett sunt utrikespolitiskt budskap måste jag säga.

28 oktober 2012, 00:49
Moderator
Jag har skickat ut min text - ÄNTLIGEN. Och bara två månader för sent och 3497 ord för lång...

Inco skrev:
Hello everyone!

Due to some changes in the schedule, I greatfully took the chance to use the up-coming XXX seminar as an opportunity for feed-back on my book chapter for XXX - as very late as I am for the deadline. I am a slow writer. Further delaid by the unfortunate accident of pouring milk into my computor (embarrassingly enough), I was very thankful that is was OK to send out the manuscript last Friday. Then I found myself suffering from an allergic reaction that required some hospital care (which is under control now), resulting in even further delay. Please bear with me!

Here is my manuscript for the book chapter: XXX. It is... well... long-ish. It is my hope that you will find that the nuances of these dementia care residents' subjective experiences do indeed deserve that amount of space. If not, I desperately need your help to see what could be left out. Any advice improving the quality of my analysis and making it more scientific - even though its is "merely" a case study - would be very much appreciated.

I am sorry for sending out the manuscript this late. I do hope this does not cause too much inconveniance.

Very best wishes,
Incognita

Hoppas de förlåter mig för alla friheter jag tar mig... Jag står i alla för vartenda ord i det där kapitlet. Och det finns en snubbe som inte lämnat in sitt bidrag än.

28 oktober 2012, 13:03
Medlem
Duktigt!

Jag har än så länge vaknat. Knappt.

28 oktober 2012, 13:32
Medlem
Incognita skrev:
Jag har skickat ut min text - ÄNTLIGEN. Och bara två månader för sent och 3497 ord för lång...

Inco skrev:
Hello everyone!

Due to some changes in the schedule, I greatfully took the chance to use the up-coming XXX seminar as an opportunity for feed-back on my book chapter for XXX - as very late as I am for the deadline. I am a slow writer. Further delaid by the unfortunate accident of pouring milk into my computor (embarrassingly enough), I was very thankful that is was OK to send out the manuscript last Friday. Then I found myself suffering from an allergic reaction that required some hospital care (which is under control now), resulting in even further delay. Please bear with me!

Here is my manuscript for the book chapter: XXX. It is... well... long-ish. It is my hope that you will find that the nuances of these dementia care residents' subjective experiences do indeed deserve that amount of space. If not, I desperately need your help to see what could be left out. Any advice improving the quality of my analysis and making it more scientific - even though its is "merely" a case study - would be very much appreciated.

I am sorry for sending out the manuscript this late. I do hope this does not cause too much inconveniance.

Very best wishes,
Incognita

Hoppas de förlåter mig för alla friheter jag tar mig... Jag står i alla för vartenda ord i det där kapitlet. Och det finns en snubbe som inte lämnat in sitt bidrag än.

"greatful" -> "grateful"
"delaid" -> "delayed"
"computor" -> "computer"
"inconveniance" -> "inconvenience"

28 oktober 2012, 15:13
Moderator
Ja ja... För sent. Är liksom lite trött i roten. Förhoppningsvis är det bättre i själva texten.

Det där var för övrigt inte särskilt peppande.

28 oktober 2012, 15:35
Medlem
Peppandet överlåter jag till dem som är bra på sådant.

28 oktober 2012, 17:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.