Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Aspie har problem med tidsuppfattning. Funkar din? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Aspie har problem med tidsuppfattning. Funkar din?
Jag skulle benämna mig som en tidsfacist. jag ser till att alltid komma i tid och jag kräver nästan att alla andra oxå ska passa tiden. Önskvärt är att den man ska möta ringer eller via sms meddelar mig om ev. försening. Det kan ju bli krångel med någon buss eller bli trafikstockning.

jag blir sjukt irriterad på folk som av rutin kommer 5 eller 10 minuter för sent. Det blir jag stressad av.Hela planeringen rubbas då för mig.

18 september 2012, 22:18
Moderator
Åh, jag skulle också vilja kunna passa tider utan att piska livet ur mig. *avis*

18 september 2012, 22:35
Medlem
kullan skrev:
Jag skulle benämna mig som en tidsfacist. jag ser till att alltid komma i tid och jag kräver nästan att alla andra oxå ska passa tiden. Önskvärt är att den man ska möta ringer eller via sms meddelar mig om ev. försening. Det kan ju bli krångel med någon buss eller bli trafikstockning.

jag blir sjukt irriterad på folk som av rutin kommer 5 eller 10 minuter för sent. Det blir jag stressad av.Hela planeringen rubbas då för mig.

Oj oj , påminn mig den dan vi ska träffas irl. För jag har ingen tidsuppfattning.

19 september 2012, 16:37
Medlem
Incognita skrev:
Åh, jag skulle också vilja kunna passa tider utan att piska livet ur mig. *avis*

;) jag springer alltid till bussen, eller cyklar till jobbet alldeles för fort.
Risk för både benbrott och skrubbsår.

19 september 2012, 16:41
Medlem
För att inte sabba relationen till nära och kära så kan man "beställa" väckning och påminnelser och få stöd i att förbättra tidspassning. Hör av er till gänget på Mind Me.

Mind Me ringer och väcker på ett kul sätt...påminner och styr upp...

Testa!...

17 oktober 2012, 15:53
Medlem
Mer spam. Kostar det nåt att bli telefonväckt av er?

17 oktober 2012, 15:54
Medlem
Nej det kostar inte ett dugg...det är en rätt man har via LSS. Jag berättar gärna mer o du slutar att dissa mig och tänker att jag har bra grejer att komma med...

Jag vill väl! Tro mig!...men jag är ny i sammanhanget och vet inte hur man uttrycker sig på ett rätt, smart och coolt sätt...

17 oktober 2012, 16:02
Medlem
Börja med att svara på frågorna i din illa stavade första spamtråd, och sluta spamma. Spam är olagligt.

Min nyfikenhet på dina svar är en av orsakerna till att dina lagbrott inte redan fått dig bannad.

17 oktober 2012, 16:03
Medlem
och där loggade mind me ut.

Jag slutar dissa när du slutar spamma.

17 oktober 2012, 16:12
Medlem
Ja tidsuppfattningen är noll!
Man lever lyckligt vissa helger då man är barnledig. Bara myser äter när man är hungrig och sover när man är trött.
Då är man lycklig och lugn så skulle alla dagar vara :D

17 oktober 2012, 16:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.