Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Lämnat in två skriftliga dokument jag jobbat på i flera nätter nu.

12 oktober 2012, 15:53
Medlem
:lol: ignorerat grannen från Somalia som försöker vara social, ja jösses en del tröga , han kanske tror att jag pratar tvärtom språket, när jag bara säger hej och tittar åt andra hållet.
Vet inte hur kvinnor i Somalia gör??
Förstår inte att vissa är så tröga och fortsätter och prata med mig när jag är iskall och knappt säger hej!
Märkligt, någon som har en teori!
Jag vill bara vara ifred . :?

12 oktober 2012, 16:15
Avslutat konto
Kaninmamma: Han tror nog bara du är svenskt stel, och att han kommer lyckas få dig social. :mrgreen:

On topic: Pratade nyss med en kvinna från Cereb i telefon. Hade inte behövt vara nervös, hon var trevlig och jag har fått en tid för bedömning inbokad i vecka 45. Då har jag bara någon vecka kvar av mina studier så själva utredningen sätter inte igång förrän jag blivit klar med mina kurser. Blir bra.

12 oktober 2012, 16:58
Medlem
Orange skrev:
Kaninmamma: Han tror nog bara du är svenskt stel, och att han kommer lyckas få dig social. :mrgreen:

On topic: Pratade nyss med en kvinna från Cereb i telefon. Hade inte behövt vara nervös, hon var trevlig och jag har fått en tid för bedömning inbokad i vecka 45. Då har jag bara någon vecka kvar av mina studier så själva utredningen sätter inte igång förrän jag blivit klar med mina kurser. Blir bra.

Det låter perfekt, skönt när saker flyter på. ;)
Ja just det svenskt stel :mrgreen: mer osocial aspie och helt ointresserad av någon annan än min älskling. ;)
Ja just det Nt gillar ju och få uppmärksamhet fast de har ett förhållande. ( av andra killar)
Jag blir mer förbannad om någon gör något försök. Då tar jag det som en förolämpning jag håller inte på med sådant .
Stackars den som gör ett försök! :05:

12 oktober 2012, 17:15
Moderator
Orange skrev:

Tänkte på samma sak. Har haft samma problem med folk från "livligare" kulturer. Knivigt det där att som knepig aspie dessutom bli tagen som representant för ett folk som är knepigt aspigt när det inte är det det är frågan om. Å andra sidan undrar jag hur man har det som knepig aspie i ett sådant folk.

Å tredje sidan, jag har ju varit på landet i Sverige och sett sådana där täta umgängeskulturer fungera här med, inklusive ett och annat original. Å fjärde sidan, det har varit såpass sent att de original som inte har kunnat jobba har haft försörjning av skattemedel så att folk inte har haft så stor personlig anledning att grumsa över fattighunderstöd till oduglingar...

Jaha, knivigt som sagt...

Orange skrev:

Låter ju som flyt. Hoppas det håller i sig.

(Jaha, då har jag suttit ännu mer för mycket framför skärmen...)

12 oktober 2012, 17:23
Moderator
Kaninmamma skrev:
Ja just det Nt gillar ju och få uppmärksamhet fast de har ett förhållande. ( av andra killar)
Jag blir mer förbannad om någon gör något försök. Då tar jag det som en förolämpning jag håller inte på med sådant .

Gör han något försök då? Eller kanske bara försöker vara en god granne, som han är lärd att en sådan ska vara?
Och kanske vara "uppmärksam" mot en kvinna som han är lärd att man ska, utan att vilja något mer?

12 oktober 2012, 17:26
Avslutat konto
Kaninmamma skrev:

Jaha, du tänker så... själv är jag tvärtom. Tror killar bara är allmänt trevliga även när de raggar! Brukar bli upplyst om vad som hänt av någon annan. "Han har hårdraggat på dig hela kvällen!". Då ser jag ut som ett frågetecken. Jag vet nog inte hur skillnaden mellan att vara trevlig och vara romantiskt/sexuellt intresserad ser ut. Jag kan tycka att en kille är väldigt intressant som person och därför prata mycket med honom, utan att vara minsta attraherad av honom på det där sättet.

12 oktober 2012, 17:48
Medlem
Somaliern måste känt sig som en aspergare känner sig, försöker ta kontakt men begriper ej hur han ska göra :D

Orange skrev:
Jaha, du tänker så... själv är jag tvärtom. Tror killar bara är allmänt trevliga även när de raggar! Brukar bli upplyst om vad som hänt av någon annan. "Han har hårdraggat på dig hela kvällen!". Då ser jag ut som ett frågetecken. Jag vet nog inte hur skillnaden mellan att vara trevlig och vara romantiskt/sexuellt intresserad ser ut. Jag kan tycka att en kille är väldigt intressant som person och därför prata mycket med honom, utan att vara minsta attraherad av honom på det där sättet.

Jag har samma problem med tjejer. Det är nog ett väldigt typiskt aspieproblem. Fast jag brukar väl ofta vara attraherad av dem på det där sättet, men inte fan tänker jag ta några initiativ för det.

12 oktober 2012, 18:30
Avslutat konto
Yetin skrev:
Fast jag brukar väl ofta vara attraherad av dem på det där sättet, men inte fan tänker jag ta några initiativ för det.

Gapflabb :lol:

12 oktober 2012, 18:37
Medlem
Jag skickade precis iväg en jobbansökan.
:?

Det här känns konstigt. Varför gjorde jag det? Vill jag verkligen jobba där?
Nå, förhoppningsvis ger de min ansökan ett flyktigt ögonkast varpå den kasseras illa kvickt.

Men det var i varjefall ett steg i rätt riktning.

12 oktober 2012, 19:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.