Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
Citat-tråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Citat-tråden
Orange skrev:
Hehe, jag kunde visst inte hålla fingrarna i styr. Känns som jag kommer dra på mig någon varning inom snar framtid dock. Fast forumen är också viktiga har jag märkt. Jag tycker jag utvecklats språkligt sen jag började skriva på AF, haha. Dessutom innebär det social samvaro som inte tröttar ut (det vill säga orkas med varje dag). Möjligen träning i debatteknik också.

Nej, man bör icke bokstavstolka för mycket, inte ens kloka ordspråk.

Alla intressanta människor får varningar. Utom såna där Gandhi-typer som Zombie då.

25 oktober 2012, 19:42
Moderator
Hm... Undrar om jag är ointressant eller Gandhi-typ... :10: Fattar inte hur folk bär sig åt för att få varningar. Jag har inte ens läst de där reglerna. Tycker man kommer väldigt långt med vanlig hyfs. *duckar*

25 oktober 2012, 20:04
Avslutat konto
Incognita skrev:
Hm... Undrar om jag är ointressant eller Gandhi-typ... :10:

Den sistnämnda typen. :) Definitivt.

25 oktober 2012, 20:05
Moderator
"Gandhi-typ", fattar bara delvis vad alla får det ifrån. Där finns ju fan gott om jämförbart flitiga skribenter som färre retar sig på än mig och flera som tycker jag försöker vara en Gandhityp men misslyckas. Jag uppfattar inte heller mig själv som någon smidig person – även om jag kanske försöker mer medvetet än en del andra osmidiga (beror ju på vilka man jämför sig med och så vidare). Inco är ju mycket mer "Gandhityp" i så fall. I både läggning och framför allt träning.

Sedan har det ju sina egna problem att driva ett stort forum för så många som möjligt. Går inte att jämföra med att driva ett som det här, och vill man kritisera rättvist gör man kanske väl i att ha försökt, eller åtminstone försökt sätta sig in mer ordentligt än vad som är bekvämt för en.

Men visst finns det ett oroväckande samband mellan lyskraft och att "bli varnad". Behöver dock diskuteras, så att man inte förenklar bara för att ta bekväma poäng.

25 oktober 2012, 20:16
Medlem
Yetin skrev:
Alla intressanta människor får varningar. Utom såna där Gandhi-typer som Zombie då.

Vad fan har du fått det i från?

25 oktober 2012, 20:21
Medlem
Zombie skrev:
"Gandhi-typ", fattar bara delvis vad alla får det ifrån. Där finns ju fan gott om jämförbart flitiga skribenter som färre retar sig på än mig och flera som tycker jag försöker vara en Gandhityp men misslyckas. Jag uppfattar inte heller mig själv som någon smidig person – även om jag kanske försöker mer medvetet än en del andra osmidiga (beror ju på vilka man jämför sig med och så vidare). Inco är ju mycket mer "Gandhityp" i så fall. I både läggning och framför allt träning.

Tror många får ett intryck av dig som ganska välvillig. Sen kan man förstås reta sig ändå, men det är inte speciellt relevant. Det relevanta är väl mer om du aktivt försöker reta upp folk som t.ex. jag gör ibland. Borde kanske utveckla mer men jag kommer inte riktigt på mer nu.

Asmix skrev:
Yetin skrev:

Vad fan har du fått det i från?

De personer jag tycker är intressanta råkar ofta ut för varningar då de ofta hamnar i konflikter. Vad som är intressant är naturligtvis subjektivt. Jag började lurka på AF 2006, var aktiv fram tills jag bannades 2010 och har varit aktiv här sen dess så jag är inte helt omedveten om vad som händer där.

25 oktober 2012, 20:27
Medlem
Det säger ju bara att du inte växt upp ännu!

Men du har tid på dig. Se tiden an med solsken i blick.

25 oktober 2012, 20:29
Avslutat konto
Asmix klarar sig genom att vara passiv-aggressiv. :geek:

25 oktober 2012, 20:33
Medlem
Orange skrev:

Ja, det vet jag inte om jag alltid gör. Jag kan bli rätt förbannad på rena dumheter, när de kommer från folk som inte skulle behöva vara så begränsade i sin förmåga. Men var och en får väl lära sig av sina egna misstag.

Jag tyckte bara att det är tråkigt om andra låter sig påverkas och börja placera in sig i det slags rent barnsliga mallar. Det var därför jag vrålade till för att markera att nu inte alla behöver tro på sånt larv.

Sedan ville jag visa också att jag tycker att jag kan få nog av hänsynsfullhet. Kan faktiskt tycka att det kan vara befriande med lite raka puckar emellanåt. När nu andra har rätt att kläcka ut sig vad fan som helst, så tänkte jag göra det också.

Att jag använder mig förstärkningsord nu, är endast ett sätt att understödja det jag säger. Jag är inte särskilt förtjust i smilisar, vilket möjligen någon lagt märke till. Om någon sedan eventuellt skulle få för sig att jag inte är vid mina sinnens fulla bruk (exv att jag smuttat på någon flaska eller annat), så kan jag dementera det. Jag har ju till och med slutat med att dricka kaffe och te.

25 oktober 2012, 20:48
Avslutat konto
Asmix skrev:
Orange skrev:

Ja, det vet jag inte om jag alltid gör. Jag kan bli rätt förbannad på rena dumheter, när de kommer från folk som inte skulle behöva vara så begränsade i sin förmåga. Men var och en får väl lära sig av sina egna misstag.

Jag tyckte bara att det är tråkigt om andra låter sig påverkas och börja placera in sig i det slags rent barnsliga mallar. Det var därför jag vrålade till för att markera att nu inte alla behöver tro på sånt larv.

Sedan ville jag visa också att jag tycker att jag kan få nog av hänsynsfullhet. Kan faktiskt tycka att det kan vara befriande med lite raka puckar emellanåt. När nu andra har rätt att kläcka ut sig vad fan som helst, så tänkte jag göra det också.

Att jag använder mig förstärkningsord nu, är endast ett sätt att understödja det jag säger. Jag är inte särskilt förtjust i smilisar, vilket möjligen någon lagt märke till. Om någon sedan eventuellt skulle få för sig att jag inte är vid mina sinnens fulla bruk (exv att jag smuttat på någon flaska eller annat), så kan jag dementera det. Jag har ju till och med slutat med att dricka kaffe och te.

+1

25 oktober 2012, 22:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.