Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Orange skrev:
Idag har jag haft en närmast oemotståndlig lust att krama om kaninmamma, men det privilegiet är väl reserverat för ufo. :D

Och flabbat åt rubriken på lokaltidningen: "Västtrafik kör över resenärer i Gunnilse". Förmodligen pun intended..?

En cyber kram går bra :09: tack föresten!
Irl är det bara ufo :09:
Sov gott !

21 oktober 2012, 23:57
Moderator
Kaninmamma skrev:
:08: Zombie du är en stor tillgång !
Jag vet att du inte fiskade efter beröm eller tycka synd om.
Helt ärligt så tycker jag att du är en stor tillgång på forumet.
Absolut inte ute, väldigt inne.
Och med oss andra .
Men jag förstår din känsla.
Aldrig i hela mitt liv har jag fått så mycket positiv respons och vänligheter som från er. :09:
Och jag har ju varit så här hela livet .

Så ni ska veta att jag är tacksam och glad över att få vara just ett vitamin piller!
Kanske tröst och glädje.
Jag vet hur det är när livet inte behandlar en så bra och man bara försöker överleva.
Men jag ser det som, hade jag inte varit med om dessa mindre bra saker hade jag inte uppskattat det viktiga i livet.
Vänskap och äkta vänner .
Jag blir lika förvånad och tacksam när någon säger att jag är snäll eller rolig.
Inte van att höra sådant.
Jag har ju varit sådan hela livet, men ingen har uppskattat mig förut.

Så jag tackar allra ödmjukast. Och tar inte era vänliga ord för givet.
Jag ser det som en förmån att kunna glädja någon , det gör mig lycklig och glad.
En en gång tack för att ni finns! :09:

Tack. Anade ju att du skulle förstå. Och tack för berättelsen. Förundras återigen över hur en människa kan gå i blom där det inte finns näring. Har ju inte träffat dig irl, men vet ju att vi aspergare kan verka väldigt... hm, konstiga i entögon. Men några få genomskådade till och med mig när jag var ung och som "konstigast". Några borde ju ha uppskattat dig också. Såhär över nätet (och säkert irl också, jag tror jag brukar kunna "genomskåda" folk :10: ;) ) kan jag bara inte fatta att en sådan människa ska behöva bli – förvånad! – över uppskattning. :cry:

Sorgligt, men du ger mig hopp om mänskligheten.

OnT: så trött. Tog en cykeltur till slut, men då har jag inte orkat tvinga mig till något annat istället.

22 oktober 2012, 01:07
Medlem
Tack zombie! Att lära känna dig och er här, har även gett mig hopp om mänskligheten.
Snällare människor har jag faktiskt aldrig träffat.
Nu för första gången i mitt liv börjar jag känna mig trygg och älskad.
Bättre sent än aldrig.
Sov gott mina vänner :09:

22 oktober 2012, 01:23
Moderator
Godnatt :09:
Asmix skrev:
Visst är det så. Dölja för sig själv kan man ju också göra, trots att man egentligen vet att man gör det.

Så i dag har jag insett den tråkiga sanningen - för vilken gång i ordningen - att jag ännu inte vuxit ifrån, min ålder till trots, att bli snärjd av de förvridningskrafter inom mig själv som verkar genom att göra mig lustig över sakernas tillstånd, över tråkigheten som sådan. Som om den lilla motbilden, det lilla spelet, skulle kunna förmå driva bort tråkigheten och intigheten som jag känner ha ett visst grepp om mig.

Jag får väl vara glad för att jag ännu inte tröttnat på att återupptäcka sådana här insikter och att jag inte hela tiden stoppar huvudet i verklighetens sanddyner, utan åtminstone lite då och då kan hålla huvudet högt, utan att ömka mig själv eller andra. För det har jag nu i dag att tacka dels "Den tråkiga tråden..." på AF, dels och framför allt alla kloka synpunkter jag hittills i dag och tidigare kunnat läsa här på detta forum, såsom i denna tråd.

Glömde ju säga förut att jag är glad att se mer av dig igen. Nu är jag för trött vorden för att kunna svara så mycket mer vettigt på det här, men... jag tvivlar på att du hör till dem som slutar växa med åren. Man kan ju se det så också, väl?

22 oktober 2012, 01:35
Medlem
Blivit uppskrämd av väckarklockan.

22 oktober 2012, 07:50
Medlem
Zombie skrev:
Asmix skrev:
---

Glömde ju säga förut att jag är glad att se mer av dig igen. Nu är jag för trött vorden för att kunna svara så mycket mer vettigt på det här, men... jag tvivlar på att du hör till dem som slutar växa med åren. Man kan ju se det så också, väl?

Tack för de orden. Jag får väl hoppas att jag för min del kan bli lite mer generös med att visa min uppskattning av det du i sådan rikedom har tillfört på detta och andra forum. Känner mig ofta ganska irriterad på mig själv för att jag är så dålig på att ge respons. Den irritationen kan i sin tur skapa en låsning som är så svår att dyrka upp.

Tack för den optimistiska bedömningen av mina chanser att fortsätta utvecklas och växa, fastän jag själv kan ha lätt att tro mig ha stagnerat. Trötta kan vi vara, men också då verkar vi kunna få fram ett och annat, som stödjer sig på vunna livserfarenheter. Möjligen att även tröttheten kan släppa, när man tillåter sig att ge det som nu ändå kommer till en.

22 oktober 2012, 19:57
Medlem
Tenta.

23 oktober 2012, 17:45
Medlem
I dag har jag inte lyckats få särskilt mycket gjort. Nå, det är jag i och för sig van vid. Vet inte om jag lyckas vända det någon gång. Är mer inställd på att försöka finna mig till rätta med att det är så livet ser ut för mig.

23 oktober 2012, 19:39
Medlem
Postat iväg kuvertet med hyreskontrakten på min nya lägenhet och sedan har jag handlat samt lagat mat.

23 oktober 2012, 19:44
Avslutat konto
Asmix skrev:
I dag har jag inte lyckats få särskilt mycket gjort. Nå, det är jag i och för sig van vid. Vet inte om jag lyckas vända det någon gång. Är mer inställd på att försöka finna mig till rätta med att det är så livet ser ut för mig.

Trist läge. Samtidigt måste jag säga att du skrivit en hel del vettigt på AF åtminstone. (Gud vad jag tjatar om AF, ska sluta med det...)

23 oktober 2012, 19:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.