Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
Kort kan man säga att överrepresentation beror på en mängd olika faktorer. Media och politiker brukar ta upp socioekonomiska faktorer och utanförskap, och de stämmer till viss del, de är några faktorer. Fattiga begår mer brott än rika.
Men ursprung spelar ännu större roll. Invandrare från Mellanöstern och Afrika har en kraftig överrepresentation gällande brott, medans Östasiater begår mindre brott än svenskar (och de är inte rikare än svenskar).
Kultur, med allt vad det för med sig av mansideal, kvinnosyn, uppfostran osv påverkar väldigt mycket, ett exempel är gruppvåldtäkter, där överrepresentationen av invandrare är som störst. Svenskar våldtar extremt sällan grupp, medans vissa grupper av invandrare har en helt annan tradition på området.
Gener och folkslag har också betydelse, detta riskerar du dock HMF för om du tar upp.
Så det är svårt att sätta fingret på en enda sak, det är massvis med olika faktorer, som alla räknas in, och de kan inte bortförklaras med enkla kommentarer om socioekonomiska faktorer, som media och svenska politiker brukar försöka med.

Och kom ihåg, bara för att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken innebär det inte att alla invandrare är brottslingar. Inte heller betyder det att alla invandrargrupper är överrepresenterade, vissa grupper står för samma andel av brotten i förhållande till sin del av befolkningen som svenskar, medans andra faktiskt är underrepresenterade. Detta gör naturligtvis att vissa andra grupper är desto mer överrepresenterade. Ännu tydligare blir det när man delar upp det i olika invandrargrupper och olika brott.

Då framstår det klart att invandrare som i folkmun benämns som "blattar" och "negrer" (Mellanöstern, Västasien, Afrika och till viss del Balkan) är de som är grovt överrepresenterade i framförallt sex- och våldsbrott.
Den danska polistidningen uppger att orsaken till mycket bråk och kriminalitet i förorterna beror på låg intelligens vilket i sin tur beror inavel och hänvisar till psykologer och läkares uttalanden.

Den danska polistidningen säger rakt på sak att invandrarbråkstakarna i förorterna är sinnesslöa, närmast byfånar, impulsstyrda, saknar konsekvensomdöme, har grava inlärningsvårigheter, svårt att känna skuld och empati och därför ej kontaktbara, klarar inte ens av att föra en diskussion, samt har en stor fascination för eld och pyromani. - Orsaken är generationer av genetisk degenerering genom kusingiften. - Detta enligt fackfolk, läkare och psykologer.

Främst pekas araber ut som det stora problemet. Polistidningen skriver även vidare att det är stor sk omvänd rasism i förorterna eftersom det ständigt är danskarna som råkar illa ut. Danskarna har det mycket svårt i förorterna säger en polisman. - Deras barn kan inte leka i sandlådan, det är deras bilar som eldas upp, det är danskarnas lägenheter som får inbrott och det är danskar det skjuts på med luftgevär och just danskarna blir rånade på gatan.

Detta går stick i stäv med de svenska analyserna om bråken i tex Rosengård.
Här anser man att araberna är offer eftersom de själva upplever att de är offer för ex rasism. dansk polis och danska forskare säger tvärtom.

- Vem har rätt - den svenska mediepolitiska eliten eller dansk polis, danska läkare och psykologer? Läs igen vad de unga invandrarrånarna i Malmö säger och vilken mentalitet och attityd de ger uttryck för. (är de inte rasister?)

Men framför allt är den uppkomna situationen i Sverige de svenska politikernas ansvar!

http://www.politiforbund.dk/Default.asp ... 0&PID=4238

http://www.dn.se/nyheter/sverige/invand ... n-1.730573

http://www.dn.se/opinion/debatt/kultura ... t-1.421859

13 februari 2010, 18:55
Medlem
sugmundfreud skrev:
Krigarn skrev:
Sällsynt låg nivå, Manövern.
Man KAN inte dra såna här växlar utifrån en enstaka tidningsartikel.

Artikeln är endast ett exempel för att förtydliga. Jag har bott bland en massa araber och somalier. Det är inte människor som passar in i vårt samhälle. De är annorlunda, mer vildsinta av sig. I grupp blir de farliga. De är sjukt grälsjuka och vill gärna knulla svenska flickor. De är ofta framfusiga. Det var inte ovanligt att araber försökte ragga upp mig när jag var 12 år gammal. Det har kommit somalier och ringt på min dörr med ett glas sprit i handen, velat komma in och knulla. De följer sina instinkter helt enkelt.

I somras hade vi någonting som kallades för pissligan. Det var blånegrer som gick omkring urinerade på folks staket. Den som sade till dem fick stryk.

Jag tycker det är mycket obehagliga människor, kulturkrocken blir så enorm att jag rentutav tycker att man inte bör ta in några stora kvantiteter av just dessa folkslag. Och, jag anser inte att jag är rasist för att jag vågar säga detta som så många innerst inne vet, som så många blundar för.

Jag tror jag ska lägga upp hur jag tänkar lite annorlunda och förklaringen borde även BMW kunna köpa.

Kan ju börja med att stilla nyfikenheten på om det verkligen stämmer att negrer har stora kukar, något de allra flesta är nyfikna på.

Min kompis gjorde slag i saken och konstaterade, fan jag kan väl inte bara köpa nåt visserligen massor med människor påstår utan att faktiskt kolla. Sagt och gjort, hon raggade upp en neger och kunde konstatera att JA den var stor, så stor att hon var ärligt rädd att spricka mitt itu.

Bekymret var ju att hon insåg att hon egentligen inte visste ett dugg mer, hon behövde större referensram, hon fortsatte kolla negerkukar tills hon tröttnade och kunde faktiskt bara konstatera att så vitt hon kunde bedöma så hade negrer stora kukar, iallafall all de hon testat.... vilket ju i verkligheten inte sa ett dugg.

Jag har träffat både väldigt trevliga araber och somalier, samt jobbat ihop med bägge sorter, dessutom är min kusin gift med en synnerligen trevlig arab.

JAG VET!!!!

Vi slåss om saken, hur många araber har du träffat/pratat med i verkligen, och hur många somalier har du träffat/pratat med i verkligen.

HAHAHA jag vinner för jag är mycket äldre än du och har hunnit träffa mycket fler, så jag vet att det faktiskt inte finns brottsliga och våldsbenägna araber och somalier.

Faktum är att massmedia är faktiskt precis lika subjektivt som mitt exempel. Och när det gäller BMW och alla bevis i form av div hemsidor osv så tänker jag inte ens försöka få dig att förstå. Jag försökte med Rdos, i det fallet var det lättare, för han hävdade någon gång i börja av sin neandertalskarriär att säga att bevisen för hans teori fanns i form av att det faktiskt inte fanns autism i Japan och Afrika.

Just detta var rätt lätt att spräcka genom att ägna en eftermiddag åt att leta upp ett antal läkar-länkar och autismförenings-länkar i Japan och Afrika och sen skicka det listan till den mailinglista vi var på då.

Hans teori förändrade riktning något :)

I fallet BMW skulle det enbart vara löjligt att försöka överbevisa eftersom man utan några som helst problem kan leta upp hur många sk referenser på nätet som hävdar raka motsatsen till vad hennes referenser hävdar. För det är precis så det är med journalistik, var och en skriver ur en synpunkt som stämmer med ens egna värderingar.

Sen är det upp till var och en att använda lite kritiskt tänka och inte bara svälja, för det är faktiskt inte förrän man faktiskt ifrågasätter och tex läser bägge sidor förrän man faktiskt kan börja säga att man har en åsikt, innan dess är det bara upprapade sk referenser det handlar om.

13 februari 2010, 21:41
Medlem
I ärlighetens namn förstår jag
sugmundfreuds reaktion, för den bygger på känslor och inte fakta och det är lätt hänt om man har en dominant grupp invandrare i sin närbygd, är de sedan dessutom brottslingar eller allmänt störande så intar man väldigt lätt selektivt seende, man ser helt enkelt bara de hemska och inte resten.

Jag upplevde detsamma när jag bodde där en grupp synnerligen otrevliga och störande zigenare bodde, som stal i affärerna och tvättstugor osv, dessutom levde på socialbidrag allihop och trots detta hade jätteflotta bilar, flera per familj. Då kände jag oresonligt hat mot zigenare, fast jag visste att de inte var representativa, jag hade träffat många zigenare innan och de var jättetrevliga, mysiga grannar. Men den klicken störande element ställde faktiskt till det för resten av gruppen zigenare, som var både laglydiga och faktiskt anpassat sitt sociala arv till att platsa på bästa möjliga sätt nu när de fått en lägenhet.

13 februari 2010, 22:16
Medlem
lillsanna skrev:
Och när det gäller BMW och alla bevis i form av div hemsidor osv så tänker jag inte ens försöka få dig att förstå.

Jag har redan förstått mer än nog.

13 februari 2010, 22:20
Medlem
lillsanna skrev:
I ärlighetens namn förstår jag
sugmundfreuds reaktion, för den bygger på känslor och inte fakta och det är lätt hänt om man har en dominant grupp invandrare i sin närbygd, är de sedan dessutom brottslingar eller allmänt störande så intar man väldigt lätt selektivt seende, man ser helt enkelt bara de hemska och inte resten.

Jag har, till skillnad från många av negerförespråkarna en och annan success-story. Min mamma hade en enligt henne jättetrevlig somalisk tjej som arbetskamrat. Sedan hade de väl någon annan neger där också som var jättebra. När jag låg inlagd på psyk var det en trevlig och arbetssam somalisk tjej som var mentalskötare där. Min arbetsterapeut är iranier och hon är väldigt skicklig och duktig på sitt jobb.

Trots detta fantastiska så är jag starkt emot massinport av dessa folkslag.

13 februari 2010, 22:48
Medlem
Citera:
sugmundfreud skrev:
Trots detta fantastiska så är jag starkt emot massinport av dessa folkslag.

Iofs men egentligen är väl massimport av vilket folkslag som helst inte så bra. Iofs brukar ju många
av samma folkslag dyka upp i Sverige vid likartade punkter, som i regel kan spåras till oroligheter i deras länder.

Det jag ogillar med massimport utan egentlig kontroll, handlar inte om att vi stackars svennar får betala för flyktingar, utan om hur invandringspolitiken fungerar, och den fungerar dåligt.

Jag anser att man inte bör ta in mer än man faktiskt sen kan erbjuda både lägenhet och jobb och inte efter att ha suttit på nålar i ett par år i väntan på om man får stanna eller ej,utan inom MAX ett år, fast egentligen skulle vilja säga 3 månader, men jag inser ju att ett land med så mycket byråkrater inte kan få nåt att hända på orimligt kort tid, saker måste stötas och blötas och så måste man ha en massa möten och dricka kaffe och tårta osv.....

13 februari 2010, 23:20
Medlem
Ja, jag håller nog med dig lillsanna. Och de där jäkla pengarna går nog till förbannat mycket kaffe och butterkaka. Kaffe som stackars underbetalda jävlar plockat.

Jag hatar för övrigt sekten "vi skattebetalare". De skall enbart hålla käften. Gudars skymning, det är byråkratin som kostar, inte människorna.

Bränn merparten av byråerna och låt folk få lite frihet så blir det nog bättre tror jag.

13 februari 2010, 23:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Som gäst saknar du privilegier.