Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Förbannat trött.


23 oktober 2012, 19:45
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ja, det skulle verkligen ha varit en dröm att som ung få gå i en konstnärlig skola där man också hade fått lära sig uppträda. Om man hade fått lära sig det på ett sätt som passade en. (Vilket kanske inte fanns på kartan på den tiden.) Och om skolan inte hade varit typ slapp – också på ett sätt som passade en. (Det inte sagt mot din dotters skola, CRA, som jag inte vet någonting om, utan mot vad jag har hört om en del "musiklinjer" och sådant.)


23 oktober 2012, 20:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Just nu trött! Och kollar på katten som sover under Ufos datastol, Det ser så underbart skönt ut ;) så snart tror jag att jag gör katten sällskap vid ufos fötter, vad gör man inte för att få vara nära den man älskar :09:
Ja och är man trött så är man efter en hård arbetsdag.
Undrar vem som snarkar högst katten eller jag! :01:
Natti natti :08:


23 oktober 2012, 21:49
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Just nu trött! Och kollar på katten som sover under Ufos datastol, Det ser så underbart skönt ut ;) så snart tror jag att jag gör katten sällskap vid ufos fötter, vad gör man inte för att få vara nära den man älskar :09:
Ja och är man trött så är man efter en hård arbetsdag.
Undrar vem som snarkar högst katten eller jag! :01:
Natti natti :08:


Katter är mysiga. God natt! :09:


23 oktober 2012, 22:13
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
GAAAAAAAAAAAAAAH!
Har sovit snällt med stilnocts hjälp inatt och nu är jag superfrustrerad! Vad ska jag göra på dagarna om jag inte behöver sova? Måste hitta på något...

Lyxtillvaroproblem. :05:


24 oktober 2012, 11:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAH!
Har sovit snällt med stilnocts hjälp inatt och nu är jag superfrustrerad! Vad ska jag göra på dagarna om jag inte behöver sova? Måste hitta på något...

Lyxtillvaroproblem. :05:

Baka smarriga cupcaces , med glasyr och dekoration.
Det var mitt projekt förra hösten!
Jösses vad mycket fint man kan dekorera dem med.
Skaffa något special intresse då går tiden alldeles för fort!
Börja skriva julkort eller tillverka julkort med barnen.
Vill du ha mer idéer ??
Jag är bra på idéer . Kram :09:


24 oktober 2012, 15:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Orange skrev:
Kaninmamma skrev:
Just nu trött! Och kollar på katten som sover under Ufos datastol, Det ser så underbart skönt ut ;) så snart tror jag att jag gör katten sällskap vid ufos fötter, vad gör man inte för att få vara nära den man älskar :09:
Ja och är man trött så är man efter en hård arbetsdag.
Undrar vem som snarkar högst katten eller jag! :01:
Natti natti :08:


Katter är mysiga. God natt! :09:

Ja katter är mysiga!
Jag älskar alla djur med päls, jag har haft chinchilla , iller, tamråttor, möss, gebriler, marsvin, kaniner ett tag var det nog säkert 8 stycken på en gång. Dvärghamster, hamster, landsköldpadda.
Irländsk varghund. Häst , katter, fiskar, jag tror jag har fått med alla djur.
Höll på att köpa åsna ett tag också,
Nu har jag bara en katt som är som en hund.
:09:


24 oktober 2012, 15:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAH!
Har sovit snällt med stilnocts hjälp inatt och nu är jag superfrustrerad! Vad ska jag göra på dagarna om jag inte behöver sova? Måste hitta på något...

Lyxtillvaroproblem. :05:


  • Skriv en bok
  • teckna av dina katter i oväntade miljöer
  • virka en gran
  • lär dig makramé
  • måla en tavla
  • besök ett bibliotek iklädd riddarrustning
  • programmera en industrirobot
  • hoppa hage på gården
  • klättra upp i ett träd
  • testa olika metoder att antikvera papper
  • sätt upp en glasruta på balkongen och kalkera det du ser direkt på glaset
  • häll vätskor av olika densitet i ett glas och studera resultatet
  • gå en slumppromenad enligt nedan angivet mönster och ta med kameran
  • ...

Promenadmönster
-----------------
4: 23102222000
3: 12120101100
2: 10110100101

  • Numrera vägvalen från vänster till höger med början på noll.
  • I första korsningen väljer du väg 2 om du har 4 val, väg 1 om du har 3 val och väg 1 om du har 2 val.
    I andra korsningen väljer du väg 3 om du har 4 val, väg 2 om du har 3 val och väg 0 om du har 2 val.
    ...


24 oktober 2012, 18:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
1. Slumpa fram ett decimaltal (till exempel mellan 1000000 och 10000000):
http://www.random.org/

2. Skapa ett promenadmönster:
http://www.cleavebooks.co.uk/scol/calnumba.htm

3. Promenera.

4. Rita ut promenaden på en karta och se om det föreställer något (kanske en hatt eller varför inte en ozelot i kortbyxor?).

Kom ihåg att aldrig gå tillbaka samma väg som du kom från.


24 oktober 2012, 18:55
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
chinchilla , iller, tamråttor, möss, gebriler, marsvin, kaniner ett tag var det nog säkert 8 stycken på en gång. Dvärghamster, hamster, landsköldpadda.
Irländsk varghund. Häst , katter, fiskar, jag tror jag har fått med alla djur.
Höll på att köpa åsna ett tag också,
Nu har jag bara en katt som är som en hund.
:09:

Oj, det var inte dåligt! :o Råttor är väldigt mysiga. Skall nog ha det någon gång i framtiden. Varghundar är bra läckra, men jag skulle inte ha tid med en hund, särskilt inte en som behöver jobba så mycket. Iller hade vänner till familjen när jag var liten. Åh så mysig den var! Fast det var en väldig fart på den...

Det var många kreativa tips på sysselsättning från Schueberird. Nästan synd att jag inte har det problemet. Hinner aldrig med ens det mest nödvändiga.

Just ja, dagsform var det ju. Trött. Djävulusiskt trött. Orkade inte göra något vettigt efter datainsamlingen, utan dråsade bara ner i sängen med korsord och TV. Korsord är väl iofs vettigt, men det var ju jobba jag skulle göra. Och städa. Och en massa annat tråkgöra... Jädra pms!


24 oktober 2012, 20:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron