Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Så du existerar faktiskt, Orange.
Jag måste erkänna att jag var litet tveksam. Det är rätt ovanligt att vettiga unga individer med ett vettigt liv och vettiga ambitioner hittar hit. (Du kändes lite för bra för att vara på riktigt, liksom.)
Men då har det faktiskt hänt!!

Välkommen IGEN.
:04:


Oj. Kul att du tycker så. De orden behövdes kan jag säga!

Har nyss fått höra från grannar under (som klagat tre gånger på att de hör fotsteg från min lägenhet och dotterns lek ibland) att jag "måste väl höra själv vilken attityd jag har" (vad menas med det?). Har blivit kallad "lilla gumman" och fått veta att jag minsann inte kan ha skrivit det brev jag skrev till dem i vilket jag framförde att jag gör vad jag kan för att de inte ska höra ljud från oss och att jag undanber mig fler klagomål. "Du måste ha fått hjälp att skriva sådär för du är så ung". Och om jag nu hade fått hjälp att skriva det, vad hade det spelat för roll? De har även åsikter om när min dotter ska lägga sig(!). Hon lägger sig alltid senast kl 21, sent för en tvååring men hon är ju inte trött vid 20. Man baxnar. De här människorna sitter i och är högst aktiva i styrelsen, så det kortet är kört.

Med det sagt säger jag trevlig fredagskväll till alla och gör min dotter sällskap framför film.


12 oktober 2012, 19:23
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Men, vilka grannar du har, Orange! :o Jag blir riktigt upprörd å dina vägnar.

Kan passa på att säga att jag håller med CRA. Fast jag tvivlade aldrig på din existens. ;) Det är för övrigt en egenhet med just det här forumet; då och då börjar någon tvivla på någons existens. Det brukar gå över. :04:


12 oktober 2012, 19:45
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jaha, där skrev Inco vad jag hade tänkt på men inte hunnit formulera. Bara att hålla med på alla punkter.

(Vettiga grannar, som dittills bara hade mött eller bara hade sett obildning hos "dagens unga", kunde ju ha sagt "nämen o så roligt, jag trodde inte det fanns någon ungdom som kunde skriva längre". Kanske i mer återhållsamma ordalag om de var sura på dig för att du har barn, men iallafall.)


12 oktober 2012, 19:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Brukar du lösa korsord på nattklubb?

Nej. Det är väldigt sällan jag ids gå på "nattklubb", det är i princip aldrig värt besväret.


12 oktober 2012, 22:10
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
(Vettiga grannar, som dittills bara hade mött eller bara hade sett obildning hos "dagens unga", kunde ju ha sagt "nämen o så roligt, jag trodde inte det fanns någon ungdom som kunde skriva längre". Kanske i mer återhållsamma ordalag om de var sura på dig för att du har barn, men iallafall.)


Hehe. De har tydligen fyra barn själv (vuxna nu). Jag förmodar att de alla fyra är analfabeter.

Näe, jag ska inte blanda in deras barn i det här egentligen...


12 oktober 2012, 22:16
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag skrev något om stompiga steg och hälen först i backen som försvann eftersom internetkabeln hela tiden åker ut ur hålet den ska sitta i.
:05:

Grannar har iaf. klagat över att mina steg hörs. Äsch.
Nu ska jag titta på på tv.


12 oktober 2012, 22:17
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min internetkabel åker också hela tiden ut! Särskilt när Marillion kommer och lägger sig intill datorn. Katten alltså. Skulle behöva köpa en ny kabel, en där den där lilla haken finns kvar. Men det är tråkigt att köpa kablar.

Visst skall man väl sätta hälen i backen först?

Jag bor på bottenplan, så jag kan klampa precis hur mycket jag vill. Skönt!


12 oktober 2012, 22:23
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det roligaste i sammanhanget är att jag går på tårna en hel del när jag är hemma. De kan ju omöjligen höra mig då. Men bäst är nog att sätta i hälen först, ja.


12 oktober 2012, 22:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag bor i en väl ljudisolerad lägenhet. Men jag har haft en riktigt dryg BRF-ordförande en gång, som tyckte hon hade rätt att "inspektera" lägenheterna....


12 oktober 2012, 22:26
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag är också tågångare, men när jag inte går på tå så klampar jag.

Inspektera?! Skumt.


12 oktober 2012, 22:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron