Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Fobitråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Fobitråden
:lol:


30 september 2012, 13:48
Medlem
Inlägg Re: Fobitråden
Jag har fobi för alla sorters maskar, allt från parasiterna binnike- och springmask till de mer "oskydiga" daggmaskarna som kommer fram vid regn.

Jag tror inte att de där daggmaskarna är så oskyldiga som de utgör sig för att vara...
Personligen kan jag knappt trä på en daggmask på kroken om jag ska meta, för jag är rädd att de ska bita mig (även om alla säger att de inte har några tänder). Ryser bara vid tanken på det... :oops:


30 september 2012, 15:28
Medlem
Inlägg Re: Fobitråden
Jag hoppas att daggmaskar snarast utvecklar tänder så de faktiskt kan bita ifrån när någon försöker trä de på en vass krok.

Litet rättvisa skulle inte skada i sammanhanget.


30 september 2012, 16:40
Moderator
Inlägg Re: Fobitråden
Incognita skrev:
Snigelägg? Äter man det? *äcklad min*

Jo, de är en anomali. De är där de inte borde vara - i min tilltänkta mat. Och de är inget än, är bara på väg att bli något. I min mat. Vem vet vad? Eller hur många? Tänk om födan plötsligt börjar krylla av krälande krypande saker! Slemmiga saker, kanske.

Nej, det är en animali. Det är den som ger proteintillskottet. :P

Anomali är det att vi kallar det "vår (tilltänkta) mat" när de var där först.

(Jodå, jag med, och även jag äter den helst utan okända djur, i eller utanför ägg. Men jag har inte alltid rätt.)

CodeRedAlert skrev:
Jag hoppas att daggmaskar snarast utvecklar tänder så de faktiskt kan bita ifrån när någon försöker trä de på en vass krok.

Litet rättvisa skulle inte skada i sammanhanget.

Tja, ryggradsdjuren ska ha utvecklats ur käklösa ålliknande fiskar en gång. Kanske maskarna nästa? :P


30 september 2012, 18:57
Moderator
Inlägg Re: Fobitråden
:lol:


30 september 2012, 19:05
Avslutat konto
Inlägg Re: Fobitråden
Åååh, en tråd om fobier! Jag har haft några stycken; till exempel hundfobi (logiskt då hundar av all sorter och temperament går lösa där jag kommer ifrån), fettfobi, social fobi och dysmorfofobi. Ena brorsan har fobi för blött papper och en bekant har fobi för hudkräm. :mrgreen:

Det jag har kvar är väl lite social fobi, men den fyller en funktion. Hundfobin är under kontroll så jag är mest rädd för "kamphundar" nu. Dysmorfofobin är lyckat bort-KBT:ad och fettfobin gick över av sig själv.


15 oktober 2012, 07:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4


Som gäst saknar du privilegier.

cron