Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
...och apropå Laibach:

14 oktober 2012, 19:41
Medlem
Trefvligt, men den är bättre på tüska.

14 oktober 2012, 19:45
Moderator
HELVETE! Det kanske må vara befogat att gråta över (eller svära över) spilld mjölk när det är över sin laptop man har spillt den? :? Inte har jag någon hårtork eller fläkt heller. Mitt i slutspurten av ett skrivprojekt!!! Vad gör man?! Ingen kortslutning än i alla fall, som synes.

Jag sätter terrarielampan på att torka eländet (medan jag skriver). :idea: Det lär börja lukta mystiskt, men det får bli ett senare problem.

15 oktober 2012, 09:32
Avslutat konto
Woops, Inco! :( Jag fick byta ut mitt tangentbord när dottern hade hällt ett halv glas vatten på det. Hoppas eländet löser sig.

15 oktober 2012, 09:47
Medlem
Har tvättat i tvättstugan.

15 oktober 2012, 11:41
Medlem
Incognita skrev:
HELVETE! Det kanske må vara befogat att gråta över (eller svära över) spilld mjölk när det är över sin laptop man har spillt den? :? Inte har jag någon hårtork eller fläkt heller. Mitt i slutspurten av ett skrivprojekt!!! Vad gör man?! Ingen kortslutning än i alla fall, som synes.

Jag sätter terrarielampan på att torka eländet (medan jag skriver). :idea: Det lär börja lukta mystiskt, men det får bli ett senare problem.

Du har väl backuper på det du skriver!? :!:

15 oktober 2012, 13:16
Medlem
Tvättat håret

15 oktober 2012, 13:41
Moderator
Schueberird skrev:
Du har väl backuper på det du skriver!? :!:

:oops: NU har jag det. TACK!!! Jag tog för givet att synkroniseringen med fillagret fungerade som den skulle efter att jag upprättat en säker anslutning, men den hade visst blivit disconnected. Åtgärdat. Och så mailade jag filen till mig själv när jag ändå höll på.

Har köpt ett externt tangentbord som jag kopplat till laptopen. Det inbyggda tangentbordet lever dock sitt eget liv. För närvarande är det mest femmor som dyker upp lite när som, men ett tag satte det igång stavningskontroller på eget bevåg om och om igen. Mycket frustrerande! Teknikerna på jobbet trodde dock inte att det var någon fara med hårddisken. De verkar ha viss erfarenhet av att få byta ut karossen på virriga och stressade forskares överspillda laptops.

Och det verkar som att de envisa hyssen (femmorna och annat) går att avbryta genom att jag trycker på det gamla tangentbordets mellanslag. :10:

Och så har jag blivit uppringd på mitt hemnummer av en norsk forskare som ville säkerställa att han fick köpa flygbiljetter och boka hotellrum till mig för en kortare resa till Oslo i november (på deras bekostnad, dessutom). Jag hade inte hunnit kolla lämpliga avgångar och svara på mail, så då ringde han. :D Hyvens killar, de där norrmännen!

När jag berättade om mina missöden med sen deadline och mjölk över laptopen skrattade han hjärtligt på hurtigt norskt vis och konstaterade att det var som vanligt med mig. :oops: Aldrig presenterar han sig i telefonen heller, utan verkar finna något slags lätt sadistisk njutning i min förvirring innan jag finner mig. Men den här gången kopplade jag snabbt. Jag visste ju att jag borde ha svarat på mailet.

15 oktober 2012, 14:46
Medlem
Jag var och handlade och blev pissblöt om fötterna. Det regnade som bara den.

15 oktober 2012, 17:41
Avslutat konto
Läst Close Up och pluggat på tåget. Nyss ätit kycklingsallad till middag och ska nog gå och köpa någon fika till ikväll nu. Nervös känsla i kroppen botas säkert av lite socker och fett.

15 oktober 2012, 17:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.