Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Nu har jag ätit igen. :shock: verkar ju som jag bara äter idag :? :lol:

21 oktober 2012, 15:26
Moderator
Orange skrev:
Zombie skrev:
Själv: knaprat min första halva Ritalin (ca. 5mg). Peppar peppar. Plus vitaminpiller från Kaninmamma. :08:

Rapportera gärna om ritalinet hjälper om ett tag! Är nyfiken.

Ja, vitaminpiller från Kaninmamma får man dagligen! Tycker det är så fint att alla personligheter kompletterar varanda så bra här.

+1 på detta. Jaha, var det det som åsyftades med vitaminpillren? :lol: Jag är så dålig på att läsa mellan raderna.

21 oktober 2012, 15:34
Avslutat konto
Incognita skrev:
+1 på detta. Jaha, var det det som åsyftades med vitaminpillren? :lol: Jag är så dålig på att läsa mellan raderna.

Ja alltså första bilden jag fick i huvudet var ju att Kaninmamma skickade vitamintabletter brevledes till Zombie. :mrgreen:

21 oktober 2012, 15:37
Moderator
Jag också, eller om de t.o.m. hade träffats. :lol: Men när hon sedan frågade om det var samma som Ufo hade så fick jag inte ihop det. :lol:

Jag kollade dock igenom inläggen för att se om det bokstavligen hade skickats några virtuella vitaminpiller. :01:

21 oktober 2012, 15:38
Moderator
Orange skrev:
Lovat mig själv dyrt och heligt att jag icke ska låta min (sanitära o)lägenhet se ut som den gjorde i förrgår igen. Jag städade i stort sett hela dagen igår och är ännu inte färdig. J*vla hushållssysslor; det enda jag avskyr med att ha flyttat hemifrån.

Funderat på boendestöd eller liknande?

Orange skrev:
Ja, vitaminpiller från Kaninmamma får man dagligen! Tycker det är så fint att alla personligheter kompletterar varanda så bra här.

Roligt att se att det är fler som tycker.

En mer personlig sak som kom för mig och som det återigen blir ett experiment med oviss utgång hur man ska skriva: min grundupplevelse är fortfarande att jag är utanför. Har ju inte varit värre av en aspig uppfostran helt utan den populärkultur som är så viktigt sammanhållande kitt för nästan alla andra och en tonårstid utan att kunna komma i närheten av sådant. Viss konkurrens har den förstås fått, utanförkänslan, framför allt sedan aspergerdiagnosen; å andra sidan förstärks den numera av att jag faktiskt orkar så (än mer för andra?) obegripligt litet.

Så jag försöker suga i mig för egen del också.

Och jag försöker inte gå med håven och fiska efter beröm. Bara hitta ett sätt att vara uppriktig med vad som faktiskt rör sig härinne.

21 oktober 2012, 15:39
Moderator
Min bild är inte att du är utanför, Zombie. Vi är ju för sjuttsingen moderatorer, du och jag, så vi borde helt enkelt inte kunna vara utanför.

21 oktober 2012, 15:41
Moderator
Öh, om vitaminpillren vet jag inte om du skojade, Inco. Men jag syftar på Kaninmammas inlägg. (Antog att hon sedan skruvade åt metarofen ett varv när hon "misstolkade" det som Ufos piller?)

21 oktober 2012, 15:42
Moderator
Nej, jag skojade inte. Jag är så trög. Eller bokstavstolkande.

21 oktober 2012, 15:43
Medlem
Åkt flygplan

21 oktober 2012, 15:45
Moderator
Incognita skrev:
Nej, jag skojade inte. Jag är så trög. Eller bokstavstolkande.

Oj. För all del, det kan även jag vara. Eller kunde åtminstone som inte så väldigt mycket yngre. Men att göra sig modeller av andra är ju tyvärr svårare än att bara konstatera vad man själv är, så jag har litet svårt att fatta din spännvidd ibland... fast då kan jag dementera att här skickas kontraband. :)

Incognita skrev:
Min bild är inte att du är utanför, Zombie. Vi är ju för sjuttsingen moderatorer, du och jag, så vi borde helt enkelt inte kunna vara utanför.

Hm, formella uppdrag är just det jag i viss mån klarade så länge jag orkade saker. Det var den sociala eller känslomässiga samvaron, som för mig som för de flesta är själva maten man lever på, jag inte klarade.

Men jag kan ju teorin. Där ens egen inre bild är en tredje sak, som inte behöver ha mycket med någon av de två andra att göra. Det är inte det...

21 oktober 2012, 15:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.