Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Förklara signaturen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Förklara signaturen
...

Det är många som har signaturer, och det vore intressant att höra vad som ligger bakom valet.

es una cusa muy seria var något jag använde i ett mejl jag skrev till en psykolog, som hade rötter i Sydamerika, men hon läste fel på ordet cusa, = sak, och trodde jag skrivit casa, = hus. Jag tyckte att det var en rent genialisk felläsning, es una cusa my seria, = detta är en mycket allvarlig sak, blev es una casa muy seria, = detta är ett mycket allvarligt hus. Hon trodde att jag syftade på byggnaden där vi brukade träffas. Det är ju möjligt att mina översättningar eller original inte är exakt överensstämmande med vad jag tror att de betyder, men det bryr jag mig mindre om.


Men om du, som läste fel, mot förmodan skulle läsa detta; här är dina initialer C.B.M..


3 oktober 2012, 06:41
Medlem
Inlägg Re: Förklara signaturen
CBM. Commodore Business Machines.


Min signatur är från en låt av Sparks.




This time its gonna last.


3 oktober 2012, 06:44
Medlem
Inlägg Re: Förklara signaturen
Jag hade visst fel i mitt citat från början, det skulle vara - es una cosa muy seria. All mistakes are mine, haha funny...


3 oktober 2012, 06:49
Medlem
Inlägg Re: Förklara signaturen
Var du litet kär i din psykolog, mogfelat?

Min signatur är från - vad hette han - som pratade om energier. Det får vara kryptiskt, för jag kommer inte ihåg. Dags att byta, kanske.


3 oktober 2012, 13:36
Moderator
Inlägg Re: Förklara signaturen
Min nuvarande signatur kommer från en dröm, om min inre hyena som lekte med min inre knähund. De blev båda mycket mindre stereotypa när de lattjade med varandra.


3 oktober 2012, 22:49
Medlem
Inlägg Re: Förklara signaturen
Min kommer från filmen Torkel i knipa.


4 oktober 2012, 14:18
Moderator
Inlägg Re: Förklara signaturen
Min är väl taoistisk antar jag. Eller allmänt existentiell/andlig. Eller poetisk. Det outsägliga tycker jag finns överallt i de krokarna. Åtminstone saker jag inte själv kan säga, fast jag vill eller skulle behöva.

Det låter i alla fall finare än att jag inte kan bestämma mig eller att det som är viktigast, i stort eller vardagssmått, eller det som är "jag", hela tiden flyr undan när jag riktar blicken just – dit där jag nyss såg det i ögonvrån.

Liknande med min fina avatar förresten.


4 oktober 2012, 15:37
Moderator
Inlägg Re: Förklara signaturen
Och äh, nu blir ju inlägget ovan nästan en provokation att hitta någon djävla sigg och avis. Och samtidigt en anledning att avstå även om jag skulle hitta några, för inlägget bygger ju på att jag inga har. Heliga dårskap ("om det åtminstone vore det, OCD" sjunger kören).


4 oktober 2012, 18:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron