Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Musik 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musik
Krigarn skrev:
Har du hört talas om Zola, Ivar Lo, Strindberg, Solzjenitsyn, Sartre, Camus etc ad inf...?

Jodå, de dårarna har jag hört talas om. Men jag läser inte något de skrivit frivilligt.

13 februari 2010, 18:43
Medlem
Naturligtvis.

13 februari 2010, 18:50
Medlem
rdos skrev:
Krigarn skrev:
Har du hört talas om Zola, Ivar Lo, Strindberg, Solzjenitsyn, Sartre, Camus etc ad inf...?

Jodå, de dårarna har jag hört talas om. Men jag läser inte något de skrivit frivilligt.

Dårar, hurså?

13 februari 2010, 18:56
Medlem
Krigarn skrev:
rdos skrev:
Krigarn skrev:

Dårar, hurså?

När man tvingades läsa om dem i svenskan på 80-talet så verkade det ju som de allesammans var dårar som borde spärras in. Många av recensionerna av deras bakgrund och "gärning" var ytterst suspekta.

13 februari 2010, 19:21
Medlem
Man ska inte tvingas läsa...det tar död på intresset direkt.
Dårar var de knappast, men de var radikala och stod upp gentemot myndigheter och statsmakt.

13 februari 2010, 19:27
Medlem
Krigarn skrev:
men de var radikala och stod upp gentemot myndigheter och statsmakt.

Det borde ju rdos kunna känna igen sig i - och kanske lära sig ett och annat knep.

13 februari 2010, 19:44
Medlem
Schueberird skrev:
Krigarn skrev:
men de var radikala och stod upp gentemot myndigheter och statsmakt.

Det borde ju rdos kunna känna igen sig i - och kanske lära sig ett och annat knep.

Förvisso. Jag fick en gång en bok skriven av en riktigt raffinerad rättshaverist, och den var intressant. Sådan "skönlitteratur" skulle jag kunna tänka mig att läsa, men inte om rena dårar som blivit dårar av sin uppväxt. Att läsa en självbiografi av pyromanen ifrån Ystad skulle oxå varit intressant. Men vem fan vill veta vad t.ex. någon våldtäktgris, hedersmördare, kvinnofridskändare eller barnmisshandlare tycker?

13 februari 2010, 19:50
Medlem
Krigarn skrev:
JC-rockers är folk med hårdrockarambitioner som går i Conversedojor, svartfärgat hår och kläder från JC. De brukar (eller brukade, JC-rockers är inte fullt så vanliga som för en del år sen) ha tatuerade stjärnor och kläder med Adidasränder också. De vill vara som Dregen samtidigt som de vill passa in och går iofta med tjocka hörlurar runt halsen.
De brukar vara hyfsat trevliga och gillar att dricka bärs men är rätt menlösa på det hela taget.

Indiepopare kan andra beskriva bättre än vad jag kan. Josef?

Tack för förklaring :), hade nästan glömt att jag frågat, men det är alltid bra att ta till sig *nya* uttryck så att man hänger med när grabben och hans polare pratar :)

14 februari 2010, 17:40
Medlem
Nå Josef - Indiepopare?

14 februari 2010, 17:50
Avslutat konto
Indiepopare är äckliga. Spinkiga, ohygieniska, otränade saker med flottigt hår och vänstersympatier.

75% av alla homosexuella som inte är direkta fjollor i min stad är istället indiepopare. Som att välja mellan pest och kolera.

14 februari 2010, 18:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 72 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.