Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Min bror är specialintresserad av matlagning och mycket bra på det men han är köttätare.

12 oktober 2012, 21:07
Medlem
Hur många har snöat in på Raw Food?
Vem kör med Hampapulver som proteintillskott istället för hederligt kött?

Har man råd att äta sådär?

Den som vill är välkommen att ses och snacka om det här med mat och mycket annat hos Mind Me den 9 nov 15.00

OSA med sms till

Moderator: Zombie
Censurerad kontaktuppgift. Se meddelande här.

Jag lät det här spamkontot vara ett tag, eftersom det gäller en verksamhet "för aspergare" och det kan vara värt att diskutera sådant här. Men eftersom kontots innehavare på för närvarande sju inlägg inte har visat någon vilja till annat än ren reklam kommer jag nu att be Admin stänga av kontot.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

17 oktober 2012, 15:59
Medlem
:lol:
Kära Mind Me, du har missuppfattat det här med diskussionsforum.

17 oktober 2012, 18:03
Medlem
Men från en sak till en annan så ska jag nu tillaga en mystisk anrättning bestående av Asurelik vete och torsk.

17 oktober 2012, 18:19
Medlem
Asurelik.

Ett ord jag aldrig sett förr, vad jag kan minnas! Vad är det?

17 oktober 2012, 18:28
Medlem
Inte jag heller - och då har jag ändå sett en massa konstiga ord på sistone.

17 oktober 2012, 19:15
Medlem
Strömmingslåda blev det idag. :P

18 oktober 2012, 18:08
Medlem
Asurelik vete: skalade hela vetekorn, används som bulgur ungefär. Benämningen ska vara turkisk.
Det smakade sisådär.
Ifs. glömde jag salta eftersom man inte fick göra det i början då kornen kunde bli hårda då.

18 oktober 2012, 21:01
Medlem
Aha.

Jag improviserade en ypperlig soppgryta med potatis, morötter, 1 broccolistjälk, lite vitt matlagningsvin, vatten, fiskbuljong, rökt korv, herrkuvert och laxfile: Mycket gott.

23 oktober 2012, 08:34
Avslutat konto
S: Det lät väldigt gott!

Själv gjorde jag något liknande till middag igår. En enkel pastasås av laxfilébitar, krossade tomater, vitlök, fiskfond, olika kryddor, broccoli och grädde. Det gick tyvärr inte hem hos dottern som bara vill ha "föfäfås" (köttfärssås) och "kyppe" (köttbullar).

23 oktober 2012, 10:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.