Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag har också läst tidning, fast GP. Kan ju konstatera att jag inte bör läsa morgontidningen på morgonen, det är nämligen inte ett ok sätt att starta dagen på att läsa "SD når en ny rekordnivå". :05:

14 oktober 2012, 11:23
Medlem
Lät som roliga kurser. Speciellt lingvistik skulle jag vilja läsa nån gång, läste en bok om Chomskys universal grammar för några år sen och det var väldigt intressant.

14 oktober 2012, 13:20
Avslutat konto
Chomsky! :09: :09: :09: Jag har inte läst något av honom som lingvist så jag har inte koll på den biten, däremot är han en lysande samhällskritiker. Har inte läst något alls av honom iofs utan har sett intervjuer och tal. Borde läsa något ju... kanske får bli ett kvällsprojekt i glappet mellan student och uni.

14 oktober 2012, 13:34
Moderator
Blivit sugen på Chomsky och andra. Läst mer än sett live, och det var ett tag sedan. Och på diverse roliga studieämnen jag med. Och blivit orolig över UV-strålning från såna där pigghetslampor. *censurerad hönspappa*

14 oktober 2012, 14:50
Moderator
Men orken hindrar ju. Nämnde det först, strök det för att inte hålla på och klaga och vara trist hela tiden. Men det är ju så, och sådant har man rätt att konstatera, kanske rentav behov. Helvete.

14 oktober 2012, 15:40
Avslutat konto
Det är klart du ska skriva av dig, Zombie. Klart man har behov av att dela med sig till andra menar jag. Jag har aldrig något emot att läsa det du skriver och jag tror detsamma gäller de andra här. Dock är det som sagt väldigt synd att du mår så dåligt. :( Skickar kram om du vill ha. Eller styrka om så föredrages.

Idag har jag bytt simkortet till min ajfån eftersom det första inte fungerade som det skulle. Köpte ett orange skal också. Sedan har jag lekt med min dotter och ätit god lasagne till middag. Imorse såg jag förresten klippet som jag länkade i videotråden tre gånger. Vilken kvinna! :D

14 oktober 2012, 18:55
Medlem
Incognita skrev:
Idag har jag köpt en terrarielampa - till mig själv. Med fullspektrumljus. Tänkte att jag skulle bli lite piggare.

Du får gärna rapportera resultaten (seriöst) om/när du provat tillräckligt för att kunna dra några slutsatser.

14 oktober 2012, 19:19
Medlem
Sovit och lagat mat. Samt packat tvätt för morgondagens race i tvättstugan.

14 oktober 2012, 19:20
Moderator
Konstaterat att man definitivt blir solbränd av terrarielampor... :oops: ...efter att ha varit dum nog att tänka att jag nog bara inbillade mig svedan i morse och därför använt lampan som arbetsbelysning. Och efter en hel del googlande som indikerade att det knappast var någon större skillnad mellan fullspektrumlampor och vanliga lysrör, och att det i den mån det faktiskt liknande verkligt fullspektrum inte skulle vara värre än vanligt dagsljus. Men jag tänkte nog inte riktigt på att jag normalt inte brukar vistas utomhus en hel arbetsdag i fullt solljus...

Så vem vet - kanske kommer jag verkligen att ömsa skinn som en annan reptil...

14 oktober 2012, 19:30
Medlem
...och appropå let it be:

14 oktober 2012, 19:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.