Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
kors
..r....
..d...


Svårt att göra korsord med punkter!


17 oktober 2012, 10:57
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Tomtegröt! Jag vill ha tomtegröt. :mrgreen:


17 oktober 2012, 11:13
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Det här måste vara rätt tråd att skriva i så här dags. Det är uppenbart att alla som inte tycker det måste vara onormala. Jag vet, för jag är uppe nu.


17 oktober 2012, 11:59
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Går det bra att skriva här också så här dags?


17 oktober 2012, 12:08
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Kaninmamma skrev:
Schueberird skrev:
Nu är alla ord på plats i mitt korsord. Nästa steg blir att se om det går att optimera och sedan att hitta på ledtrådar.

Gör du ett eget korsord ? Ifall det är så tycker jag det är super häftigt ;)


Ja. :) :ugeek:

I går optimerade jag det lite här och där, vilket alltså innebar att jag lyckades skapa längre (och färre) ord och minska antalet ledtrådsrutor (och göra de öppna fälten större). Just nu håller jag på med en potentiell optimering, men jag kanske skippar den.


17 oktober 2012, 15:32
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag kan meddela att ord som "gavialkrater" och "paradtumlarrensning" inte finns med i mitt korsord.


17 oktober 2012, 19:07
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Nu är optimeringen klar och jag har valt det av tre alternativ som jag gillade bäst (jag valde det som hade färst ledtrådsrutor). Nästa steg är att hitta på alla ledtrådar.


17 oktober 2012, 23:24
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Det är måhända fel tid på dygnet att skriva i den här tråden, men eftersom jag fortfarande är vaken, så passar jag på att meddela att nästan hälften av ledtrådarna är klara nu.


18 oktober 2012, 13:26
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Sista natten utan sömnmedel inleds nu, får se när jag somnar. Tippar på runt tre-fyra timmars insomningsförsök innan det faktiskt lyckas, lagom till att det är dags att gå upp och väcka barn, alltså.

:roll:


19 oktober 2012, 01:07
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Nu har jag varit vaken två nätter i rad, men jag tog en tupplur tidigare idag.

Nu är alla ledtrådar på plats. Tyvärr visade det sig att OpenOffice calc hanterar radbrytningar olika i redigeringsläget och i förhandsgranskningsläget, så jag blev tvungen att justera detta i efterhand. Nästa steg blir att lägga till pilar - där det behövs - för att visa vilken ledtråd som hör till vilket ord.


20 oktober 2012, 01:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron