Re: Vad har du gjort idag?

NU har jag det. TACK!!! Jag tog för givet att synkroniseringen med fillagret fungerade som den skulle efter att jag upprättat en säker anslutning, men den hade visst blivit disconnected. Åtgärdat. Och så mailade jag filen till mig själv när jag ändå höll på.
Har köpt ett externt tangentbord som jag kopplat till laptopen. Det inbyggda tangentbordet lever dock sitt eget liv. För närvarande är det mest femmor som dyker upp lite när som, men ett tag satte det igång stavningskontroller på eget bevåg om och om igen. Mycket frustrerande! Teknikerna på jobbet trodde dock inte att det var någon fara med hårddisken. De verkar ha viss erfarenhet av att få byta ut karossen på virriga och stressade forskares överspillda laptops.
Och det verkar som att de envisa hyssen (femmorna och annat) går att avbryta genom att jag trycker på det gamla tangentbordets mellanslag.
Och så har jag blivit uppringd på mitt hemnummer av en norsk forskare som ville säkerställa att han fick köpa flygbiljetter och boka hotellrum till mig för en kortare resa till Oslo i november (på deras bekostnad, dessutom). Jag hade inte hunnit kolla lämpliga avgångar och svara på mail, så då ringde han.

Hyvens killar, de där norrmännen!
När jag berättade om mina missöden med sen deadline och mjölk över laptopen skrattade han hjärtligt på hurtigt norskt vis och konstaterade att det var som vanligt med mig.

Aldrig presenterar han sig i telefonen heller, utan verkar finna något slags lätt sadistisk njutning i min förvirring innan jag finner mig. Men den här gången kopplade jag snabbt. Jag visste ju att jag borde ha svarat på mailet.