Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Bild

4 oktober 2012, 22:34
Moderator
Vad var det där för råheter (för inte var den fågeln stekt)? Olaga(t) hoot?

Sitta här och uggla.

4 oktober 2012, 23:51
Medlem
Råkade öppna Kinseyrapporten och citerar några meningar...

Kinseyrapporten skrev:
The human animal usually demands a certain privacy which is not always available when intercourse or other outlets are most desired; society tries to restrict all sexual activities to monogamous relations; and moral codes put a taint on many sorts of sexual gratification. It is safe to assume that daily orgasm would be within the capacity of of the average human male, and that the more than daily rates which have been observed for some primate species, could be matched by a large portion of the human population if sexual activity were unrestricted.

10 oktober 2012, 23:56
Medlem
En orgasm per dag? Hmmm, jag tvivlar på det - fast det kanske inte sägs något om kvaliteten på orgasmen!? Det är ju inte alls säkert att lusten infinner sig en gång per dag och utan lust blir det ingen orgasm, bara mekanik. Kinsey kanske har blandat ihop ejakulation med orgasm, vilket ju inte är samma sak.

11 oktober 2012, 01:36
Moderator
Jag tycker inte flera orgasmer om dygnet låter orimligt. Heller inte någon om året om ens det. Spännvidden är vad jag vet enorm. (Och jo, då menar jag orgasm, inte ejakulation. Som jag för övrigt undrar hur många män som känner till skillnaden mellan.)

11 oktober 2012, 01:43
Medlem
Men tror du inte att vem som helst skulle tröttna efter ett tag? Tänk dig en orgasm - och hela förarbetet icke att förglömma - varje dag i ett år, i fem år, i tio 10 år och så vidare... Nåväl, nu tillhör ju jag andra änden av spektrumet, så att säga, så det är möjligt att jag dömer utifrån det!?

11 oktober 2012, 01:49
Moderator
Tröttna kan man ju göra, men inte nödvändigtvis på upplevelsen i sig (och spänningslösningen eller vad det nu är för en). Det funkar nog inte riktigt så på grundläggande driftnivåer, men har ingen bra parallell på lut för tilfället. Det kan också handla om den vanliga slentrianen i förhållandet respektive med ONSen eller vad man nu har, om slentrian i sin egen fantasi eller om ensamhet ifall man inte har något förhållande.

11 oktober 2012, 01:53
Medlem
Zombie skrev:
Jag tycker inte flera orgasmer om dygnet låter orimligt. Heller inte någon om året om ens det. Spännvidden är vad jag vet enorm. (Och jo, då menar jag orgasm, inte ejakulation. Som jag för övrigt undrar hur många män som känner till skillnaden mellan.)

Det är nog vanligt att de alltid uppträder samtidigt hos män.Det borde jag säkert också kunna hitta i Kinseyrapporten. Jag har svårt att föreställa mig något annat, men det varierar förstås mellan individer. Det jag citerade kom från den del av rapporterna som handlar om den manliga befolkningen.

Schueberird skrev:
Men tror du inte att vem som helst skulle tröttna efter ett tag? Tänk dig en orgasm - och hela förarbetet icke att förglömma - varje dag i ett år, i fem år, i tio 10 år och så vidare... Nåväl, nu tillhör ju jag andra änden av spektrumet, så att säga, så det är möjligt att jag dömer utifrån det!?

Det är en av de saker som folk aldrig brukar tröttna på. 7.6% av den manliga befolkningen har orgasm varje dag enl. Kinsey. De som har det flera gånger per dag kan alltså inte vara försumbart få, nu orkar jag inte hämta boken och leta rätt på tabellen igen. I yngre åldrar är aktiviteten högre. Jag vet att minst en människohane kan fixa 5 ggr på ett dygn åtminstone. Över tid bör väl skavsårsrisken begränsa aktiviteten. Men det beror väl på vilken känslighet man har också.

11 oktober 2012, 02:00
Medlem
Det skulle vara intressant att få höra vad Kinsey säger om ejakulation och orgasm. Jag tror personligen att det är vanligare än du tror att de två inte uppträder samtidigt: Dels går det att träna upp förmågan till orgasm utan ejakulation och dels är det fullt möjligt att ejakulera utan orgasm.

11 oktober 2012, 02:05
Moderator
Jag håller med Schubbe där.

11 oktober 2012, 02:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.