Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Fixat matten. Hade slutprov idag och det var inte ens svårt. Wöwöwöw, mer än jag trodde om mig själv ju!

26 oktober 2012, 16:27
Avslutat konto
Tillägg: Med tanke på att jag dessutom tror mig ha satt en katolsk antifeminist på plats idag är detta inte en helt oäven fredag. Har lånat böcker också; En liten bok om ondska av Ann Heberlein, något Nietzsche-tjofräs av Fredrika Spindler och en bok av Jung om hans personlighetstyper. Har läst en del i Jung-boken och är ganska såld hittills. :08: Planerar läsa i Heberlein-boken när dottern somnat ikväll, men innan dess blir det fredagsmys med bolibompa och vegetarisk pizza.

26 oktober 2012, 16:39
Moderator
Heberlein rocks. Och Jung är ju en gammal favorit. Trevlig läsning! Och trevlig mysstund med dottern, förstås!

Jag har äntligen (peppar, peppar) börjat få till en linje i min argumentation i slutdiskussionen av den där texten. Och det är ju som det brukar vara: jag hade inte kunnat komma på precis det där tidigare än precis nu.

26 oktober 2012, 16:53
Moderator
Incognita skrev:
Heberlein rocks. Och Jung är ju en gammal favorit. Trevlig läsning! Och trevlig mysstund med dottern, förstås!

Instämmer. God boksmak. ;)

Incognita skrev:
Jag har äntligen (peppar, peppar) börjat få till en linje i min argumentation i slutdiskussionen av den där texten. Och det är ju som det brukar vara: jag hade inte kunnat komma på precis det där tidigare än precis nu.

Det kan du väl förmedla till din chef på lämligt sätt? :P (Om han inte vet det redan.)

Intervjun är ju också en sådan bekräftelse man kan behöva ibland. Ser du, litet gott kom också...

26 oktober 2012, 18:04
Moderator
Ja, det är skönt när det gör det just som man behöver det som bäst.

26 oktober 2012, 18:06
Moderator
Hoppas att det gör det för dig också, Zombie! Och för alla andra här som på olika sätt har det kämpigt. Kommer något positivt alltså, och särskilt just som det behövs som bäst.

(Jag tänker inte bara på mig själv, även om det kan verka så ibland. :oops: Får lite tunnelseende ibland när ljuset på andra sidan känns lite för långt borta. Men nu är vidvinkeln återställd.)

26 oktober 2012, 18:41
Moderator
Pratat i närmare tre timmar med min mamma. Början och slutet av samtalet var trevliga men praktgrälet i mitten var väl inte den mest effektiva användningen av min tid. Det liknar evighetstrådarna på AF lite för mycket, helt enkelt, att försöka få min mamma att se någonting ur någon annans perspektiv. Men en hel del av det var ändå rätt skönt att få ur sig. Kanske kanske kan något litet frö slå rot där inne om jag gödslar och vattnar ordentligt nu.

26 oktober 2012, 21:42
Avslutat konto
Spillt öl över golvet och läst Heberlein och Jung. :geek:

26 oktober 2012, 22:03
Moderator
Tack Inco. Och nej, jag vet att du inte tänker bara på dig själv. Men du har mycket – "objektivt sett", som en person på AF brukar säga.
Hoppas det sköna övervägde i grälet-samtalet med din mor. Ett sådant skulle väl inte stå överst på min önskelista just som jag hade fått allergisk chock.

Öl + Heberlein och Jung låter inte som det sämsta. Fast inte med ölet på golvet. Men bättre än över böckerna?

Äh, billig rolighet. OnT: Sett på när någon annan har jobbat. Fått persienner i sovrummet. Förutom mörkläggningsgardiner + mörkläggande rullgardin. Nästa steg: mura igen fönstret?

26 oktober 2012, 22:10
Moderator
Hm... blunda? :04: (duckar :11: )

Vad jobbigt det där verkar! Själv brukar jag numera somna i full belysning för att jag plötsligt blir så trött att jag inte orkar gå upp och släcka. jag har inga som helst problem med att somna ens med en lampa rakt i ansiktet. Det är nästan som att jag somnar av ljuset. Fast så har jag ju heller inga problem med att dra täcket över huvudet. Det tycker jag bara är mysigt. Eller så somnar jag med ansiktet inborrat i en varm kattmage. Fast det kanske jag skall vara lite försiktig med just nu.

26 oktober 2012, 22:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.