Re: Gatlampor som slocknar.
Armbandsur som stannar kan ha att göra med hur man rör sig, att man ofta råkar slå i klockan i saker utan att tänka på det, kan påverka. Hudfuktigheten är en annan sak som kan ha med saken att göra.
Och vidare om man kommer ihåg att skydda klockan från fukt vid handtvätt mm.
De flest armbandsur är ganska ömtåliga i slutändan.
Att klockor går fel efter ett tag är väl ett allmänt problem? Åtminstone om det inte är en superdyr variant som garanterat ska gå rätt osv. De flesta med armbandsur står ju jämt och synkronicerar sina klockor efter andras klockor!?
Har aldrig fattat det där faktiskt, varför ska man ha en klocka som ändå bara går mer eller mindre fel? Dessutom känns det obehagligt att ha runt armen, så jag har aldrig haft det.
Däremot har ju alla ett eget energifält runt sig och det fältet måste väl vara olika starkt vid olika tillfällen, kanske beroende av vätskebalanser (kroppsalter och annat jox som jag inte vet så mycket om) och antagligen en mängd andra fysiologiska faktorer. Tankeverksamheten är ju också elektriska impulser och ska enligt vissa befinna sig utanför kroppen...
Allt är i slutändan energi - atomer.
Enklast att testa hur elektrisk eller jordad man är för tillfället är att sätta på radion och observera hur den beter sig när man kommer nära. Oftast stör man sändningen litet på håll och jordar den vid direktkontakt.
Vad det rent konkret betyder, har jag ingen aning om.