Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
men det gör inget för pärlsocker är ändå ett otyg.


Vafalls!? Pärlsocker som är så fint. :04:


25 oktober 2012, 16:44
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Sockrets molekylära struktur kommer ju inte till sin rätt! :geek:


25 oktober 2012, 16:47
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Är det för stora, svårsmältbara bitar?


25 oktober 2012, 16:50
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
För kompakta tror jag. Eller ja... typ. Socker gör sig bäst upplöst i annat, tycker jag. I sig är det en väldigt onyanserad smak.


25 oktober 2012, 16:54
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om något slags hemligt system av grottor som byggts av Ufo och Svante. Ufo var väldigt kritisk till att släppa in "pöbeln", eftersom den inte visste att uppskatta grottorna på rätt sätt. Det var samtidigt så att jag var inne i spelet Thief och jag tror att Ufo var en "Hammerite" som jagade inkräktare och mer än gärna klubbade ner dem när tillfälle gavs. Jag försökte hjälpa min karaktär i spelet att klara sig undan från att bli nerklubbad och min närvaro i spelet var som en stor hand som kom in som från en annan dimension, men jag sprang också omkring i grottorna och hoppade över bråddjup med lava och klättrade i kedjor etc...


27 oktober 2012, 05:30
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hm... är möjligen forumet en del av vad det handlar om? :04: Och handen din tidigare roll som moderator?


27 oktober 2012, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag skulle resa någonstans men flygplanet ville inte lyfta så vissa av oss passagerare tilldelades flygstolar istället. Jag satte mig i den och lyckades flyga iväg. Efter ett tag tog batterierna i stolen slut så flygningen gick trögare och trögare så stolen liksom hoppade och skuttade fram i luften och gjorde pinsamma pruttljud. Till slut fick jag landa utan att ha kommit någonvart.

Sedan hade jag en klänning som jag först märkte var helt blöt baktill av plötslig menstruationsblod och när jag väl lyckats sanera bort det värsta så hade den plötsligt fått en stor reva baktill där jag inte kunde se den förutom genom en spegel.
Folk tittade mycket misstänksamt på mig. Jag var som stigmatiserad.

Och så var det en lång radda manshuvuden som åkte förbi på ett rullband, de såg identiska ut så de måste ha varit klonade. Jag försökte välja vem av dessa män (jag förmodar att kropparna fanns annanstans) jag skulle ha sex med, men det var omöjligt att bestämma sig. Känslan av frustration var mycket besvärande.


28 oktober 2012, 13:25
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det förekom fläckar av menstruationsblod i min dröm också. Mycket pinsamt.

Flygandet skulle kanske kunna handla om att förutsättningarna inte räcker till hur mycket du än försöker, och att du tar detta personligt (pinsamma pruttljud och känsla av att inte ha kommit någonvart) fastän det knappast vore rimligt att begära det med så dålig utrustning och så lite hjälp. Man kunde ju tänka sig att man satte in ett annat plan, t.ex. - eller en annan plan, med bättre utsikter.


28 oktober 2012, 13:51
Avslutat konto
Inlägg Re: Drömfångartråden
I natt drömde jag att jag, mina marsvin, en tammus jag hade köpt och min före detta svärfar skulle övernatta i ett giantiskt tält (plats för säkert 50 pers) på okänd plats. Plötsligt började det regna. Tältet skyddade inte mot regn så vi fick fälla upp mindre tält i det stora tältet. Jag försökte få marsvinen att somna men det hade de ingen lust till. Sedan skulle vi plötsligt åka hem och då skulle jag av någon märklig anledning åka till en zoo-affär och köpa en resebur till marsvinen. Zoo-affären hade inte någon sådan utan föreslog att jag skulle förvara djuren i små kartonger under bilresan.


28 oktober 2012, 23:54
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om en återträff med bara några få gamla klasskompisar. En kille var där som jag inte träffat på en väldig massa år - 1996 tror jag - och som jag så här i efterhand är ganska säker på hade Asperger. Han var alltid så rar mot mig. Känner att jag saknar honom lite. Han var en så'n där oförarglig nörd som ingen hade något emot men som aldrig ansågs vara cool. Världens snällaste! På mellanstadiet höll han långa monologer för mig om katalysatorer och förhörde mig efteråt. :lol: Och så talade han ärligt om för mig vilka av mina beteenden som var så pinsamma att jag borde sluta med dem.


29 oktober 2012, 22:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron