Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Citat-tråden 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Citat-tråden
Ron Jeremy skrev:
“It takes courage to push yourself to places that you have never been before… to test your limits… to break through barriers.
And the day came when the risk it took to remain tight inside the bud was more painful than the risk it took to blossom.” - Anais Nin

Fint. Känner igen mig i det, förresten.

Upptäckte nu att det finns massor av slarv-stavfel i trådstarten. :03: Jag som alltid brukar korrekturläsa innan postning. Ok, får se det som en exponeringsövning.

22 oktober 2012, 10:05
Moderator
Orange skrev:
Upptäckte nu att det finns massor av slarv-stavfel i trådstarten. :03: Jag som alltid brukar korrekturläsa innan postning. Ok, får se det som en exponeringsövning.

Man kan anmäla inlägg medelst utropstecknet i nedre högra hörnet. Förhandsgranskning rekommenderas förstås, men något enstaka fel ibland kan ju alla göra.

Typfel som inte ändrar innehållet i det som sägs kan vi inte lova att rätta, men just nu råkade jag ha såpass med energi över att jag gjorde det. I den här tråden ligger ju också så mycket av fokus på just texterna. Hoppas bara inte jag råkade förstöra en alltför värdefull exponeringsövning. ;) /mod. Z

22 oktober 2012, 14:24
Avslutat konto
Tack så hemskt mycket, Zombie!

22 oktober 2012, 15:09
Moderator
:)

Okej, ett annat citat jag har stulit från nätet. Var tveksam, för sådär jättebra vet jag inte om jag tycker det är även om det är träffande. Men det tycks finnas avsättning för innehållet hos fler forumister än mig. Förresten kanske inte citaten måste vara jättebra?...

Citera:
Argumentera aldrig med en idiot, denne sänker dig bara till sin egen nivå och besegrar dig med sin överlägsna erfarenhet.

23 oktober 2012, 01:02
Avslutat konto
Det är ett bra citat och när det gäller vissa människor måste man nog resonera så. Jag förstår inte folk som inte kan ta till sig nya synsätt... hur svårt kan det vara egentligen? Till slut får man bara ge upp med dem. Samtidigt har jag själv svårt att ändra mig ibland fast det vore rimligt.

Två medlemmar på det andra forumet retade gallfeber på mig igår. Ska inte besöka forumet idag, det innebär minerad mark för mig.

23 oktober 2012, 10:15
Moderator
Orange skrev:
Samtidigt har jag själv svårt att ändra mig ibland fast det vore rimligt.

Jag med. Och de flesta, skulle jag tro, även om det kan vara värre med Asperger, OCD-drag, ångest eller fan och hans moster. Eller helt enkelt i en värld som redan är fragmentarisk och svårbegriplig nog, eller där man redan har blivit stukad mer än en gång för mycket...

Alla möjliga genom tiderna sa och skrev:
Man får kämpa på så gott man kan.

Orange skrev:
Två medlemmar på det andra forumet retade gallfeber på mig igår. Ska inte besöka forumet idag, det innebär minerad mark för mig.

Nu lägger jag mig i, men... hoppas du verkligen är där frivilligt. Nog för att jag uppskattar dina inlägg, men jag vet ju själv hur man kan dras till vad man inte borde...

Ett till citat från nätet och som jag inte vet vem som har författat:
Citera:
Goda människor gör goda saker, onda människor gör onda saker, men för att få goda människor att göra onda saker behövs religion.

Sätter ljuset på ett viktigt fenomen, tycker jag, men stämmer ju inte om man tar den för generellt eller bokstavligt. Å andra sidan gäller den även politiska ideologier när de reser totalitära anspråk eller menar sig vara De Enda Rätta.

Å andra sidan är det ju precis samma risk med sådana här aforismer och ordspråk, som ju aldrig (?) är heltäckande hur viktiga saker de än sätter strålkastaren på: att folk tar dem som generella sanningar och låter dem begränsa sina tankar, ta över sin verklighetskarta, slår folk i huvudet med dem som om de alltid stämde.

23 oktober 2012, 15:08
Avslutat konto
Hehe, jag kunde visst inte hålla fingrarna i styr. Känns som jag kommer dra på mig någon varning inom snar framtid dock. Fast forumen är också viktiga har jag märkt. Jag tycker jag utvecklats språkligt sen jag började skriva på AF, haha. Dessutom innebär det social samvaro som inte tröttar ut (det vill säga orkas med varje dag). Möjligen träning i debatteknik också.

Nej, man bör icke bokstavstolka för mycket, inte ens kloka ordspråk.

23 oktober 2012, 15:24
Moderator
... men det här kanske man faktiskt kan tolka bokstavligt. Betänka den fulla innebörden i:
Homo sum; humani nihil a me alienum puto.

Jag är människa; inget mänskligt anser jag främmande för mig.

(Tyvärr även det aktualiserat av en del skrämmande oförståelse och vilja till bortstötning jag har sett de senaste dagarna; det blir visst litet av avreageringstråd det här, också...)

Orange skrev:
Hehe, jag kunde visst inte hålla fingrarna i styr. Känns som jag kommer dra på mig någon varning inom snar framtid dock. Fast forumen är också viktiga har jag märkt. Jag tycker jag utvecklats språkligt sen jag började skriva på AF, haha. Dessutom innebär det social samvaro som inte tröttar ut (det vill säga orkas med varje dag). Möjligen träning i debatteknik också.

Jo, utvecklas kan jag tänka mig att du gör. Det var ett tag där då jag verkligen njöt av dina repliker. Tyvärr för "fobisk" för att pm:a om det då.

Men inte bara som debattör menar jag förstås.

24 oktober 2012, 02:10
Avslutat konto
Zombie skrev:
Jo, utvecklas kan jag tänka mig att du gör. Det var ett tag där då jag verkligen njöt av dina repliker.[size=75] Tyvärr för "fobisk" för att pm:a om det då.

Pm:a på om du vill, men akta så jag inte blir för full of myself. :P

24 oktober 2012, 22:24
Moderator
"Gråt inte över spilld mjölk!" visade sig trots allt vara vettigt, för nytt tangentbord till laptopen ingick i garantin. :D Kanske bokstavstolkade de ordspråket.

25 oktober 2012, 14:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.