Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
...träffa min nya terapeut. Det känns pirrigt.

Är samtidigt rädd att inte verka tillräckligt störd för att motivera användning av samhällets knappa resurser. :lol: Fast det är jag väl? :?

Jadå, du är jättejättestörd. :04:

Allvarligt talat, för trött för att uttrycka mig, men du vet nog ungefär vad jag tycker. Kanske något liknande som du tycker när det gäller andra? ;)

Lycka till!!!


5 oktober 2012, 14:19
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kanske inte störd men litet krokig efter ett för trångbott förflutet? Dags att räta ut sig.

*************************
Nu ska jag ta tag i saker och ting.
Karatelektionerna är ju jätteseriösa! Hade inte alls fattat det av minstingens förtjusning över hur roligt hon har det på lektionerna. :?
Trodde att det var mer på lek.

Men det är ju riktigt bra att få ökad kroppskännedom och allt vad det innebär, hon har alltid varit litet försiktig rent fysiskt där stora systern excellerat.


5 oktober 2012, 14:53
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
He he... Terapeuten skrattade och sade att jag var tillräckligt "störd" och att jag inte skulle bekymra mig om samhällsekonomin, och samtidigt verkade hon inte betrakta mig som ett dugg "störd" utan som en människa med rätt sunda reaktioner på tillvaron men som ändå kunde behöva hjälp med att räta ut ett och annat. :P Jag gillar henne. Hon gav ett genuint intryck, inte så mycket fasad.

Karate - ja, det låter riktigt bra för kroppskänndeom och balans och så.

Snart skall jag hämta min son.


5 oktober 2012, 16:11
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Roligt att höra om karate och terapeut.

Borde ta mig ut medan solen lyser. Om jag hinner.
Skogen därute ser lockande ut, men jag vet att det inte är hela sanningen när jag väl är ute i den, alltid är en massa saker i vägen, så djävla less på allt krångel...


5 oktober 2012, 16:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Du skulle ta och läsa den där boken om dissociation, Zombie! Den finns förresten på svenska också, men den är dyrare då.


5 oktober 2012, 16:48
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Du skulle ta och läsa den där boken om dissociation, Zombie! Den finns förresten på svenska också, men den är dyrare då.


*mummel* *mumlar och är nog så medveten om att det inte är jag som varken är eller heter nickname Zombie men...* *mummel*

Jaha, jag utgick ifrån att den inte fanns på svenska och inte ens om den då också skulle bli dubbelt så dyr... annars är ju ett ekonomiskt alternativ..."bibblan"

db


5 oktober 2012, 21:36
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jamen titta, va' bra! :D Ja, låna den! Den är kanonbra!


5 oktober 2012, 21:42
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Men fy dig, db, stjäla mitt tips! Nu finns det ju inte kvar åt mig. :04:

Jodå, måste bara pricka in så att jag vet att jag slipper måsta betala deras tjugodagarsräkning före alla andra. Tror jag.


5 oktober 2012, 22:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Jamen titta, va' bra! :D Ja, låna den! Den är kanonbra!


Jo, men den måste tyvärr beställas, iaf på det "efterblivna" och snart nedläggningshotade bibliotek som jag har tillgång till i den skitkommun som jag vegeterar i.

Å ena sidan men... det där med terapi är ju en annan ekonomi, här är det "kris" som gäller och inte ens det, "CaremapillerQuickfix" ackompanjerat med diakoni, kommuninnevånarnas livskvalite tillhör inte någon kärnverksamhet och det på samtliga nivåer dvs från vaggan till graven så är det de lukrativa företagarna som agerar marknadsaktörer i det dom avlöser varandra med i "klåperiet" och nedmonteringen av den s.k omsorgen snart avslutad etcetera.

Å å andra sidan är ju själv bäste kock under sådana omständigheter så det är väl att ta till extraordinära åtgärder beträffande de egna "snorungarna" Hmm... får väl se biblioteket har ju än så länge öppet på lördagar... men dagsformen för i morgon? fortfarande feber hostar snorar och gör mig till :? annars blir det en sån där borde göra men.., om jag nu inte lyckas göra det omedelbart så är det ett måste att göras snart och det ska bli gjort.

Lägger till att jag ändå har det förspänt beträffande den personal på biblioteket som under åren lyckats anställa sig själva som mina egna P.O. vid mina besök mellan hyllraderna :D

db


5 oktober 2012, 22:41
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Citera:
Zombie skrev:

Men fy dig, db, stjäla mitt tips! Nu finns det ju inte kvar åt mig.

Jodå, måste bara pricka in så att jag vet att jag slipper måsta betala deras tjugodagarsräkning före alla andra. Tror jag.


Jada,joda, o.s.v. nu hade jag ju inte kunnat göra det om det inte stått i stjärnorna att det var just det...
Citera:
Idag ska jag...


db


5 oktober 2012, 22:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron