Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Inte konstigt jag får så hög statistik på inlägg många blir ju dubbla .
Tack får jag då säga till min älskade I-phone .
Som inte alltid gör som jag säger. :mrgreen:

3 oktober 2012, 19:09
Moderator
Kaninmamma skrev:

Haha, den här gången tog jag bort dubbletten. ;) Förut har jag inte gjort det när folk har kommenterat en dubbelpost, utan tänkt att när det finns kommentar får väl också orsaken stå kvar. Men nu får man läsa det här istället. /mod. Z

3 oktober 2012, 19:15
Medlem
Jag har varit på hab på möte. Nu kommer jag inte träffa någon där förrän i januari. Då ska vi ha ett uppföljningsmöte.

3 oktober 2012, 19:18
Medlem
Idag har jag besökt den nu för stunden aktuella stafettläkaren.

Det var en mycket trevlig liten filur som verkade stormtrivas på sin nya arbetsplats.
Så vi pratade om conserta och lite studier han varit med att utveckla mm.
Men när han sedan skulle skriva ut recepten så blir det än mer udda upplevelse.
Har förklarar att han är idiot på datorer och försöker sedan logga in på systemet.
Efter en liten stund hoppar han till och gör segergest med höjda armar o ropar
-"Yees, jag kom in."
Efter en stund sträcker han på sig och ropar.
-"Jag är en idiot!"

Då kan jag inte hålla mig längre och börjar snegla på hans skärm.
Vilket resulterar i att jag som patient snart undervisar honom i datasystemet, och själv ordnar så att receptet skrivs ut.

När systemet ger en varning om att patienten har apodos, så frågar jag vad det är för något. Vilket får honom att högljutt förklara
-"Det är hokuspokus, inget att ha."

Och återbesök om en vecka då jag skall göra lite tester i kognitiva förmågor, samt uppmaning om att jag(patienten) skall lära testledaren(som skall testa mig) hur man gör för att utföra testet.

/Ett helt vanligt läkarbesök mao :01: :lol:

3 oktober 2012, 22:08
Moderator
Jösses. :01: :lol:

Fast bara det bara var just data han var dålig på så, och inte läkeriet också. Och han inte gör fel i läkeriet på grund av det.
För i så fall borde han med det snaraste kontakta läkarutbildningens dataexperter eller ta datakörkort eller hur man nu gör...

3 oktober 2012, 22:38
Moderator
:lol: Är det för att läkaren skall lära sig testerna som du skall få göra dem, Ufo, eller skulle du ha gjort dem ändå?

Idag har jag åkt tåg i första klass och upptäckt att de bjuder på lite smått och gott där, samt fått en del jobb uträttat under färden;
hållit ett föredrag som inbjuden föreläsare för en patientförening på andra sidan landet och fått blommor;
tagit upp kontakten med en god vän som jag inte träffat på flera år, och blivit bjuden att bo över där;
sorterat tvätt framför Greys anatomy.

3 oktober 2012, 22:43
Medlem
Zombie skrev:
Kaninmamma skrev:

Haha, den här gången tog jag bort dubbletten. ;) Förut har jag inte gjort det när folk har kommenterat en dubbelpost, utan tänkt att när det finns kommentar får väl också orsaken stå kvar. Men nu får man läsa det här istället. /mod. Z

Tack zombie du är vänligheten själv! :D ja skriva på en liten I-phone det är rätt pillrigt.
Och pinsamt när det blir två inlägg istället för två. :o
Så tack för hjälpen!
Sov gott! Zombie och ni andra :)

3 oktober 2012, 23:33
Medlem
:lol: :lol: :lol: två inlägg istället för två , jag är nog super trött! :lol:
Ja samma läkare som ufo hade, sjukskrev mig utan att träffa mig.
Han litade på min terapeft s omdöme så visst var han en udda läkare.
Natti natti! :09:

3 oktober 2012, 23:37
Moderator
Godnatt och sov gott! :09:

Och pinsamt... snälla nån, min mobil är också för liten att skriva på. Bara det att den dessutom är så gammal att den ändå inte har någon inbyggd dator, så ni här märker det aldrig. Är inte det pinsamt om något? ;)

Sånt man börjar bli för gammal att bry sig i...

Om inte läkarn vet vad han gör så får man hoppas patienterna gör det... ;)
Men jo, man ska väl numera inte klaga på en läkare som lyssnar på sina patienter.

3 oktober 2012, 23:54
Medlem
Incognita skrev:
Idag har jag åkt tåg i första klass och upptäckt att de bjuder på lite smått och gott där, samt fått en del jobb uträttat under färden;
hållit ett föredrag som inbjuden föreläsare för en patientförening på andra sidan landet och fått blommor;
tagit upp kontakten med en god vän som jag inte träffat på flera år, och blivit bjuden att bo över där;
sorterat tvätt framför Greys anatomy.

Jaja, det där gör vi andra också flera ggr/dag.

Eller inte.
Det är roligt (och lite skrämmande) hur olika våra liv ser ut, vissa verkligen högpresterande i ordets rätta bemärkelse, andra mindre så.

Idag var jag till den där karatelektionen och kikade på när minstingen värmde upp, sedan rastades katterna i regnet och efter det blev det läxförhör.
Och nu är det plötsligt läggdags.

3 oktober 2012, 23:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.