Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
"Been there done what, exactly?" Det tycks mig som att du inte riktigt förstod vad jag menade!?
|
10 oktober 2012, 22:50 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Kan väl då upprepa vad jag har skrivit förut här nånstans, att Applehat tycker jag är något man kan kosta på sig som datornörd. För oss som vill, eller måste, ha allt färdigt är Apples OS-och-datorer en gudagåva jämfört med Microsofts – inte i alla avseenden, men i de allra flesta. De fungerar! Och de gör det enkelt och logiskt!
Så starta ett tredje märke för oss okunniga, någon av er som klagar.
(Apples ajfånar har jag inte vågat mig på. Om du vill får du gärna tala om vad den kräver för DK (Datornördkvot) när du har vågat klappa din litet, och eventuellt haft ditt första gräl med den, Orange.)
OnT: Cyklat för mycket. Hungrig. Måste man laga mat själv också? Var finns tjänstefolket?
|
10 oktober 2012, 23:03 |
|
 |
Ufo
Medlem
|
Det var den veckan det. Läkaren har rymt och tagit med sig provmaterialet, så jag fick inte veta hur nya medcen fungerar. Så jag och en "vårdare av något slag" satt och pratade om läkarbristen i Sverige. Tydligen är det så att "alla" läkare har kollektivt sagt upp sig och börjat jobba på privata firmor som hyr ut läkare till sjukhusen. Läkaren får ca dubbel lön, och sjukhusens ekonomi dräneras.
|
10 oktober 2012, 23:09 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Ja det är förstås en aspekt. iPhone kan ett småbarn använda. Men jag undrar om de andra smartfånarna skiljer sig så mycket. EDIT: Jag läste nyligen om en filantrop som delat ut iPad till analfabetbarn i Afrika, de lärde sig snabbt att använda dem... Finns en youtubevideo där en kattunge spelar ett spel på en ipad 
|
10 oktober 2012, 23:11 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Låter faktiskt som att iPhonen kommer passa mig som handen i handsken; jag är både tekniskt ointresserad och dito inkompetent.
Jag har skickat iväg ett mail till Cereb idag, flera dagar senare än jag tänkt göra det förstås. The future belongs to procastinators. Blir förhoppningsvis utredning snart.
Senast redigerad av Orange 10 oktober 2012, 23:21, redigerad totalt 1 gång.
|
10 oktober 2012, 23:17 |
|
 |
Ufo
Medlem
|
|
10 oktober 2012, 23:20 |
|
 |
Ufo
Medlem
|
Respekt för den logiken. Synd bara att de envisas med att "låsa upp" kunden. Det finns sådana projekt, dock har de inte nått hela vägen än. Den har jag sett helt okunniga på datorer kunna hantera iaff.
|
10 oktober 2012, 23:44 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Blir inte katterna frustrerade av att aldrig få känna bytena? (Och hur mår skärmen efter ett tag?  ) Jo, visst. Men det är proportioner jag efterlyser. Lätt att tappa dem när man är expert. Som Mozart när han skrev en av sina svårare pianosonater "för nybörjare". Hoppas något gör det. Något att berätta (fast, hm, kanske i ny tråd)? Okej, en tröst så långt i alla fall. (Å andra sidan, hur små fingrar behöver man? och litet sånt...) ************************************************ OnT igen: Läst en del av Orange och Kaninmamma som har gjort mig gladare. Har antagligen något sådant av Inco framför mig också, om min  koncentrationsförmåga tillåter det någon dag.
|
11 oktober 2012, 00:51 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Skulle det gå att utveckla ett mobilt OS som kan köra appar från alla källor (Apple/WP/Android) och installeras på valfri smartfån?
|
11 oktober 2012, 01:28 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Vad I HELVETE? Det material som gäller patienterna ska väl för fan kliniken ha!! Och ingen ansvarskänsla eller framförhållning den jeppen? (Eller obehandlad ADHD? Men då ska han ju fan ta hjälp.) Det här måste ju vara generalfel av både honom och kliniken (inte bara etiskt alltså, utan även formellt). Ja, det är institutionaliserat. Finns knappt fasta. Särskilt inte i psykiatrin, som sedan tidigare har både låg status och är extra katastrofalt underfinansierad. Men vad jag har läst får läkarna mångdubbel lön av det här. Detta ovanpå att läkarfacket sedan årtionden driver en strypningskampanj mot läkarutbildningen – med alla regeringars goda minne – för att hålla uppe sina löner och sin status. En av de stora orsakerna till läkarbristen och de likaledes institutionaliserade (typiskt svenska?) vårdköerna.
|
11 oktober 2012, 01:40 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|