Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
 Re: Vad har du gjort idag?
*undrar muttrande om det finns grodprinsessor. Sexistiska arketyper om skräcködlor ligger också nära till hands. Och om misogyna män, som jag håller på just nu. Mutter...*
Förresten säger de att man ska vara ute när det är ljust. De som säger det brukar tyvärr vara folk som har noll vilja till förståelse för nattmänniskor eller att nattmänniskors problem till exempel med natten som enda kreativa tid på dygnet är verkliga, och med så mycket oförståelse är det ju svårt att inte rata hela paketet de kommer med. Men undra kan man ju ändå. OnT: ännu en cykeltur som jag hann ut på först sedan det hade blivit mörkt...
|
13 oktober 2012, 22:48 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
|
13 oktober 2012, 22:50 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
You crack me up. Exakt. Jag får en del dagsljus eftersom jag vistas mycket på lekplatser och sånt, men vad som är konstigt är att jag faktiskt är som piggast de dagar då jag bara går ut när det är mörkt. Tror det har mer med annat att göra än med själva ljuset i och för sig; när det är ljust ute är det ju som regel mer folk ute än när det är mörkt och så får man syn på betydligt mer. Fler intryck alltså.
|
13 oktober 2012, 22:59 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Min tanke är att jag med hjälp av terrarielampa på morgonen skall vakna till så att jag hinner ut medan det är ljust, samt att det skall kompensera för innearbetet som ju stjäl det mesta av den ljusa tiden även när jag hinner ut.
Klart att det finns grodprinsessor! De är bara inte så omskrivna, eftersom människoprinsarna mest svansar efter guldlockiga Rapunzels och Askungar med pyttefötter, eller Snövitar och Törnrosor med porslinshy. De stackars grodprinsessorna finns liksom inte på kartan, hur mycket de än trutar med sina små grodläppar och hoppar runt och hoppas.
|
13 oktober 2012, 23:02 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Du får rapportera om det funkar sen!
Jag har stora problem att vakna. Visst tvingar jag mig upp på morgonen och gör det jag ska, men jag är yr och svimfärdig och mår verkligen skit fram till ungefär klockan 13. Framåt 20 börjar jag bli pigg.
|
13 oktober 2012, 23:11 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Förra vintern använde jag en liknande lampa avsedd för krukväxter. Nog tyckte jag att det gjorde viss skillnad.
|
13 oktober 2012, 23:18 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Orange, känner igen mig från den tid jag hade plikter... inte bra att forcera för mycket på fel sätt heller.
Inco, viss skillnad? Men du vill hellre prova en terrarielampa nu? Starkare eller?
|
13 oktober 2012, 23:20 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Just ja! Kom just på att jag har tre timers liggande någonstans. Min plan en gång i tiden var nämligen att använda fullspektrumlampan, eller flera sådana, som väckarklocka. Undrar var jag stuvade undan dem...  EDIT: Terrarielampa blev det för att jag befann mig vid kassan på djuraffären och det var någon som köpte lysrör till sin orm. Bland lysrören, bakom disken, fanns en massa andra lampor med olika spektrum - och då fick jag en ljus idé. Det känns som att den är starkare, men det kan nog bero på att den andra (som jag nu har på kontoret) har ett år på nacken. Annars borde det vara samma slags ljus i dem eftersom jag specifikt bad om fullspektrum.
|
13 oktober 2012, 23:25 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Näe, ärligt talat är jag lite orolig för att jag känner mig så konstig fysiskt. Men prover på VC visar inget fel, så det måste vara psykosomatiskt - jag som tycker mitt psykiska månde är under kontroll nu.  Det är mest på grund av mitt fysiska mående som jag vill utredas för npf. Jag klarar egentligen mycket just nu men mår konstigt fysiskt utan förklaring och är rädd för att krascha, liksom. Får jag npf-diagnos så finns det förmodligen någon sorts hjälp att få för att jag ska kunna stressa ner lite.
Senast redigerad av Orange 13 oktober 2012, 23:34, redigerad totalt 1 gång.
|
13 oktober 2012, 23:30 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Jag tänker att det bästa måste vara att både ha en hemma, att ha på morgonen, och en på kontoret. Funderar på att köpa fler, att ha till blommorna. Det gör faktiskt underverk med dem. Och då kan man dra för persiennerna vid behov utan att ta livet av blommorna på vintern.
EDIT: Hm... Bra att det blir utredning nu då! Sådant mående är inte att leka med.
|
13 oktober 2012, 23:32 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|