Re: Vad har du gjort idag?
 |  |  |
 | Orange skrev: Lol. Pratet om nytt parti påminner mig om att det finns ett extremkommunistiskt parti som alla bör sympatisera med: KPJSr! Kommunistiska partiet jordbukstvångskollektivisterna stalinisterna revolutionärerna. Historien bakom KPJSr är att jag och exet (vad f*n har vi inte gjort tillsammans?) bestämde oss för att ha lite kul på första maj 2010. Således tillverkade vi en stooor banderoll, röd med svart text "tvångskollektivisera jordbruket". Jag skrev ett partiprogram som vi tryckte upp flygblad av. Sedan ställde vi oss med banderollen väl synlig och delade ut flygblad i centrala gbg. Jag hade förväntat mig att folk skulle flabba och tycka det hela var galet men kul. En del reagerade också så, men vad som oväntat hände var att i enlighet med Poes lag tog en handfull människor oss på fullaste allvar. Vi fick höra tillrop som "ni skulle varit i sovjet och sett hur det var!". Vi fick också en sympatisör; en uppenbart förvirrad kvinna som svalde mitt prat om "jordbruket som Göteborgs huvudnäring" med hull och hår. |  |
 |  |  |
Ha ha! Då har jag fått mig ett gott skratt idag.
Mycket riktigt så däckade jag fullt påklädd och med oborstade tänder, o.s.v., men tack vare att TV:n var på kom jag ändå upp i tid. Volymen blir ju så mycket högre på morgonen när folk förväntas kunna se reklamen. Så jag var uppe
före sex, faktiskt. Och sanerade så att städarna skulle kunna göra det som de
skall göra. Men så visade det sig att de var sjuka båda två så att städningen sköts upp till på tisdag. Fast jag är ändå glad att jag gjorde den där saneringen och röjde undan och slängde en massa. Trots att det är jätteskitigt på golven och så så blev det plötsligt fullt uthärdligt här. Skall nog köra ett varv med dammsugaren själv, och torka av några ytor, så blir det ännu bättre.
Sedan har jag haft boendestöd här i tre timmar och inte lyckats göra så mycket mer än att skriva tre olika kom-ihåg-listor och föra in lite saker i min handi. Och tömt diskmaskinen. Och duschat och ätit. Och bokat in en utflykt nästra helg. Och vattnat. Och satt boendestödet på att fixa en LSS-handläggare till min son. Och bokat om boendestödstiderna så att de inte krockar med min terapi. Och planerat för resten av dagen och lite framåt.
Hm... Det där var ju faktiskt en del, trots allt.
Jag är nästan färdig med dagens korsord också.